Windows 7 Pro 64bit OEM

Software d.  22. november. 2012, skrevet af Djjomes
Vist: 2684 gange.

Djjomes

Overclocker
Tilføjet:
22-11-2012 16:47:14
Svar/Indlæg:
85/21
Hej Jeg har ladt mig fortælle at hvis man installere en oem licens på en pc, og den så skal reinstalleres på et senere tidspunkt, at så kan man ikke komme på nettet, og microsoft skal "åbne" for det igen. er det rigtigt ???
Cocio21

Moderator
Tilføjet:
22-11-2012 17:16:18
Svar/Indlæg:
4982/47
Har ikke oplevet at man ikke kunne gå på nettet grundet det, men det er ganske rigtigt at en OEM licens ikke altid bare kan aktiveres på et andet setup, uden at man ringer ind til MS´s gen-aktiver tast-selv telefon service 🙂

jønner

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2012 17:17:48
Svar/Indlæg:
1082/13
Ofte stillede spørgsmål til Microsoft OEM licenser
http://www.microsoft.com/da-dk...

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2012 18:42:08
Svar/Indlæg:
5874/1287
Det kan en retail licens så heller ikke, vil jeg lige oplyse om. jeg har købt en Windows Ultimate RETAIL licens i England næsten lige da den udkom (var billig, ca 1450,-dkr). Jeg har for ikke så længe siden geninstalleret den på en SSD, nyt mobo, grafikkort og kabinet (nå ja, kabinettet er den jo nok ligeglad med 😛 ), og den ville ikke aktivere online, så jeg måtte ringe til MS. jeg troede ikke dette var et problem med en retail-udgave. Den har ikke været aktiveret i over 2 år, og selvom der er skiftet en hel del hardware, så _burde_ det vel ikke være et problem?

Eller har jeg misforstået forskellen på en OEM og en RETAIL helt 😳 ?

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2012 20:03:51
Svar/Indlæg:
5505/640
måske efter 30 gange geninstallering

PCDania

Superbruger
Tilføjet:
22-11-2012 20:04:32
Svar/Indlæg:
598/0
Så vidt jeg forstår de microsoftske regler som er skrevet på microsoftsk er forskellen på OEM og Retail i det store og hele at OEM betyder at producenten af computeren med pre-installeret Windows står for support. Retail betyder at du kan få 90 dages gratis (reelt betalt via mer-prisen for Retail) support hos Microsoft på de fleste problemer.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2012 21:15:53
Svar/Indlæg:
5874/1287
#4 Dette var kun 2. aktivering så den holder vist ikke helt.

#5 "microsoftsk" Du har fortjent en weekendbajer på forskud for dit sprogvalg 😀 (bor du i nærheden af mig, giver jeg gerne)

Det ser i hvert fald ikke ud til at være mht aktivering, at forskellen er der, så måske du har ret.

Ebo

Superbruger
Tilføjet:
23-11-2012 08:39:07
Svar/Indlæg:
709/10
Problemet ligger lidt i, at ved installering af windows, så "binder" installeringen sig til vigtige dele af dit hardware så som bundkort, HD eller SSD og i nogle særtilfælde til CPU osse.
Det er for at undgå at retail udgaven kan installeres på flere maskiner( det kan omgåes).
Jeg har OEM udgaven af win7 og jeg havde ingen "problemer" med at geninstallere før efter 5 gang på samme maskine og med samme hardware, bare 5 gange format C. Da jeg skiftede hele maskinen ud 6 gang, så skulle jeg bare ringe ind på tlf.nret, som kom frem under installation og genaktivere mit originale windows med en kode, som jeg både fik som lyd og sms, så virkede alt igen.
Samme måde gør du med retail udgaven, det betyder ikke en flyvende fis og tager næsten samme tid, som en prut efter grønlangkål er færdig med at lugte(årstiden).
Bare ring ind på nummeret og oplys de ciffere, som komemr frem under indstallationsID og du får en ny produktnøgle, den virker kun 1 gang.
Så ved næste gen installation, så gør du bare det samme.

Mvh
Sam

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
23-11-2012 10:09:29
Svar/Indlæg:
2826/100

Du får ikke nogen ny produkt nøgle, du får en aktiveringsID. men derudover har du ret 😉

Djjomes

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2012 12:31:37
Svar/Indlæg:
85/21
tak for de mange inputs 😛

lyder ikke til at det er et problem så 🤡