iPad Mini er sindssygt nice. Men, har man først vænnet sig til Retina, så vil skærmen på den være fuzzy at se på.
Den er, efter min bedste overbevisning, ganske fin at skrive på, og føles meget mere plastikagtig end den er.
Hvis man har en iPod Touch eller en iPhone, vil man hurtigt se fordelen ved den større skærm. Men, når opløsningen ikke er større end den er, føles det ikke som mere skærmplads. Lidt som at gå fra en 15" på 1024x768, til en 21" der kører i samme opløsning.
Når iPod Touch og iPhone kører med opløsningen 960x640, hvor iPad Mini'en kører med 1024x768, er det ikke så vildt meget et spørgsmål om DPI, men hvor meget mere plads man har til websider o.lign.
Derimod er iPad'en, langt mere "læsevenlig", men! Nu kører jeg en del med kollektiv transport, hvor en laptop fylder for meget og en iPhone kan blive for småt. Jeg forestiller mig, forudsat man ikke ejer hverken iPod Touch eller iPhone i forvejen, så giver en iPad Mini fint mening.
- Surf
- Mail
- Facebook
- Youtube
Klarer begge to lige godt. Men, jeg har overvejet at skifte min laptop ud med en tablet, til studiebrug - og der tror jeg, at jeg ville blive gladere for en iPad kontra en iPad Mini.
Skal sandheden være sagt, så ville jeg nu heller ikke have noget imod at eje begge dele.
iPad Mini til hjemmebrug (sofasurf, o.lign.)
iPad som "road warrior".
🙂