Mine ting som er bestilt har været længe undervejs. Bundkort og cpu kan hentes i morgen, ram kan jeg hente sener på ugen.
Da jeg har sidste arbejds dag nu her på fredag så ville jeg begynde og lave test af tingene i løbet af næste uge, da jeg her ville have masser af tid til rådighed.
Jeg har tænkt mig og lave 8 test alt i alt. Det som der ville være fælles for alle test er. bios og driver som ville blive brugt, ville have samme version under alle test.
Men mine test bliver dessværre meget begranset pga. Jeg mangler følgene ting for at kunne lave en komplet test.
En god cpu køler. Et godt grafik kort som er kraftig nok til at man kan sige at man er cpu begrændset. Og til sidst en psu med strømstik til gfx.
Så derfor ville det være super hvis der var en her inde som ville låne mig ovenstående ting så jeg kan lave en god grundig test af AMD FX8320.
Jeg har godt nok en windows 8. Men det er ikke den færdige udgave af windows 8 jeg har. Og jeg kan ikke lave en frisk install af windows 8 da den krever at man allerade har et oprations system inde for at man kan installer den.
Så ærligtalt ved jeg ikke hvor smart det lige er og bruge den.
og nu da AMD FX8350 er blivet testet under windows 7, er det så ikke smartest at teste under samme oprations system ??....
Jeg bestilte selv en 8320 i dag og vil da gerne smide nogle test i din retning til sammenligning med dine tal.
Den kommer til at blive kølet af min Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100, hvor der er en 120mm Coolermaster Excalibur blæser på (Da den org. pwm blæser har bestemt sig for at stå stille)
Hardwaren: Asus Crosshair V (BIOS 1703 fra 17/10-12) 16 Gb Corsair Vengeance 8-8-8-24 1600mHz MSI R7950 TwinFrzr III, 3GB GD5, OC-edition
Desværre har jeg ingen SSD, så programmerne vil blive kørt fra en Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ 1 TB
Kunne du i princippet have rat i. Men det er også mere for at slå tviolen væk fra den test hwt har lavet og den test som kwist1992 har lavet.
Kwist1992 nævner at høje mhz ram og lave CL giver lige de der ca 20% ekstra.
Så derfor ville jeg køre alle test programmer igennem på forskælige bios instillinger hvor jeg kommer hele vejen rundt.
Test 1 alt standard i bios med 1333 mhz ram cl9. Test 2 alt standard i bios med 1600 mhz ram cl8. Test 3 alt standard i bios med 1866 mhz ram cl8. Test 4 ændre på diverse ting i bios med 1333 mhz ram cl9. Test 5 ændre på diverse ting i bios med 1600 mhz ram cl8. Test 6 ændre på diverse ting i bios med 1866 mhz ram cl8.
Test 7 oc til 4 ghz som FX8350 køre med diverse ting ændret i bios med 1333 mhz ram cl9.
Test 8 oc til 4 ghz som FX8350 køre med diverse ting ændret i bios med 1600 mhz ram cl8.
Test 9 oc til 4 ghz som FX8350 køre med diverse ting ændret i bios med 1866 mhz ram cl8.
Test 10 oc til det jeg nu kan få den op på med diverse ting ændret i bios med 1333 mhz ram cl9.
Test 11 oc til det jeg nu kan få den op på med diverse ting ændret i bios med 1600 mhz ram cl8.
Test 12 oc til det jeg nu kan få den op på med diverse ting ændret i bios med 1866 mhz ram cl8.
Test 13 oc til det jeg nu kan få den op på med diverse ting ændret i bios med 1866 mhz ram cl8 i windows 8.
#11 Jeg ville være ked af at skulle sende delene fysisk afsted med posten og vi har over 100km imellem os, så der er også langt at skulle køre. Det var derfor jeg spurgte ind til om jeg skulle sende nogle tests i din retning.
Jeg har bare brug for et kabinet Jeg er lige glad med udsende/design bare der ikke er ridser i Og så skal det være billigt nyt eller brugt er mig underordnet.
Jeg har ikke nogen test bænk at kunne gøre det på.
#18: Så har man fx papkassen fra bundkortet man kan lave noget opstilling på - Hvis man vil nok kan det godt lade sig gøre 🙂 (Selv kørt sådan noget tid)