Mht dit spørgsmål om FD R4's blæsere og deres støjniveau, kan jeg berolige dig med at de ikke larmer ved 5 og 7v. Faktisk er der ikke nogen forskel at spore der. Men smider du dem op på fuld skrue via controlleren, så starter der et kompakt blæsevejr som ikke kan defineres som stille - I det vestjyske ville man nok definere det som en lille brise hvor man i Hovedstadsområdet ville bruge udtrykket "orkan".
Decibel kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.
Dit valg med at smide en ekstra blæser i front er fornuftigt, jeg gjorde det selv (Med en 120mm CM Excalibur), den høres heller ikke og min fornemmelse er at den er medvirkende faktor til en temperatur i den positive retning.
Til CPU-køling bruger jeg en Noctua NH-d14 og den kan jeg kun sige rosende ord om - Den falder fint i hak med kabinettets øvrige blæsere og høres ikke. Før brugte jeg en Scythe Mugen rev. 2 med push/pull (CM excalibur og Scythe Gentle Typhoon 1150r/min) som virkede lige så fornuftigt ifht. lyd, men skiftet trak et par grader fra.
-Dog blev jeg nødt til at pille heatsinks af to af mine RAM-blokke, dem som sidder tættest på CPU-soklen, da de #¤#! Vengeance-profiler er pokkers høje. Det har dog ikke haft nogen som helst betydning set fra et ydelsesmæssigt perspektiv... Og egentlig heller ikke æstetisk, da de jo er gemt under de gigantiske kølefinner og blæseren.
Mit gfx bliver kølet af en Twinfrozr III og giver en svag susen når den kører under 42% styrke (Hvilket den gør i alt hvad jeg laver som ikke er relateret med et spil hærg-smadder-ødelæg-skyd-destruer-eller-detonér med alt eye-candy slået til.)
Dit valg med en fanless PSU er slet ikke nogen dum tanke, for det jeg hører mest til er faktisk min PSU samt mine mekaniske diske. dog vil jeg hverken kalde det støj/larm eller lydløst. Men det kan høres. Superflower, som du linker til har jeg også læst nogle fornuftige reviews af.