Superbruger
Tilføjet:
04-12-2012 11:40:03
Svar/Indlæg:
337/33
Hej!
Jeg har for noget tid siden købt ny (brugt) maskine, efter at have byttet min gamer-pc til en iMac 🙂
Har følgende hw:
MB: Gigabyte UD3r
RAM: 6GB DDR3
CPU i7 920 c0
GPU: HD6870
PSU: Corsair 620W (helt ny)
Når jeg så kører et spil i noget tid, får jeg pludseligt random BSOD'er.. Det kan komme efter 30 min, eller efter 5 min, men har ikke oplevet at der går meget mere end 1,5 time imellem dem..
Jeg troede egentlig det var et driverproblem, da jeg kan se flere med catalyst 12.xx har haft problemer, men jeg har prøvet en hel masse versioner tilbage, og problemet er der stadig..
Jeg er komet frem til at det må være grafikkortet der fejler, fordi jeg har kørt memtest i mere end 12 timer, og har kørt det der Intel burn-test, i mere end 12 timer uden problemer.
Jeg ville så prøve at køre 3Dmark en hel masse gange, og der får jeg ingen BSOD - så kan det måske være mine spil? (BF3 og CS:GO)
Kører med en Crucial M4 SSD, som ikke er særlig gammel heller..
Så, nu er mit spørgsmål er de 620W for lidt??
Jeg havde før et i5 2500k setup, som kørte med en HX650W eller sådan noget og det kørte fint?
Temperaturer ser ikke ud til at være høje... cpu'en har (ved OC) rundet de 98 grader celcius, i løbet af 12 timers burn-test.. og grafikkortet når ikke over 80c
Men den "gode gamle" i7 920 kræver måske flere amp?
Hvis I ska bruge nogle log-informationer, eller noget, så må I sige til... Jeg ved ikke rigtig hvilke informationer der mere er nødvendigt..
Mvh, Mikkel Bonde.