Test: Corsair H60 Cooling

Litteratur d.  23. januar. 2013, skrevet af Lyngze
Vist: 12333 gange.

Lyngze
 
Redaktionsassistent
Tilføjet:
23-01-2013 00:00:00
Svar/Indlæg:
686/80
Corsair lancerer den NYE Corsair H60!

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...
nicki-just
 
Overclocker
Tilføjet:
23-01-2013 08:19:02
Svar/Indlæg:
34/5
Når I tester kølerne, bør I sørge for metodisk korrekthed. Der er én væsentlig variabel der varierer, og det er antallet af blæsere. Enten skal I teste alle kølerne med én blæser, eller med to. Eller endnu bedre - begge dele.

Det andet skaber en usikkerhed, og siger ikke noget om kølernes evne til at yde på samme vilkår ;)

Ellers et solidt arbejde som altid :)


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
23-01-2013 08:54:49
Svar/Indlæg:
4741/1690
#1

Tak for positiv kritik.

Det ville være dejligt og optimalt, hvis vi havde 10-15 forskellige kølere/kit at kunne sammeligne med.

Desvætrre er det ikke tilfældet, da mange er sendt retur fra skribenten/ til producenten - så vi må sammenligne med, hvad skribenten ligger inde med på test tidspunktet.

Beklager det ikke er helt optimalt, men det er de betingelser vi arbejder under...


nicki-just
 
Overclocker
Tilføjet:
23-01-2013 09:14:44
Svar/Indlæg:
34/5
Det er såmænd ikke det jeg mener. Jeg taler om, at I, i dette tilfælde, skulle fjerne den ene blæser fra antec-køleren, og bruge det resultat. Som det er nu, kan du ikke sammenligne de tree kølere med hinanden, da præmisserne er forskellige. Det lyder måske ikke så greelt, men set fra et metodisk-videnskabeligt synspunkt er det faktisk et problem, da du laver en sammenligning der er en smule spuriøs :)

Evt. må I have fat i nogle forskellige fans, og bruge dem i testen, f.eks. SP120 eller sådan noget :)


VojenZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2013 09:43:41
Svar/Indlæg:
331/7
#3 Omvendt kan man sige at der medfølger to kølere med antec 920 og 1 køler med H60 - så de tester det som man som forbruger køber og forskellen imellem dem.

SÅ set udfra et forbruger/økonomisk aspekt - så skulle det være om en H60 med to kølere kunne konkurrere med antec 920 på prisen/kontra ydelse.

Det er ikke forskning de laver her, men almindelige forbruger test/informationer imo.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af VojenZ d. 23-01-2013 09:45:02.


Lyngze
 
Redaktionsassistent
Tilføjet:
23-01-2013 14:14:29
Svar/Indlæg:
686/80
Som #4 også siger så er disse tests lavet med kølerens "out of the box"-køleevne. Hvis vi skulle teste ALLE kølere med alle forskellige op sætninger og konfigurationer ville vi have et uendeligt stort arbejde foran os...
Der er jo både forskel på radiator tykkelse, men også hvor tæt kølefinnerne sidder, så hvis du vælger en enkelt måde at teste på vil det tekstmæssigt gavne nogen kølere mere end andre, og de forskellige vurderingsaspekter vil lidt forsvinde, da man i så fald kun vurderer ud fra rå ydelse?

Men takker for rosen og den konstruktive kritik, det er altid rart at høre hvad folk synes om mine artikler 🙂


gazzen
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2013 23:26:59
Svar/Indlæg:
258/52
Hey en god artikel, jeg ku bare godt tænke at corsair snart ku lave en køler der ikke lyder som en sirene. + 30 db er bare for meget for min smag.


Lyngze
 
Redaktionsassistent
Tilføjet:
23-01-2013 23:31:11
Svar/Indlæg:
686/80
Tja, min "smertegrænse" er måske også lidt i den høje ende, men synes ikke H60'eren larmede så meget igen, den sagde noget når man stressede den ved 4GHz, men ellers var der ikke den store støj fra den.
Ellers er det også muligt at styre blæserhastigheden med de nye Corsair H80i og H100i, hvor de på laveste hastighed iikke siger en lyd og faktisk kommer overraskende godt (kun en 3-4 grader ringere end ved fuld kraft)