iPad Mini vs 10"

Apple d.  22. november. 2012, skrevet af Balanovic
Vist: 1441 gange.

Balanovic

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2012 21:28:24
Svar/Indlæg:
654/36
Hællo!

Jeg har LÆNGE gået og overvejet tablets, men har indtil videre modtage 2 defekte kina tabs.

Min næste overvejelse er iPad Mini. Skal lige siges, jeg er ikke Apple-man overhoved! Har altid været anti-apple. Men deres nye tablet ser meget spændende ud med tanke på størrelsen. Har prøvet en 7", men den er bare for lille når jeg har en Galaxy S3 jeg flittigt bruger.

Til jer der har investeret i en iPad Mini og ejer en større tablet eller en S3:

- Hvad syntes i om størrelsen?
- Bruger i den for lidt/meget i forhold til jeres S3/10" tablet?
- Andre input?

Apple giver jo et lille tilbud på deres hjemmeside, og hvis den også inkludere iPad mini, så er jeg nok hoppet på vognen.
Silent

Skribent
Tilføjet:
22-11-2012 21:39:26
Svar/Indlæg:
3223/205
Købte en iPad 3 i sin tid, da udvalget for Android tablets ikke var det bedste på det tidspunkt, samt at jeg ikke er bange for at prøve noget nyt.

Er det let og hurtigt surf, klares dette nemt på min S3, men skal jeg sidde i længere tid og surfe, tjekke mails mv. ja så er det klart iPadden som kommer frem for skuffen da overblikket er meget nemmere på den.

Eneste anke jeg har vedr iPad3 er vægten, som godt kan føles tung efter længere tids brug 🙂

Du har sikkert også kigget på en Nexus 7, har selv haft rodet/leget med ganske fed tablet ellers kunne Nexus 10 være et bud?

http://www.google.com/nexus/10...

Balanovic

Elitebruger
Tilføjet:
22-11-2012 21:42:07
Svar/Indlæg:
654/36
#1, det er iPad Mini vs S3 eller iPad 2/3/4 input jeg er efter :)

Har kigget på Nexus 7, men en 7" tablet er for lille. Ikke meget mere skærmplads man får end på min S3. Men iPad Mini er 7.9" og har 4:3 forholdet, hvilket giver noget mere skærmplads.

Nexus 10.. hmm.. hvornår er det den er ude i DK?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2012 08:53:20
Svar/Indlæg:
23132/740
iPad Mini er sindssygt nice. Men, har man først vænnet sig til Retina, så vil skærmen på den være fuzzy at se på.

Den er, efter min bedste overbevisning, ganske fin at skrive på, og føles meget mere plastikagtig end den er.

Hvis man har en iPod Touch eller en iPhone, vil man hurtigt se fordelen ved den større skærm. Men, når opløsningen ikke er større end den er, føles det ikke som mere skærmplads. Lidt som at gå fra en 15" på 1024x768, til en 21" der kører i samme opløsning.

Når iPod Touch og iPhone kører med opløsningen 960x640, hvor iPad Mini'en kører med 1024x768, er det ikke så vildt meget et spørgsmål om DPI, men hvor meget mere plads man har til websider o.lign.

Derimod er iPad'en, langt mere "læsevenlig", men! Nu kører jeg en del med kollektiv transport, hvor en laptop fylder for meget og en iPhone kan blive for småt. Jeg forestiller mig, forudsat man ikke ejer hverken iPod Touch eller iPhone i forvejen, så giver en iPad Mini fint mening.

- Surf
- Mail
- Facebook
- Youtube

Klarer begge to lige godt. Men, jeg har overvejet at skifte min laptop ud med en tablet, til studiebrug - og der tror jeg, at jeg ville blive gladere for en iPad kontra en iPad Mini.

Skal sandheden være sagt, så ville jeg nu heller ikke have noget imod at eje begge dele.

iPad Mini til hjemmebrug (sofasurf, o.lign.)
iPad som "road warrior".

🙂

Balanovic

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2012 13:46:22
Svar/Indlæg:
654/36
Hmm. Det ender med jeg ikke snupper en. Så vidt jeg kan se, så er iPad Mini mere et luksus produkt end først antaget.

#3 du forklarer det meget godt, iPad som road warrior, iPad Mini til... Præcis det jeg laver med min S3.

7913

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2012 17:59:02
Svar/Indlæg:
1124/68
Jeg har selv ipad3 og har været ude og prøve Ipad mini, da konen også står og skal have ipad til jobbet, og jeg er ikke i tvivl om at hun ikke skal have mini, den er lækker, men syntes ikke den egner sig til at arbejde på ret længe af gangen. Den er kun til hurtig og let surf i mine øjne. Hvor ipad 3-4 er til mere seriøst arbejde. Jeg tror at hvis du i forvejen bruger en S3 ville du klart være bedre tjent med en ipad 3-4 med en ordenlig skærm og opløsning

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2012 18:34:45
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Præcis. Og det er så det samme tilfælde for mig, hvor jeg har en iPhone 🙂

Men, smut lige ned i den lokale butik, og se om ikke du kan komme til at prøve (d)en. Så vil du langt nemmere selv kunne afgøre det.

Balanovic

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2012 22:37:49
Svar/Indlæg:
654/36
#5 Lige min pointe! iPad Mini dækker kun "luksus-behov", mens større tablets faktisk er til at være mere produktive på. Taget i forhold til andre tablets og smartphones, ikke bærbare 😀

#6 Har prøvet den, og søster ejer en Asus TF700KL, men det fortæller ikke meget om hvordan det er at bruge Minien i forhold til de andre tablets - i hverdagen 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Balanovic d. 25-11-2012 22:38:26.

svedel77

Grafiker
Tilføjet:
25-11-2012 23:09:03
Svar/Indlæg:
2263/307
Har en iPad 4, og er fuldt ud tilfreds. Som nonig siger, så er der ingen snadre skærme der kommer i nærheden af Retina. Spil går også derudaf.