Hvis du har en slutseddel og gerne annonce med et km-tal som ikke stemmer overens med syns rapport/service mv. så bør det være dokumentation nok.
Du bør derfor kunne gå til sælger og kræve at få en del af købsprisen tilbage. Jeg tvivler dog på, at handlen kan gå tilbage efter så lang tid, og i denne sammenhæng er det uden betydning, at bilen evt. er købt som beset.
Det beløb du kan få ingen er en vurderingssag og kommer bl.a. an på købsprisen.
MEN når alt dette er sagt så skal du nok være forberedt på, at det at have ret ikke nødvendigvis betyder at du får ret og penge tilbage. Det kan jo være at sælger ingen penge har, og det er nok også forventeligt at sælger ikke ønsker at betale noget som helst.
Hvis det var mig ville jeg kontakte sælger og gøre ham opmærksom på problemet og foreslå et beløb som han skal tilbagebetale. Dette beløb ville jeg sætte relativt lavt for at øge chancen for at der kan indgås forlig inden advokater og lignende bliver indblandet. Gør ved samme lejlighed sælger opmærksom på at det i alle tilfælde er hans ansvar at km-visningen var fejlagtig og at du har i sinde at følge sagen helt til dørs med krav om et højere beløb og advokathjælp.
Hvis sælger betaler undgår du mere bøvl og hvis sælger ikke vil betale bør du overveje om det er noget du ønsker at gå videre med.
Sidste alternativ er at sælge tilgodehavendet til en krimminel bande 🤡
NB: Beklager den mangelfulde kommatering,,,,,,,,,,,,,,,,