Test: Corsair AX760i PSU

Litteratur d.  16. januar. 2013, skrevet af Polarfar
Vist: 17038 gange.

Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
16-01-2013 00:00:00
Svar/Indlæg:
2309/846
Corsair frister hardware entusiasterne med deres digitale strømforsyninger.

Læs mere her: http://hwt.dk/Test/22580/Corsa...


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 16-01-2013 13:38:34.
kasper
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2013 14:42:22
Svar/Indlæg:
43/4
Mht. konklusionen: "Du får 80+ Platinum effektivitet, hvilket sparer temmelig mange kroner på el-regningen over tid". Er det ikke blevet testet og vist, endda her på siden, at de ekstra penge effektive strømforsyninger koster, aldrig bliver tjent ind? Det er bare for at folk ikke går og tror, at der vil være penge at hente, ved at købe en mere effektiv PSU.

Ellers fin artikel.


Grymok
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2013 17:02:22
Svar/Indlæg:
656/40
Har ikke læst artiklen endnu, kun lige scoren.
En kammerat og jeg, har nemlig haft kig på 860 watt modellen. Og vi er blevet bekræftet nu, at det er det værd :D.
Mere effektivitet = mere grøn :D.
Så kan vi bruge 3 grafikkort ;)

Btw. Er jeg blind, eller kan jeg ikke finde nogen steder, hvad psuen er testen med?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Grymok d. 16-01-2013 17:07:40.


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2013 17:09:35
Svar/Indlæg:
3011/103
#2
Jeg er så pænt ligeglad med at være "grøn". For mig handler det udelukkende om monetos. Hvad den enkelte person gør af hensyn til "miljøet" betyder faktisk intet i det store regnskab.

Spændende PSU ellers. Så begynder det at blive interessant.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2013 17:28:07
Svar/Indlæg:
7765/230
#3
Quote:
" Hvad den enkelte person gør af hensyn til "miljøet" betyder faktisk intet i det store regnskab."

Hvad?? Det er sgu da netop der det betyder noget..
Hvor imod - i det lille regneskab(dit personlige) betyder det sikkert ikke en skid..


Jubasdk
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2013 19:07:15
Svar/Indlæg:
246/38
Corsair skulle ta og blive ved deres ram/kabinetter, som de lykkedes noget bedre med.

AMP/+12V er simpelthen for lav på sådan en 760W model her.

Det eneste positive i denne PSU er den dedikeret opbygning omkring EN +12v linje.
Tidligere hvor det var "in" at have flere +12v linjer, kunne PSUen simpelthen mister overtaget og pludselig blev en af linjerne ustabile, og så kunne man ligeså godt lukke ned og starte op igen.

Jeg holder stadig fast ved, at SilverStone Pro udgaverne er de eneste rigtige PSU'er for det seriøse system, og for brugeren som har i sinde kun at købe EN PSU i sit liv.
-Medmindre lynet, vandet eller brandskader ødelægger PSUen :P


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
16-01-2013 19:38:23
Svar/Indlæg:
2309/846
#5
AMP/+12V er simpelthen for lav på sådan en 760W model her.

Øøøøhh.... den er da på fulde 760 Watt ?!

Nu har jeg ikke testet Silverstones modeller, men Corsair'en her er absolut i topklasse, og med 7 års garanti. Hvis der er noger Corsair er lykkes med, så er det da netop deres PSU'er.

/Polarfar


0raxter
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2013 19:42:29
Svar/Indlæg:
301/10
Kan kun sige Thumps up for AX1200i hverfald...


Anonym202158143552
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2013 19:44:34
Svar/Indlæg:
3671/66

Corsair skulle ta og blive ved deres ram/kabinetter, som de lykkedes noget bedre med.

AMP/+12V er simpelthen for lav på sådan en 760W model her.

Det eneste positive i denne PSU er den dedikeret opbygning omkring EN +12v linje.
Tidligere hvor det var "in" at have flere +12v linjer, kunne PSUen simpelthen mister overtaget og pludselig blev en af linjerne ustabile, og så kunne man ligeså godt lukke ned og starte op igen.

Jeg holder stadig fast ved, at SilverStone Pro udgaverne er de eneste rigtige PSU'er for det seriøse system, og for brugeren som har i sinde kun at købe EN PSU i sit liv.
-Medmindre lynet, vandet eller brandskader ødelægger PSUen :P

Jubasdk skrev d. 16-01-2013 19:07:15


64 ampere på +12V. Det er da en OK portion for 760W...



Bare lige for at få det på det rene: du synes ikke Corsair's PSUer er særlig gode ? Hvorfor ikke, må jeg spørge ?

Desuden, det eneste Corsair gør, er smække et Corsair-mærke på siden af den og evt. også udvælge en blæser. Selve enheder laver Corsair ikke.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym202158143552 d. 16-01-2013 19:46:06.


Jubasdk
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2013 19:51:01
Svar/Indlæg:
246/38
Jah... den er på fulde 760W... skulle den jo også meget gerne være.

Men +12v/amp linjen er da bestemt ikke overbevisende.
Og nu er det jo sådan, at en god 650W PSU er langt bedre, end en middelmådig PSU på 1000W.
Det er hovedesageligt ampere på +12v linjen som fortæller lidt om hva den egentlig kan.

Og idag skal en PSU altså gerne være på minimum 90A, når man skal bruge den i MANGE år til mange forskellige systemer.
Jeg ville ALDRIG give 1500kr for den PSU som er omtalt i denne test. Den giver SLET, SLET, SLET ikke power for pengene.
For det første er Watt effekten liiige lidt nok, til fremtidig brug. Derudover, så er ca 60A simpelthen for svagt.

Ja... vurderet ud fra hva den kan, så er det bare en gennemsnitlig PSU, som ligeså godt kunne have været en PSU som fulgte med et Thermaltake/codegen kabinet.

Og dette er ikke kun et surt opstød, men simpelthen bare et fingerpeg om, at skal man have en PSU som kan holde i mange år, så er det da hvertfald ikke denne PSU man skal smide HELE 1500kr efter.


#10
las
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2013 19:57:38
Svar/Indlæg:
2151/51
Man kan vist næppe kalde AX serien for en middelmådig PSU


Jubasdk
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2013 20:00:03
Svar/Indlæg:
246/38
Om det så er en GTI serie, så er deres effekt ikke noget at råbe Hurra for !
hvorfor ikke ofre 500kr mere, og så få en PSU som spiser disse middelmådige Corsairs til morgenmad?

Jeg vil da overhovedet ikke være i tvivl.
PSUen er hjertet i dit system, og med en ordentlig PSU så behøves du aldrig skifte den ud.


Anonym202158143552
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2013 20:04:10
Svar/Indlæg:
3671/66
#9,

Du antyder altså, at alle skal bruge minimum 90A for ikke at behøve at skifte sin PSU ud ? For det er da lidt noget vrøvl... Det afhænger helt og aldeles af det individuelle system og behov.
Hvis man sidder med maskiner som kun indtager 20-25A maks, hvad så ?

"Det er hovedsageligt ampere på +12v linjen som fortæller lidt om hva den egentlig kan. "
- næh, du. Masser af ampere er jo meget fint, men kan den også holde sig langt indenfor voltgrænserne ? Det ene er ikke ikke nødvendigvis ensbetydende med det andet.
Derudover er der også effektiviteten, hvilket er meget af hvad man betaler for, for specifikt denne PSU.


KeeZor
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2013 20:05:52
Svar/Indlæg:
1063/54
#11 Det er meget tydeligt at du har en subjektiv holdning til Corsair, for indtil videre er du ikke kommet med noget konstruktiv kritik af den.

Så var det måske bedre bare at lade den diskussion ligge, og i stedet bruge din energi på at tildele din Silverstone PSU din udelte kærlighed 😀


Anonym202158143552
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2013 20:11:36
Svar/Indlæg:
3671/66

Om det så er en GTI serie, så er deres effekt ikke noget at råbe Hurra for !
hvorfor ikke ofre 500kr mere, og så få en PSU som spiser disse middelmådige Corsairs til morgenmad?

Jeg vil da overhovedet ikke være i tvivl.
PSUen er hjertet i dit system, og med en ordentlig PSU så behøves du aldrig skifte den ud.

Jubasdk skrev d. 16-01-2013 20:00:03


Seriøst, du må lære at kende forskel på kvalitet og effekt.
Effekt = antal ampere og antal watt.
Kvalitet = hvor godt/stabilt den yder og/eller hvor holdbar den er etc. Hvor gode materialer.

Det, du kalder "middelmådig", kaldes lav effekt. Idet denne PSU yder ret fantastisk, som den gør, kan den ikke kaldes middelmådig. Denne test er ikke den eneste, som mener overstående om kvaliteten af omtalte PSU.


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2013 20:12:17
Svar/Indlæg:
2246/14
http://rationalwiki.org/wiki/D... ;t_feed_the_Troll
EDIT:
pokkers...
Kortlink: http://kortlink.dk/rationalwik...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 16-01-2013 20:13:19.


Jubasdk
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2013 20:18:02
Svar/Indlæg:
246/38
jamen jeg har jo en masse at sige om denne Corsair som.
men hovedesageligt, kan jeg ikke se, hvorfor man skal give 1500kr for denne PSU, når den "kun" levere ca 60A på +12v linjen.

Vi snakker om, at denne PSU skal repræsentere den "lækre" kategori indenfor PSUer.
Men Corsair kommer jo ikke med noget ved denne PSU som gør at den retfærdiggøre en pris på 1500kr.
-Derfor jeg kalder den middelmådig.

Du kan SAGTENS finde en bedre PSU for de 1500kr, endda en PSU fra en producent, som har dette som spidskompetence, og som har langt bedre komponenter indenbords.
F.eks. Enermax og Silverstone.

Jeg påpeger bare, at den topkarakter denne PSU har fået i "ydelse" det er altså helt hen i vejret, når man tager prisen i betragtning.
Jovel, PSUen levere det den skal, men det er jo ikke de 1500kr værd.

Jeg snakker om, at vores systemer bliver kraftigere og kraftigere. Flere grafikkort, Større CPU, Flere og hurtigere ram, vandkøling som nær standard osv osv.

Investere man i en PSU kan man ligeså godt gøre det ordentligt fra starten, og købe en PSU som er "fremtidssikret".
Minimum 900W og minimum 90A på +12V linjen. Enten fordelt ud på flere linjer, eller bedst... fordelt på EN linje.


Jubasdk
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2013 20:23:10
Svar/Indlæg:
246/38
Levere en PSU en go effekt, og kraftig opbygget.
Så er det Kvalitet...

Ydelse og stabilitet er jo en selvfølge, ellers skal de slet ikke sætte sådan noget i handlen hvis de ikke levere en stabil spænding.

Hvem gider købe en ny Golf R32, hvis motoren ikke kan køre ordentligt ?


Jubasdk
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2013 20:28:19
Svar/Indlæg:
246/38
nå... melder mig ud af debatten... nu har jeg da hvertfald påpeget at der findes LANGT bedre PSUer til den her vanvittige pris, for et produkt som ikke er prisen værd.


Anonym202158143552
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2013 20:43:05
Svar/Indlæg:
3671/66
Nok går udviklingen af vores hardware fremad, det er en selvfølge, men hardware bliver samtidig mere og mere strømsvagt.

"Ydelse og stabilitet er jo en selvfølge, ellers skal de slet ikke sætte sådan noget i handlen hvis de ikke levere en stabil spænding. "
- Det er ikke så sorthvidt. Der er utallige PSU'er i dag som kun lige overholder kravene for spændingensvariationerne. Så er der eksempelvis dem, der overholder standarden ret godt - hvor prisen også stiger en del. Og så er der dem, hvor regulationen er helt i top - igen, prisen følger med.

Hvad du betaler for ved denne enhed, er ydelsen og hvor godt den rammer. Ripple er fx. super lav. Derudover, som sagt, er den super effektiv (Platinum), hvor dette er med til at øge prisen markant.
Jeg er overbevist om, at der findes et marked for netop disse kvaliteter.

Personligt synes jeg den ser siiindsygt lækker ud.


0raxter
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2013 20:53:39
Svar/Indlæg:
301/10
Judasdk...

mange faktore spiller ind i dette sammenhæng... 90 Ampere er jo fuldstændig ligegyldigt sålænge du ikke overskrider dette ?... Og det er sjældent at vores systemer kommer op i nærheden af 64 Ampere... Selv med Sli / Cf kommer du aldrig derop...

Desuden mp man vel sige at denne PSu kan noget ingen andre kan... Virtuelle rails med seperate begrænsninger må vel sige at være lækkert... Samt muligheden for Corsair Link...

Nu har jeg så selv valgt at invistere i en Ax1200i, men dette skyldes os kun ekstremen i mit system... For den alm. bruger der vil have lidt ekstra gejl, 7 års garanti, Modulær kabling, Platinum certifikat og en lydløs PSU må man da sige at 1500 kr ikke nødvendigvis er et sindsygt beløb... Jovidst der er mange andre producenter der levere lækre PSU'er... Men ingen som denne... Om elektronikken på printet er bedre eller dårligere tror jeg ikke man skal udtale sig om... generelt er disse "Uberclass" PSU'er udstyret ordentligt... Men ja du kan i princippet få en Ax1200 for 1700-1800 kr, hvilket ikke er det store spring... men igen man har sjældent brug for den ekstra power...


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
16-01-2013 20:57:35
Svar/Indlæg:
2309/846
#16, 17, 18
Men Corsair kommer jo ikke med noget ved denne PSU som gør at den retfærdiggøre en pris på 1500kr.

Jo de gør. Der er bl.a. en helt unik softwarestyring.

Jeg påpeger bare, at den topkarakter denne PSU har fået i "ydelse" det er altså helt hen i vejret, når man tager prisen i betragtning.

Pris og ydelse er to MEGET forskellige kategorier, og netop derfor er det TO selvstændige point. Dit argument er helt hen i vejret. Ydelsen er jo netop pengene værd. Du finder ikke mange PSU'er i handlen med så stabile linier og så lave støjtal.

Jeg snakker om, at vores systemer bliver kraftigere og kraftigere. Flere grafikkort, Større CPU, Flere og hurtigere ram, vandkøling som nær standard osv osv.

Rent faktisk går det den modsatte vej. Efterhånden som transistorerne bliver mindre og mindre, bruger CPU og GPU mindre strøm. De seneste Intel og AMD procesorer er betydeligt mindre energikrævende end forgængerne med samme ydelse.

Ydelse og stabilitet er jo en selvfølge, ellers skal de slet ikke sætte sådan noget i handlen hvis de ikke levere en stabil spænding.

Den kommentar viser mig med tydelighed at din holdning er subjektiv, og at du ikke har læst artiklen og forholdt dig til fakta. Og at påstå at 90 Ampere på en PSU er en nødvendighed er noget vrøvl.

Du kan få et citat direkte fra hestens mund, fra en mail jeg modtog i dag fra Corsairs product manager :

Also, your review states that it's usually sensible to spec a PSU so that it never exceeds 80% load, and that's fine. Though we would suggest aiming for 50-70%, because the PSU will be most efficient at ~50-60% of its total load, and also quieter, since the fans don't tend to spin up till 70% onwards (the AXi models are fanless to 30%, sometimes more). So speccing for roughly double what you need means you get the best efficiency, and lowest noise. I know it may sound cynical for a PSU vendor to suggest buying twice the wattage you need, but there is method to this madness!

Så når en gamer-maskine typisk trækker 2-300W, så er det alt rigeligt med 5-600W PSU. Har man lidt kraftigere grej, som eks. to grafikkort af de store, så giver det mening at boffe den lidt op, men en 760W med 63A til rådighed vil være mere end rigeligt i 98% af tilfældene.

Hvis det passer med det der står i din profil at du har en 980W PSU til at trække en Core i5 og et fire år gammelt 9600GT grafikkort, og mener det er det der skal til, så har du ikke forstand på det du udtaler dig om.

/polarfar


Grymok
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2013 23:01:39
Svar/Indlæg:
656/40

#2
Jeg er så pænt ligeglad med at være "grøn". For mig handler det udelukkende om monetos. Hvad den enkelte person gør af hensyn til "miljøet" betyder faktisk intet i det store regnskab.

Spændende PSU ellers. Så begynder det at blive interessant.

SoundWave skrev d. 16-01-2013 17:09:35

Det var en joke, derfor jeg skrev neden under "så kan vi bruge 3 grafikkort" hint hint :D.

jamen jeg har jo en masse at sige om denne Corsair som.
men hovedesageligt, kan jeg ikke se, hvorfor man skal give 1500kr for denne PSU, når den "kun" levere ca 60A på +12v linjen.

Vi snakker om, at denne PSU skal repræsentere den "lækre" kategori indenfor PSUer.
Men Corsair kommer jo ikke med noget ved denne PSU som gør at den retfærdiggøre en pris på 1500kr.
-Derfor jeg kalder den middelmådig.

Du kan SAGTENS finde en bedre PSU for de 1500kr, endda en PSU fra en producent, som har dette som spidskompetence, og som har langt bedre komponenter indenbords.
F.eks. Enermax og Silverstone.

Jeg påpeger bare, at den topkarakter denne PSU har fået i "ydelse" det er altså helt hen i vejret, når man tager prisen i betragtning.
Jovel, PSUen levere det den skal, men det er jo ikke de 1500kr værd.

Jeg snakker om, at vores systemer bliver kraftigere og kraftigere. Flere grafikkort, Større CPU, Flere og hurtigere ram, vandkøling som nær standard osv osv.

Investere man i en PSU kan man ligeså godt gøre det ordentligt fra starten, og købe en PSU som er "fremtidssikret".
Minimum 900W og minimum 90A på +12V linjen. Enten fordelt ud på flere linjer, eller bedst... fordelt på EN linje.

Jubasdk skrev d. 16-01-2013 20:18:02

Nu du så fint nævner disse mærker af psuer. Så må du jo specificerer dig en smule mere.
Af de mærker du nævner, laver ingen af dem 100% modulær psuer i platinum klassen og i 760 watt eller 850 watt. Enermax skal man op i deres 1200 watt, platimax.
Silverstone, laver ikke engang platinum PSU'er. http://www.silverstonetek.com/...
den levere kun 62 ampere på 12v rail. Altså leverer den jo det samme som Corsairen.
Ved silverstone skal vi helt op i en st1200-g psu, for at få over 90 ampere?.

Jo mere effektiv en psu er, jo mindre spilde er der af strømen, og jo mindre varme udledere den, ved samme effekt:).
Platinum all the way! :D.

Igen, rigtig lækker review.
Vil være interessant at se, hvad et CF/SLI setup, kan trække ud af PSU'en :)


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2013 23:23:52
Svar/Indlæg:
2235/138
Syntes nu heller ikke at vores systemer bruger mere strøm idag kontra tidligere.

Kører selv med i7-3770k, GTX670, 2400 Mhz Ram, 2x SSD, Asus Z77 hvilket jeg betegner som et hæderligt system - På en 450 Watt 80+ Gold 🙂


#24
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2013 01:46:53
Svar/Indlæg:
998/134
corsair er måske rigtgt god psu og støjsvag
men fortrækker nu seasonic x850watts som koster det samme
http://www.hardwaresecrets.com...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af doit d. 17-01-2013 01:47:49.


mopeygoth
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2013 12:35:39
Svar/Indlæg:
150/11
kan man justere de enkelte raids styrke? det kunne da være meget rart at så de forskellige spændinger til at lever lidt nærmere de rene værdier .. eg. 12.0v istedet for 11.84v :)


#26
AJU
 
Overclocker
Tilføjet:
17-01-2013 12:56:11
Svar/Indlæg:
55/5

jamen jeg har jo en masse at sige om denne Corsair som.
men hovedesageligt, kan jeg ikke se, hvorfor man skal give 1500kr for denne PSU, når den "kun" levere ca 60A på +12v linjen.

Vi snakker om, at denne PSU skal repræsentere den "lækre" kategori indenfor PSUer.
Men Corsair kommer jo ikke med noget ved denne PSU som gør at den retfærdiggøre en pris på 1500kr.
-Derfor jeg kalder den middelmådig.

Du kan SAGTENS finde en bedre PSU for de 1500kr, endda en PSU fra en producent, som har dette som spidskompetence, og som har langt bedre komponenter indenbords.
F.eks. Enermax og Silverstone.

Jeg påpeger bare, at den topkarakter denne PSU har fået i "ydelse" det er altså helt hen i vejret, når man tager prisen i betragtning.
Jovel, PSUen levere det den skal, men det er jo ikke de 1500kr værd.

Jeg snakker om, at vores systemer bliver kraftigere og kraftigere. Flere grafikkort, Større CPU, Flere og hurtigere ram, vandkøling som nær standard osv osv.

Investere man i en PSU kan man ligeså godt gøre det ordentligt fra starten, og købe en PSU som er "fremtidssikret".
Minimum 900W og minimum 90A på +12V linjen. Enten fordelt ud på flere linjer, eller bedst... fordelt på EN linje.

Jubasdk skrev d. 16-01-2013 20:18:02


Øhhh... Der er noget jeg ikke forstår? 760 W ved 12 V, giver 63 A. Hvorfor skulle de så ca. 60 A leveret til brug ikke være effektivt nok??? Det er et "spild" på 5%, altså bedre end standarden foreskriver???

Jeg forstår det ikke???


mopeygoth
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2013 08:26:30
Svar/Indlæg:
150/11
de har også lavet en attraktiv 860watt version, muligvis var denne ikke tilgængelig på skriftstidspunktet :D

http://www.corsair.com/en/ax86...

kan stadig ikke komme mig over de 91%+ effektivitet.. crazyness :D


Oestdahl
 
Overclocker
Tilføjet:
18-01-2013 13:33:08
Svar/Indlæg:
48/8
Jeg kører selv med ax860i som lige er en tand større og jeg er sku glad for den. Ingen støj fra psu'en det sku dejligt.

Jeg køre med 3770k, 16gb 2133mhz ram, gtx690 og asus maximus v formula, 1 hdd + 1 ssd og der er ingen problemer der. 🙂

Prisen er lidt høj men som sagt tidligere er det jo de nyeste modeller som er ydeligre effektive og det koster jo..


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Oestdahl d. 18-01-2013 13:34:47.


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
18-01-2013 19:04:21
Svar/Indlæg:
2309/846
#27

Vi fik valget mellem 760i og 860i, og da vi allerede har testet 1200i modellen så valgte vi den lille. Så kan man næsten selv regne ud hvad ydelsen er på den midt i mellem.

🙂

/polarfar


skaterpete
 
Superbruger
Tilføjet:
19-01-2013 09:59:41
Svar/Indlæg:
124/8
kan i ik lade folk med en el uddannelse lave reviews af strømforsyninger?

det er total forvirrende at høre det der teenageslang blandet sammen med den totale inkompetence indenfor el.


mopeygoth
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2013 10:03:16
Svar/Indlæg:
150/11
#29 yea, det er bestemt også det som giver mest mening, den var bare ikkenævnt i artiklen 😀

#30 det giver da artiklen kulør, jeg synes det er fantastisk underholdende og god læsning 🙂


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
19-01-2013 11:12:43
Svar/Indlæg:
4741/1690
#30

Det er jo lige netop det vi gør... 🙂

"Polarfar" har en ganske kompetent elektronik uddannelse fra det danske forsvar, mht. test af strømforsyninger, som du må have overset et eller andet sted 😢


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af The Boss d. 19-01-2013 11:15:14.


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
19-01-2013 12:53:07
Svar/Indlæg:
2309/846
#30 Jeg kunne da godt lave en knastør gennemgang af principperne bag en switchmode PSU, og hvordan dette produkt passer ind i kategorien, men så taber vi jo 90% af læserne halvt nede på side 2.

Hvad er det helt nøjagtigt du mener med inkompetence/teenage slang - ( jeg er 41 år gammel )

🙂

/Polarfar


kbr100
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2013 18:45:49
Svar/Indlæg:
313/103
Jeg har lige erhvervet mig forgængeren, AX750, til fornuftig pris. Så hvis man syntes pengene er lige mange nok endnu, så kan det være der skal kigges nærmere på forgængeren, som også er en fremragende PSU 🙂

Fin artikel iøvrigt.