Altså, du søger programmet Photoshop ... gratis. Hmm. Reglerne på HwT tillader kun de tredive dages prøveperiode på programmet, medmindre nogen ligefrem er fristet til at forære det til dig.
Eller er du på udkig efter alternativer til Photoshop ?
Er bare på udkig efter en gratis billedredigering program, bare lige til at redigere et pr. billeder, og ikke noget speciel. men det må gerne være et gratis version og ikke de der 30dages prøve!". har fundet et som hedder (GIMP 2.6) men ved ikke om det er godt, så ville bare lige hører hvad folk herinde bruger af lignede Photoshop programmer. 🙂
At folk siger: "Jeg har haft kig på en iPad", betyder i folkemunde "jeg overvejer at købe en tablet [i bred forstand]" - bare inden du lægger for mange ord i munden på folk 🙂
Gimp er, efter min mening, et fantastisk billedbehandlingsprogram ligesom Photoshop. Det er klart, at Photoshop er markedslederen og er bedre på en række punkter end Gimp.
Men nu hvor det er sagt skal det bestemt ikke afholde en fra at prøve/anvende Gimp. Gimp er rigtig godt og du vil kunne langt de fleste ting, som du vil kunne med Photoshop.
Jeg vil anbefale dig at gå i gang med Gimp. Ligeledes er min erfaring, at det er lettere at komme i gang med, hvis man ikke har anvendt Photoshop førhen. Her tænker jeg på, at man opbygger sig et workflow.
Gimp er, som du ved, gratis og du vil derfor kunne se om det ikke dækker dit behov. Hvilket jeg er overbevist om det vil.
Endvidere findes der rigtig gode tutorials på nettet til Gimp.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Fluz d. 28-11-2012 11:39:38.
http://faststone.org/FSViewerD... Kører uden tutorials, på ren intuition. Husk at køre musen ud til alle kanter og se hvad der dukker op. Jeg har ikke aktier i firmaet, men blev så glad for det, at jeg donerede en lille hund. Vuf vuf. 🤣 De blev sgu så glade. 🙂
At folk siger: "Jeg har haft kig på en iPad", betyder i folkemunde "jeg overvejer at købe en tablet [i bred forstand]" - bare inden du lægger for mange ord i munden på folk 🙂
Mjah, jeg ved ikke om jeg lagde så meget ord i munden på andre. Det, at der stod "Photoshop software", forvirrede mig lidt, idet der kun er én Photoshop-software. Der er dog den overordnede genre som kaldes billedredigering, hvorfor jeg undrede mig over ordvalget. Det var ikke bare for at tvære rundt i det. Det kan jo være mit retoriske forsøg i #1 slog lidt fejl, om ikke andet 😉
Hvis der er mere, skal vi så ikke tage den over PM ?