Superbruger
Tilføjet:
19-11-2012 16:15:24
Svar/Indlæg:
905/100
Så er det blevet tid til at opgradere fars gamle spand 😛
Hele lortet skal skiftes!! (bl.a. pga. en irriterende hardware-orm; INTET skal beholdes!)
Jeg har denne gang besluttet at jeg ikke vil spare. Vel lært af erfaringer fra sidste køb, vil jeg nu spørge jer herinde, inden jeg farer ud og køber det sidste nye...
Jeg har næsten besluttet af få en i7, pga. 8 kerner. (4 kerner, men I ved hvad jeg mener).
Den skal være stabil, hurtig og gerne velegnet til overclocking.
Bundkortet skal være det samme. Derudover skal der MINDST være 6 interne SATA-porte. Jo flere, jo bedre. Men jeg vil have mindst 6; 4 harddiske og 2 dvd.
Grafikkortet behøver ikke være voldsomt. Jeg spiller mest L4D2, og det har jo ikke de store krav. Dog lever jeg efter devisen "Kan det gøres bedre, så er det ikke gjort godt nok" 😀
Kan I anbefale nogle processorer og bundkort, der passer sammen ? Så bliver jeg en glad lille julegris.
Og også gerne nogle bud på gode grafikkort, der ikke sprænger budgettet.
Bundkort og CPU har ingen prisgrænse. Den eneste grænse ligger i, hvad det minimum skal kunne 😉
Min primære brug er virtual machines, dvs. heavy load og storforbrug af ressourcer, samt programmering og en lille smule spil.