Jeg kunne godt bruge en hånd til at komme lidt over de 4400 Mhz. på min 3570k CPU. :yes:
Opsætningen lyder således: Intel Core i5 3570k. ASUS Maximus V Gene z77. G.Skill Trident X 2400 Mhz. CL10 T1. 2x 4 Gb. 2x Samsung 830 SSD @ RAID0. ASUS HD 7870. H2O på CPU og GFX.
Jeg har indtil videre fået den klippe stabil ved 4400 Mhz. (16 Timers Memtest86, 12 Timers Prime95@Small FFT's, 14 Timers Prime95@Large FFT's, 18 Timers AIDA64 System test).
Det jeg har indstillet er følgende: Turbo Ratio : Maunal @ 44. VCore: Manual @ 1,285V. VDDR: 1,65V. Intel SpeedStep: Disable. C1E: Disable. C3 Report: Disable. C6 Report: Disable. C State Support: Enable. Execute Disable Bit: Enable. Intel Virtualization: Disable. Hardware Prefetcher: Enable. Cache Line Prefetch: Enable. CPU Load-Line Calibration: Ultra High. CPU Power Phase Control: Extreme. CPU Current Capability: 100%.
Ellers står ALT andet på auto/default.
Hvordan kan jeg få den stabil ved højere clock, uden at hæve volten betydeligt? - Nogle indstillinger jeg har overset eller er helt gal på den med? 😀
Et enkelt spm. Er det nødvendigt for dig at indgive vCore manuelt?
VCore: Manual @ 1,285V.
Ellers ligner dit BIOS-setup mit. Min CPU vil dog have noget for ulejligheden, derfor får jeg en højere vCore (og dermed mere varme) end ønskeligt ved 4,5+ settings. Til gengæld er min vCore under 0,97 ved Idle og en dejlig kold CPU 🙂
Kører 4,4 Ghz med auto vCore, og den er klippe stabil ved både spil og div test i 6 timer+. Luftkølet.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 22-11-2012 20:08:03.
Hvis du sætter den til auto og smider multiplier højt op følger asus kort næsten altid med i volt også, smider du multiplier op til 50 og med volt på auto kan du se en volt på over 1.5.
Der er ikke så meget du kan gøre hvis den bliver ustabil ved 4.5Ghz udover at give den mere volt, og bliver den så for varm, jamen så har du fundet dit max med den CPU og den køler du har. Du kan evt. prøve at smide PLL volten på 1.75 og se hvordan den opføre sig, men det vil nok ikke ændre det vilde.
Der er ikke en af mine indstillinger jeg har overset, eller sat forkert? :)
Jeg mente nu også at du skulle sænke din PLL fra 1.8 til 1.75.
Der er ikke så meget info at dele, det du har gjort er hvad alle andre gør med et hverdagsclock, jeg kan kun henvise til hvad jeg tidligere har skrevet.
Den tester nu med PLL på 1,750V. og vCore på 1,265V. Ellers alt andet som i #0.
Den ser indtil videre ud til at være stabil.
Det er mere disse jeg er i tvivl om jeg har stillet rigtigt: C1E: Disable. C3 Report: Disable. C6 Report: Disable. C State Support: Enable. Execute Disable Bit: Enable. Intel Virtualization: Disable. Hardware Prefetcher: Enable. Cache Line Prefetch: Enable. CPU Load-Line Calibration: Ultra High. CPU Power Phase Control: Extreme. CPU Current Capability: 100%.