Søger et gammelt indlæg 4-6 mdr.

Hyggehjørnet d.  17. november. 2012, skrevet af lx2
Vist: 924 gange.

lx2

Overclocker
Tilføjet:
17-11-2012 23:42:52
Svar/Indlæg:
105/28
God aften.

Jeg har lige måtte formaterer og min hukommelse er ikke så god som jeg kunne ønske.

Jeg søger et indlæg hvori der blev skrevet om hvordan der var afsat flere GB på/til C-drevet end der er brug for.

På mit C-drev der er på 111 GB. siger den, at der kun er 34,5 GB tilbage og jeg har kun lagt Win. 7 ind.

I indlægget var der en forklaring på hvordan man kan frigøre en hel del GB. Tror nok Ca. 30 GB.

Håber der er nogen der kan huske/finde indlægget eller kan hjælpe mig på en anden måde.

Mange hilsner og ønsket om en god nat til jer alle.

Lars.
Lyngze

Redaktionsassistent
Tilføjet:
18-11-2012 01:06:17
Svar/Indlæg:
686/80
Hvis du har haft skrevet i indlægget kan du finde det under "community" i venstre side her på sitet.
Der er en liste over de tråde du har deltaget i hvor de er sorteret efter hvilken der sidst er blevet opdateret.
Det samme gælder hvis du har overvåget tråden, eller selv har oprettet den.

Ellers ville jeg give et skud med noget "diskoprydningsværktøj" (kan ikke helt huske navnet, men er noget windows værktøj...
Hvis det er en nyinstalleret/nyformateret windows/harddisk så er det måske noget partitionering der er gået galt og den har fået allokoleret en masse lager til ingenting?

Har ikke selv haft problemet, men ville umiddelbart give en dårlig formatering skylden og prøve at kigge på partitionerne i diskmanager, evt. formatere og reinstallere windows igen.

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
18-11-2012 04:32:13
Svar/Indlæg:
3636/386
Hey lx2

Du har 32 GB, right?

Der er 2 ting. Og jeg har gjort begge dele selv, da jeg sidder med 10 GB i min maskine og en SSD paa 128 GB.

1:
Slaa hibernation fra.
Aaben din kommando prompt og skriv: powercfg -h off - tryk herefter "enter" og saa luk den ned.
Genstart herefter din computer.
Saa har du fjernet hibernation og frigjort 32 GB.

2:
Goer din Pagefile.sys mindre.
Aaben dit kontrolpanel og tryk paa: System og Sikkerhed
Tryk paa System.
Tryk paa Avancerede systemindstillinger (i venstre side)
Gaa under fanebladet avanceret.
Herunder trykker du paa Instillinger under afsnittet "Ydelse".
Derinde kan du skifte stoerrelse paa din pagefile og saette den helt ned.
Saa genstarter du computeren og nu skulle du gerne have en del mere plads.

lx2

Overclocker
Tilføjet:
18-11-2012 08:29:08
Svar/Indlæg:
105/28
1000 tak for hjælpen.

Mht. povercfg-h off så får jeg besked om, at jeg ikke har tilladelse til, at ændre dvale.

Ellers virkede det andet.

God dag til dig min ven 🙂

Lars (LX2).

Chrisp

Elitebruger
Tilføjet:
18-11-2012 10:33:07
Svar/Indlæg:
617/52
Kør kommandoprompt som administrator, så burde det virke...