Køb minimum 2stk SSD og kør RAID 0 så får du større hastighed og længere levetid på SSD :yes: Det kunne F.eks være 2x60GB,4x60GB eller 2-4x128GB.
Kan anbefale at se på denne http://www.caseking.de/shop/ca...
#0 har ifølge sin profil et Z77 chipset og der understøttes TRIM på RAID0 - hvis han kører RST 11.6.0.1030.
Den længere levetid er nok teoretisk, men lidt ret har #2, for med RAID0 får man i teorien kun halvt så mange skrivninger til sine diske, da de jo deles over de diske der indgår i et RAID0.
Hvis der er TRIM på RAID 0 kan jeg da slet ingen fordel se ved ikke at købe 2 SSD'er til RAID. 2x 60GB = 120GB + næsten dobbel hastighed, og prisforskellen er heller ikke ret stor.
Hvis der er TRIM på RAID 0 kan jeg da slet ingen fordel se ved ikke at købe 2 SSD'er til RAID. 2x 60GB = 120GB + næsten dobbel hastighed, og prisforskellen er heller ikke ret stor.
Der er da kun fordele lige ud over lidt højere søge tider på grund af kvaliten på de onboard RAID controllere der er på de fleste bundkort
Der er da kun fordele lige ud over lidt højere søge tider på grund af kvaliten på de onboard RAID controllere der er på de fleste bundkort
Da controlleren opføre sig ens enten om der køres i RAID eller AHCI (RAID er faktisk AHCI) vil der ikke komme højere søgetider end hvad der ville være med en enkelt ssd, der vil ikke komme halv søgetid, men den vil helt klart blive bedre end hvis der kun blev kørt med en enkelt SSD.