MSI 660 Twin frozr III - Nyt grafikkort kan jeg ikke få til at virke ordentlig

Grafikkort d.  30. november. 2012, skrevet af Mazur15
Vist: 4273 gange.

Mazur15

Ny Bruger
Tilføjet:
30-11-2012 08:28:52
Svar/Indlæg:
29/4
Hej alle. Jeg har skrevet lidt om dette problem i min gamle tråd: http://hwt.dk/Forum/324777/Koe...

Men da mit problem ikke er noget med hvilket jeg grafikkort jeg skal købe så laver jeg en ny tråd for at topic passer med indhold.

Følgende post er min post fra den gamle tråd.
Jeg har prøvet at uninstall alle drivers, fjerne rest drivers i fejlsikre tilstand med driversweeper. Og så installeret driversne igen. Har dog ikke hjulpet.

Min post

Det tror jeg helt sikkert jeg vil når det virker ordentligt.

Jeg har installeret det i dag og efter installationen er min computer blevet meget langsom. At dømme ud fra CPU load så virker det som om at CPU'en laver det meste grafiske?
Den kører nemlig på 70+% i idle hvilket den aldrig har gjort før.

Jeg kan se at når jeg kører computeren i fejlsikre tilstand så kører den lidt hurtigere. (hvilket nok er fordi den har mindre grafisk at trække)

Det jeg gjorde da jeg installerede det nye kort var:
1. tag alt strøm fra computeren.
2. åben ind til kortet og tag det gamle kort ud
3. sæt det nye kort i og tilslut strømstikket
4. luk kabinettet og tænd computeren.
5. installere driversene.

Driver installationen fejlede med driversne fra cd'en. Så hentede de rigtige drivere fra deres hjemmeside og brugte dem i stedet. det virkede. Men computer er grafisk stadigvæk meget langsom. Bare at "hover" musen over skrivebordet sker i hak.

Jeg har prøvet at gen installeret driverene men uden held.
Kan ikke lige se hvad der går galt.
Har ikke onboard grafik så der er ikke nogen indstilling i bios som står forkert, så vidt jeg ved.

Jeg kan se blæserene på det nye kort kører rundt, så det får strøm. Driverne kan også installeres, så det bliver "genkendt." Virker lidt som om at de bare ikke vil installeres ordentligt, da den grafiske ydelse er som at se et kort uden grafik drivere.

Jeg har endnu ikke prøvet at sætte grafikkortet i et nyt PCI-E slot endnu. Jeg har 3 af dem og lige nu bruger jeg det øverste til det nye kort. Samme sted som mit gamle kort sad i.

Da mit gamle kort var et "dualkort" med 2 gpu chip på samme kort, kan det så være jeg skal gøre noget særligt for at få dette single kort til at virke?
Det var nemlig ikke mig der byggede denne pc i sin tid.

Derudover fik jeg løftet min CPU køler lidt op, uden at tage den helt af. Men nok til at jeg vil gætte på jeg skal sætte ny køler pasta på??

Lige nu er jeg træt af lortet, troede jeg kunne let sætte det i, men sådan går det jo aldrig ;)

Jeg bliver bare glad når jeg får det til at virke og det bare køre. Håber i kan hjælpe mig :D
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
30-11-2012 09:14:43
Svar/Indlæg:
5039/109
Og du fik afinstalleret de gamle drivere samt kørt noget program som fx driver sweeper?

Brander9400

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2012 09:16:31
Svar/Indlæg:
2231/97
Det må næsten være en software fejl, kunne ikke forstille mig at et nye kort kunne få CPU til at arbejde på den måde.

Kunne du ikke formatere og installere win på ny?

Mazur15

Ny Bruger
Tilføjet:
30-11-2012 09:20:19
Svar/Indlæg:
29/4
Ja jeg fik fjernet de gamle drivere med driver sweeper i fejlsikker tilstand. Og så installeret de nye igen.

Har også opdateret bios og chipset driveres.

Jeg prøver nok en formatering inden længe.

Når jeg kommer hjem i dag prøver jeg at fjerne drivere og sætte det gamle kort i for at udelukke at der er sket skade på nogen andre komponenter. Så kan jeg også tage back up så jeg kan formater windows.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
30-11-2012 09:34:20
Svar/Indlæg:
4983/48
Du kan også prøve at fjerne dine Sata/Ide drivers engang, dvs fjern dem alle via enhedshåndteringen, og genstart engang. Jeg har oplevet at driveren failer og går i PIO mode, hvilket er mega langsomt...

Husk ikke at slette dem også, det er ikke altid smart 😛

Mazur15

Ny Bruger
Tilføjet:
30-11-2012 20:05:42
Svar/Indlæg:
29/4
Jeg ved ikke helt hvad de hedder, men har fjernet en Ide driver under lagerstyring. Det har dog ikke virket.

Er der en måde at se om den er i PIO mode?

Hvis Cpu'en har dårlig kølepasta og bliver for varm vil den lukke ned af sig selv, ville den ikke?

Har lige skiftet kølepasta for en sikkerhedsskyld

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2012 21:47:12
Svar/Indlæg:
2192/67
Er det hurtigste ikke at gå efter fuld geninstallering.

Så Pille dine harddiske fra bortset fra din os disk.
Så resette bios og starte helt forfra. Det plejer at funke hvis det er gået helt i kage.

PayDay

Superbruger
Tilføjet:
01-12-2012 08:14:29
Svar/Indlæg:
277/8
#0 Uden at kende dit problem så ville jeg overveje at formater og dermed begynde på en frisk start, din cpu lukker selv ned hvis den bliver for varm.

Mazur15

Ny Bruger
Tilføjet:
01-12-2012 17:05:32
Svar/Indlæg:
29/4
Er igang med at formatere lige nu.

Håber det løser problemet :(

Ellers må jeg sætte det gamle kort i og se om det er kortet den er gal med.

Mazur15

Ny Bruger
Tilføjet:
01-12-2012 19:56:33
Svar/Indlæg:
29/4
Nu er den formateret og grafikkort driverne er installeret.

Der er desværre ingen ændringer. En lille smule hurtigere, men det er nok fordi der ingen programmer er installeret. Stadigvæk "hakker" den i grafikken.

CPU'en ligger stadigvæk højt, dog ikke lige så højt som før.

Jeg lagde mærke til at jeg har 3 PCI-E stik på motherboaredet. 2 grønne og 1 sort. Jeg gætter på de grønne er ment til SLI, da deres afstand passer.

Lige nu sidder kortet i det grønne som er først. Kan det være det skal ned i det sorte stik, som er i midten?
Der står ikke noget om det i min manual, men det kunne være?

Eller kan det være opdateringer der mangler?
Lagde mærke til at windows update prøvede at installere en opdatering som kaldes en "adapter til gtx 660" Men hver gang den prøver mislykkes den med en fejlkode som siger at den ikke bliver installeret da der er en nyere eller en bedre driver installeret allerede.

Jeg er ved også at overveje om der er noget galt med noget af min hardware. Synes jeg er ved at løbe tør for mulige grunde til fejlen :(

Mazur15

Ny Bruger
Tilføjet:
01-12-2012 21:35:45
Svar/Indlæg:
29/4
En bedre beskrivelse af problemet:

Når jeg rykker rundt med vinduer i windows så hakker den i det. Ligesom når der slet ikke er driver installeret.

Så en formatering har ikke løst det.

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
01-12-2012 23:21:25
Svar/Indlæg:
2309/846
Den sorte er en X8 slot PCI-e port. Ikke at det giver den store begrænsning i båndbredde, men som udgangspunkt skal du sætte grafikkortet i den øverste grønne slot, da det er den primære X16 port.

Mazur15

Ny Bruger
Tilføjet:
01-12-2012 23:41:18
Svar/Indlæg:
29/4
Okay Tak :)

Kan stadigvæk ikke finde ud af hvad der skaber dette her problem :/

Det hele kørte fint med det gamle kort, bare ikke så hurtigt i visse spil. Nu med det nye kort hakker selv skrivebordet og CPU'en laver meget mere end den plejer i idle.

Brander9400

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2012 00:15:12
Svar/Indlæg:
2231/97
Lyder meget mærkeligt.

Hvor mange HDD har du sat til din PC?

Har tidligere oplevet noget ligene, det vat spyvare som lå på en sekunder disk, så selv om jeg formaterede, mit C: var problemet der stadig.

Mazur15

Ny Bruger
Tilføjet:
02-12-2012 00:51:10
Svar/Indlæg:
29/4
Har kun 1 disk. Den jeg har win7 installeret på.

Mazur15

Ny Bruger
Tilføjet:
02-12-2012 16:11:23
Svar/Indlæg:
29/4
Kan det tænkes det kan være min skærm der er problemet?

Reelt ved jeg jo kun at det lagger fordi den viser det sådan. Kan det være der problemet er?

Mazur15

Ny Bruger
Tilføjet:
02-12-2012 20:40:21
Svar/Indlæg:
29/4
Så fik jeg smidt det gamle i. og selv uden driver er det bedre end det nye. Efter driver virkede det gamle kort som det skulle.

Skal have snakket med komplett.dk som jeg købte det fra. Kan være der er noget galt med kortet.

Jeg ved ikke ellers hvad der skulle være i vejen :(

Har desværre ikke noget andet system jeg kan teste det nye kort i.

Brander9400

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2012 20:42:27
Svar/Indlæg:
2231/97
Må næsten være kortet, når det gamle virker uden problemer.

Efter du smed det gamle i, stoppede din cpu så med at arbejde så meget??

Mazur15

Ny Bruger
Tilføjet:
02-12-2012 20:51:19
Svar/Indlæg:
29/4
Jep. nu ligger den idle på stort set 0%

alt virker igen som det skal efter at havde sat det gamle i. ingen laggen eller anden langsomhed.

Jeg er lige nu igang med at skrive til komplett

Håber de har en løsning/nyt kort

Mazur15

Ny Bruger
Tilføjet:
03-12-2012 10:26:30
Svar/Indlæg:
29/4
Super support fra Komplett.

Skriver ordret:

Der er vidst ikke så meget og rafle om vil jeg sige. Du har gjort alt hvad du kunne for at fejlsøge på kortet, og når det gamle kort virker som det skal, så ser jeg ikke anden mulighed end at det kort du har modtaget er defekt.

Så jeg venter på en email og sender kortet tilbage hurtigst muligt. :)