Hvad er der galt med Windows 8? Og kan det fikses?

Software d.  15. november. 2012, skrevet af Colgate
Vist: 1845 gange.

Colgate

Superbruger
Tilføjet:
15-11-2012 13:15:38
Svar/Indlæg:
162/28
Denne tråd skal være om hvad der er galt med Windows 8 set ifh. 7. Og kan det fikses?
1)
Først og allerstørst: Modern UI. Alt bliver installeret dobbelt og er på en touchless computer = Evig spændingshovedpine. Desktop og Modern UI er som hund og kat. Her vil jeg anbefale Start8 med alt hvad der omhandler Modern UI deaktiveret. Her mener jeg ALT. Brug af Modern UI = Mord af babysæler! Microsoft giv folk uden touch funktionalitet muligheden for at 100 % fjerne jeres hjerneprut af en "opgradering".
2)
Har også haft problemer med ALT+TAB ud af spil som Dishonored, som aldrig skete i 7. Jeg forsøgte mig med "Compatability Mode", men der røg FPSen fra 120 stabielt til 70-120 FPS.
3)
Dvale/Hibernation som en uadskillelig del af deres "fast boot". Det er 8 GB (Pagefile) som jeg ikke giver slip på, så må jeg boote de få sekunder langsommere. På en 120 GB SSD er det spild og kan deaktiveres med meget besvær. Har testet strømforbruget på min stationær og der er ingen forskel mellem dvale og slumre.
Løsning:
Windowstast+R > skriv CMD og tryk enter > skriv "powercfg.exe /hibernation /off"
4)
Når man skal lukke en vindue med musen, så har jeg siden XP banket min mus op i højre hjørne og venstreklikket. Det er væk og det pisser mig af. Det er tydeligvis et levn fra "hot corners", der lyder som et bordel. Har ikke fundet en løsning andet end at kidnappe alle windowsansatte og tvinge dem til at rette lortet. Løsninger modtages med kyshånd
5)
"Hov-der-forsvandt-mine-filer"-øjeblikket, når du forventer en dialogboks. Microsoft har med deres ubegrænset viden om brugervenlig besluttet sig for at deaktivere "hovsa"-dialogboksen.
Løsning: Minimer til skrivebordet og højreklik på papirkurven. Klik egenskaber og sæt det flueben, hvor det hører til
6)
Lidt det samme som at man ikke kan trykke X mere, så kan jeg ikke lukke faner i Chrome med midterklikket pga. et ligende scenarie. De øverste 5 pixels giver mig muligheden for at high-five fanerne, men ikke at lukke dem.
7)
.gif-filer et oldgammelt (ældre end mig) billedformat som stadig er sortsnak for Windows.
Løsning: Download noget der virker (http://filehippo.com/download_... )

Og hvis du våger at tage Microsofts parti vedr. Modern UI så opsøger jeg dig og fylder dine jakkelommer op med varm suppe

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Colgate d. 15-11-2012 13:18:50.
SBHT

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2012 14:23:04
Svar/Indlæg:
812/133
Hvad skal man bruge Windows 8 til når man ikke har touchskærm / tablet ?

Jeg har en Windows 7 Pro og jeg er rigtig glad for den 🙂

Det er måske en vanesag at skulle undvære start knappen og de ting der bliver nævnt i #0

Men jeg er nu meget glad for min start knap, og jeg er glad for Windows 7 🙂

Jeg har endnu ikke set en grund til at skulle skifte?

Kan nogen give mig en meget god grund til at skifte ?

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2012 14:26:23
Svar/Indlæg:
5505/640
Windows 7 fungere fint, hvorfor ændre det så meget som de har gjort med Modern Ui eller som nogen kalder det Metro,
de skulle have lavet en option, installer med start8, med Modern UI eller med begge dele.

Syntes ikke min wd usb harddisk kunne sammen med windows 8 og fik ofte genstarter hvor windows gik ned pga et eller andet som slet ikke var tilfældet med windows 7.

Man skal efter min vurdering vente til der er kommet noget store opdateringer og når der findes stabile og velfungerende driver til alt ens hardware før man skifter til windows 8, selvfølgelig kan inden det sker godt prøve windows 8 hvis man har mod (og tålmodighed) til at prøve

How Real People Will Use Windows 8 (kan man ikke finde ud af det har man heldigvis en masse alternativer som xp,vista,windows 7....)Lig mærke til sidste kommentar LOL

http://www.youtube.com/watch?v...

Eiezo

Overclocker
Tilføjet:
15-11-2012 15:37:56
Svar/Indlæg:
168/37
Kæft i lyder som en flok gamle mænd! "Den gang jeg var ung... osv." Brokken over W8 er akkurat den sammen, som da W7 blev lanceret. Man får næsten følelsen af, at hvis I bestemte ville alt udvikling gå i stå. Det samme med mobiler - gu fanden er det mindre besværligt at bruge en telefon, som kun kan ringe og sende sms'er (nokia 3310 fx?) - men NØJ hvor kan man mange dejlige ting med en smartphone!
Grow up.. Det er jo for pokker ingen som tvinger jer til at bruge W8...

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2012 15:41:41
Svar/Indlæg:
6181/270
Jeg kan slet ikke sige noget dårligt om windows 8 for jeg har aldrig prøvet det.I
Måske skulle jeg købe en opgraderinglicens.

yknippen

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2012 16:46:59
Svar/Indlæg:
248/3
#3+1

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2012 19:27:39
Svar/Indlæg:
4657/53
Jeg kommer heller ikke til og bruge Win 8, jeg har kørt med det i en måned, før jeg skiftede tilbage til win 7.
Og som #0 er inde på Desktop og Modern UI det virker bare ikke.
De andre små problemer kunne div. update sikkert klare.

Så kan man jo bare blive ved med Win 7, ja det er også rigtig, men Win 9, 10, 11 eller hvad de nu kommer til og hedde, er sikkert det samme skrammel.

SBHT

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2012 19:28:28
Svar/Indlæg:
812/133
#3 Arh jeg var nu meget tilfred med win 7 lige fra beta udgaverne 🙂 Men jeg kan slet ikke se formålet med win 8 medmindre man har touchskærm eller en tablet... Piller du Modern ui fra ligner det jo blot win 7 men uden en start knap...

Kan du giv mig en god grund til at skifte, jeg vil virkelig gerne have en eller flere gode grunde, så jeg kan sige arh nice selvfølgelig skal jeg da skifte 🙂

malkin

Elitebruger
Tilføjet:
15-11-2012 21:21:47
Svar/Indlæg:
1118/24
3#
jeg syntes faktisk at 0# kommer med berettiget kritik, samt nogle løsninger til problemerne, det er da konstruktiv kritik, og bag al udvikling er der kritik som skal tages til overvejning, ellers stopper man udviklingen, for du udvikler vel for at blive bedre?

Når du nu bliver irriteret over kritikken, hvorfor læser du så hans kritik? Går du ikke imod din egen ideologi?

Grow up, der er jo ingen som tvinger dig til at læse hans kritik, elle hva??

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2012 00:54:15
Svar/Indlæg:
5874/1287
Kan vi mon få The Boss til at lave en afstemning på forsiden om folk måske vil have win8, om de vil have win8, om de IKKE vil have win8, eller om de allerede HAR win8.

Jeg kører dualboot mellem win7 og win8, og win7 er mit foretrukne OS, på trods af at Classic Shell har givet mig start-knappen tilbage. Win8 er, IMHO, tudegrimt med faste farver, helt firkantede vinduer som i win95, og når man kører i "Metro" går det da helt galt. Kun fuldskærmskørsler ... det burde hedde Window 8 og ikke Windows 8, da der kun er et "vindue" åbent ad gangen.

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2012 03:27:42
Svar/Indlæg:
2587/91
#3 øhh? Så vidt jeg husker var det mere et lettelsens suk fra det meste af indernettet, at de omsider var frie for Vista.. Win7 blev modtaget med kyshånd.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2012 06:00:30
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

+1

Han har sikkert glemt, Win XP også var ret forhadt da det kom ud, ligesom 98Me og 98SE var det.

shadowking

Superbruger
Tilføjet:
22-11-2012 06:42:54
Svar/Indlæg:
201/8
Jep windows 7 var en befrielse fra Vista, men der skulle heller ikke meget til.
Windows 7 var langt fra problem fri, drivere var rædselsfuldt, jo man kunne bruge WinXP/Vista drivere men fungerede ofte mindre heldigt...
Hvis jeg skal se tilbage på lanceringer, er der ikke mange der er gået mindre problem frie end windows 8.

Jo der er ting der kunne være gjort bedre, mange faktisk..

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af shadowking d. 22-11-2012 06:43:30.

las

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2012 07:12:30
Svar/Indlæg:
2151/51
Jeg prøvede Windows 8 på min ultrabook, og det blev hurtigt skiftet ud igen. Efter min mening er det altså kun til tablets og lign.

Det er osse fint nok, for Windows 7 x64 kører som en drøm. Jeg har ikke brug for et nyt Windows. Så det er da bare fint de prøver noget nyt, så længe man ikke er tvangsindlagt til at bruge det. Kunne da godt se mig selv bruge det på en Surface en dag, men sådan som det er nu, skal jeg aldrig ha' det på min stationære/ultrabook :)

Grymok

Superbruger
Tilføjet:
22-11-2012 17:11:17
Svar/Indlæg:
656/40
Metro UI skal man vænne sig til, helt sikkert!!!.
En anden ting der er lidt træls er måden man søger på, at man skal trykke Windows + W for at søge i settings, og den ikke bare gør det overordnet.

Start tiderne er væsentlig bedre!
Kan rent faktisk gøre gamle og langsomme maskiner, til middel hastigheder :)
Kan f.eks køre creative f-xi lyskort i compatibility mode, og det virker. Har jeg ikke prøvet i win 7 f.eks.
Windows 8 kan lave ISO'er uden ekstra programmer.
I folder struktur kan du f.eks springe et niveau op, i stedet for bare at gå et skridt tilbage, som man gør i Win7.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2012 18:55:22
Svar/Indlæg:
5874/1287
USB3 performance (på et Z77 chipsæt i hvert fald).
Der mangler STADIG en driver fra Intel, selvom de lovede den helt tilbage i JUNI!!!!

Nå, men Intel er jo osse bare et bette familiefirma, så _måske_ det kommer.

Med den nuværende hastighed på USB3, så havde de ikke behøvet at opfinde den, da den ikke er meget hurtigere end USB 2, 10% måske, men så heller ikke mere.
Samme hardware, samme USB3 drev i Windows 7, og det er en HELT anden sag.

Intel Rapid Start får også boottider på både Windows 8 og Windows 7 til at være ens (ca 10 sekunder incl. POST!)

Hvad er der snart tilbage, som Windows 8 kan kalde en "forbedring"? Jo, ramforbruget er _væsentligt_ lavere i en nybootet win8 end i en nybootet win7, så noget har de optimeret. Kan vi ikke få den win8 kernal indbygget i vores win7? (det ville for os forbrugere være en win-win ) 😀