Har haft 7970, 7970 CF og kører nu 680 SLI.
Efter mine erfaringer virker Nvidia bare bedre. Der er langt færre problemer. Ja faktisk ingen.
Især når man bevæger sig lidt væk fra de mere kendte spiltitler vil man se hvad jeg snakker om.
Et eksempel. Amnesia og GTA4 på max. det kan et 7970 bare ikke. Men et GTX 680 klarer det uden problemer. Der er mange flere eksempeler på sådan noget.
Derudover havde jeg flickering til tider når jeg scrollede på hjemmesider med AMD kortene. Det var pænt random, og rimeligt irriterende at se på. Når jeg brugte HDMI skete det osse under film, og det skete på begge kort, osse når de kørte hver for sig. Og nej det var hverken TV eller kabel, det kører perfekt med mine 680ere.
Med 7970 CF oplevede jeg forresten osse - for første gang i flere år - Microstuttering. Det er der intet af på mit 680 SLI setup. Men bemærker det ihvertfald ikke, overhovedet.
Jeg gætter på du mener GTX 680, eftersom GTX 690 er et dual kort.
7970 GHz er et OK kort, men jeg ville aldrig i livet bytte mit 680 SLI setup til et 7970 CF. Det virker bare. CF er ofte en bøvlet affære med varierende GPU usage og underlige FPS drops + Større chance for stuttering (som dog er markant mindre ved 3 kort, men det er de færreste der har brug for det / har plads til det)
Der er en grund til det er billigere :) FPS er ikke den eneste faktor ved valg af grafikkort.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af las d. 12-11-2012 11:03:23.