hjælp til at få min hjemmeside online fra min server

Diverse d.  01. december. 2012, skrevet af slagteren
Vist: 2320 gange.

slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2012 11:28:52
Svar/Indlæg:
624/105
For det første, jeg er helt grøn på området 😢

Jeg er ignag med at lave en hjemmeside i ms publisher, tror jeg nok 😛
Det skal bare være en med lidt nyheder og billeder til fam. og venner.
Når den så engang er færdig, hvad skal jeg så have inst. på serveren, til at køre min hjemmeside, og gerne lidt hint til opsætning.
Jeg er startet for et par måneder siden, med lidt spil server, og det har jeg nogenlunde styr på, så tænkte jeg at jeg skulle prøve lidt hjemmeside, men er helt på bar bund.
Jeg har googlet lidt, men syntes kun jeg finder noget med webhoteller, og det var jo meningen det skulle køre på min server.

Kom gerne med råd og vejledning, evt. også hvis i mener at ms publisher er no go, og har et bedre forslag, det skal bare ikke være alt for indviklet 😳

Skal måske lige nævne at min server kører win7 64

Kom glad 🙂
Silent

Skribent
Tilføjet:
01-12-2012 13:24:58
Svar/Indlæg:
3223/205
Du kan kigge på Abyss Web Server X1 som er gratis 🙂
http://www.aprelium.com/downlo...

Har selv brugt det ganske kort, fungere fint der findes sikkert en masse andre gratis værktøjer som dette.

mht. hjemmesideprogram er Serif Webplus måske noget? det er meget drag/n drop uden man behøver at kende til kodning.

Nemt og enkelt at gå til, findes her (dog ikke gratis)
http://www.serif.com/webplus/

Klunte666

Overclocker
Tilføjet:
01-12-2012 13:46:00
Svar/Indlæg:
23/2
I windows 7 er der en ganske udmærket webserver som hedder Internet Information Service, eller forkortet IIS.

Administrtion af IIS foregår under kontrolpanel/administration. Når du har startet IIS op, skal du oprette et Site, som i dette tilfælde er en hjemmeside.

Hvis du ikke angiver en sti, vil din hjemmeside ligger i c:\inetpub\www

husk at åbne port 80 i din router, sådan at al indkommende trafik til port 80 routest til den computer med webserveren.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Klunte666 d. 01-12-2012 13:46:37.

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
01-12-2012 20:03:18
Svar/Indlæg:
5258/240
Skal du bruge domæne

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
01-12-2012 23:24:02
Svar/Indlæg:
1001/5
Hvis det er en webside der skal køre 24/7, så kan det i 99% af tilfældene ikke svare sig, at have den server kørende med det privat. Ikke alene koster selve hardware i indkøb, men selv hvis du har en gammel bærbar liggende, så er det stadig billigere i strøm, at leje en server (fx ved http://unoeuro.dk )

Hvis man dog selv ønsker at lege lidt med det og have det som hobby, så er det selvfølgelig noget andet.

Håber det giver lidt at tænke over.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2012 01:30:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Er enig med #4 hér. Med mindre det drejer sig om en ihærdig interesse, så er det - for folk som mig - uendeligt meget bedre at betale sig fra det 🙂

slagteren

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2012 08:31:40
Svar/Indlæg:
624/105
#3 det var ikke min plan at bruge domæne

#4 serveren er kørende, men ikke 24/7,og det var Heller ikke planen at den skulle det. Det er kun for sjov, bare for at prøve.

#5 se svar til #4 🙂

#3 har installeret iis, men det er stu lidt svært, kan ikke rigtigt få den til at kørere den side jeg har lavet i publisher, men men må se om jeg ikke kan finde en guide