Hardware-fejl / Software-fejl - Er der nogle diagnosticerings-programmer der kan hjælpe mig?

Diverse d.  07. december. 2012, skrevet af SiNaC
Vist: 1881 gange.

SiNaC

Superbruger
Tilføjet:
07-12-2012 15:58:14
Svar/Indlæg:
1/1
Hejsa,

Jeg har for nyligt samlet mig en computer.

Mit problem er at den ofte fryser, så eneste mulighed er reset- eller power knappen.
Det der undrer mig er at det udelukkende sker under lav belastning. Spiller jeg spil med alle settings på max er der intet galt. Surfer jeg lidt rundt på nettet går det næsten altid galt.
Jeg kan næsten crash'e den på kommando ved at afspille en embedded youtube video på lige-meget-hvilket site, og scrolle lidt med musens hjul mens videoen spiller - Så dør den.

Crashet er identisk hver gang. Skærmen går i sort, og lyden stopper.

Skærmen fortæller ikke noget om at den mister signalet (som hvis jeg eksempelvis hiver DVI-stikket ud), signalet går bare i sort.

Kan det evt. være en softwarefejl? Jeg har prøvet både med IE, FF og Chrome - crashene sker uanset browser.

Jeg har virkelig brug for hjælp.

På forhånd tak.

PS. Jeg har læst "Hvordan man tester defekt hardware"-sticky'en - uden at finde løsningen på mit problem.
Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2012 16:36:03
Svar/Indlæg:
1726/49
fjern Flash-player eller hvad den hedder og installere det igen.

hvis du bruger chrome / firefox, kan det være nødvendigt at fjerne disse efter flash er afinstalleret.

så installere du chrome / firefox igen og derefter flash.

har selv haft samme problem for lang tid siden...

håber du får det til at virke 🙂

Mr.

Superbruger
Tilføjet:
07-12-2012 18:06:10
Svar/Indlæg:
2518/53
Hvilket hw har du?
Har du prøvet memtest?

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2012 20:43:57
Svar/Indlæg:
7765/230
Har samme problem..Men har så heldigvis et enormt musikbibliotek jeg kan starte istedet....
Man er vel:

🤣 🤣 🤣 🤣

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2012 22:40:10
Svar/Indlæg:
7765/230
Holy shit...Kaninen læser af helvede til idag...Eneste problem jeg også har er hvis jeg ser youtube og så scroller så stopper og forsvinder det jeg så/hørte...hehe...
Og det er kun ind imellem det sker, men både på bærebar og stationær.. 😳

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 07-12-2012 22:43:11.

SiNaC

Superbruger
Tilføjet:
09-12-2012 00:49:08
Svar/Indlæg:
1/1
#1 Først - Tak for hjælpen. - Det ser IKKE ud som om flash playeren er/var problemet.

Jeg sad ellers lige og skulle skrive at det HAVDE afhjulpet problemet da jeg pludselig blev mødt af dette skærmbillede.

http://imageshack.us/f/641/201...
Efter computeren havde bootet åbnede jeg chrome, gik til hwt.dk, navigerede til denne tråd og begyndte at skrive.
Nu prøver jeg med IE.

#2 Memtest gav ingen fejl.

HW er som følger:
MOBO - Gigabyte GA-Z77X-D3H
CPU - i5 3570 m. stock køler
GFX - HIS 6870 ICE Q X
RAM - Corsair 8GB DDR3 1600MHz (2x4)
PSU - Inter-tech Energon EPS-750CM
HDD - Seagate Barracuda Green - 1.5TB
Optisk drev - ASUS BC 12B1ST
Pakket ind i en - Antec Three Hundred

Skærmen er en - BenQ 24" G2450