-> #20
Beklager, på forums vegne, sommetider får vi en kollektiv hjerneblødning. Men, betragt det som en success, at der ikke blev nævnt reformpolitik og sammenlignet med nazisme.
... så ved man, at tråden har været ude på et sidespor (med mindre, naturligvis, at den oprindeligt handlede om reformpolitik og nazisme - hvor, i så fald, et sidespor ville eks. være "Valg af SSD").
Hvorom alting er, så ville jeg også havde valgt 830'eren. Har selv købt 128 GB'eren, og overvejer grove at supplere den med 256 GB'eren (og sætte 128'eren over i min laptop). Jeg foretrækker at købe "forrige generation", da man så oftest har guidet sig udenom børnesygdomme.
Det skal dog nævnes, at jeg pt. har en OCZ SSD i min laptop, som har kørt i snart 3-4 år. Tro det eller ej 😛
Anywho.
Jeg skal ikke gøre mig klog på Sandforce, Indelex eller Barfoed - hvis folk ikke brokker sig over det, går jeg ud fra:
a) Ingen har gidet at købe lortet.
b) Ingen har været utilfredse.
Så, hvis folk har købt det, men ikke brokker sig - antager jeg, at det er en vare der er værd at investere i. Så derfor stod mit valg mellem Crucial M4 og Samsung 830. Det blev 830, da den havde det bedste forhold mellem pris og lagerkapacitet. Om det er 450 MB/s eller 455 MB/s, kan ikke give mig stådreng (for at sige det på godt fransk).
Det er også min generelle tilgang til køb af hardware - der skal være et fornuftigt forhold mellem prisen, og det man får for pengene. Derfor har jeg en 3-4 år gammel SSD, som jeg er mindst lige så glad for som den SSD jeg har nu. Prisforskellen er (var?) da også kun på kr. 1.300,- (eller hvad der svarer til prisen på en mediumgod 256 GB'er, i dag) 🙂
Uanset hvad, så er overførselshastighed og søgetid så lav, at jeg hellere vil kigge på stabilitet og pålidelighed (og positiv/negativ respons fra brugerne). Priserne er ret ens, men det er pænt røv, at købe klassens hurtigste knallert, når den så er til RMA halvdelen af tiden.
Næste investering?
En 256 GB'er til den bærbare. Det kunne godt gå hen og blive en Samsung 830'er igen, hvis ikke 840 Pro'en viser sig værdig.