Rige klaphatte!

Hyggehjørnet d.  09. december. 2012, skrevet af Burgurne
Vist: 2878 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2012 16:39:21
Svar/Indlæg:
5874/1287
Fordi man er rig, og fordi man har købt en flot bil, så betyder det IKKE, at man også er god til at køre den!
Rige klaphatte er der åbenbart nok af:

http://www.youtube.com/watch?v...

Her ødelægges for mere end jeg tjener i hele mit liv!
Tonne

Superbruger
Tilføjet:
09-12-2012 17:41:33
Svar/Indlæg:
132/1
Gammelt klip :)
Er det nu, man skal hive "børn sulter i Afrika" kortet frem?

Du spiser og skider vel formentligt mere på et år, end de kommer til, hele deres liv. :)

I deres øjne, er jeg bare en rig, fed, bleg klaphat af en dansker 😉

Sådan er livet

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2012 17:52:20
Svar/Indlæg:
7765/230
Quote: Er det nu, man skal hive "børn sulter i Afrika" kortet frem?
Næææ det behøver du ikke, der er også børn der sulter her i landet... Og så længe vi ikke sørger ordentligt for vore egne, vil jeg helt ærligt skide afrikas unger en hatfuld... :yes:

CreepyShit

Superbruger
Tilføjet:
09-12-2012 18:17:53
Svar/Indlæg:
346/9
#2 kan kun være enig

Raskolnikov

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2012 19:11:12
Svar/Indlæg:
1321/45
Der er ikke børn, der sulter i Danmark medmindre det er deres forældres skyld. :no:

Brander9400

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2012 19:48:16
Svar/Indlæg:
2231/97
Der er lorte forældre i DK ja, uden tvivl, men det er jo ikke ungernes skyld 😕

Vi lever i et "velfærds land" og så længe alle børn i DK F.EKS. ikke holder en ordenlig jul, men julemad og gaver, giver JEG ikke en skid til nogle som helst uden for dette land, men støttet glædeligt indsamlinger hvor pengene bliver i landet 😲

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2012 20:23:25
Svar/Indlæg:
5474/39
Mad og drikke for alle i dette land.
husleje osv må folk selv klare.
Jeg gider ikke folk, som sidder tigger inde i byerne.
Det høre kun hjemme i dette land.

Jeg giver af og til lidt folk samler ind. Nogle gange er de godt nok nogle små størrelser...

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Shadowhunter d. 09-12-2012 20:27:59.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2012 20:25:58
Svar/Indlæg:
3332/33

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2012 22:29:48
Svar/Indlæg:
5874/1287
Jeg har lidt svært ved at følge jeres tankegang. Hvad har sultne rollinger i Afrika at gøre med en Bugatti der ryger i vandet, en Ferrari-ejer der ikke kan koble til, en Viper-ejer der knuser sin bil og en Lambo-ejer der er lidt for ivrig i et lyskryds?

I øvrigt er jeg helt enig med #2. Hvorfor hjælpe alle andre, når her er nok at tage fat på herhjemme. Vi har måske ikke så mange sultne børn, men vi har gamle, ensomme mennesker, vi har folk der er ved at ryge ud af understøttelsen (og dermed en fare for at DE sulter), vi har ikke råd til at behandle psykisk syge godt nok, så de lever rundt i blandt os med div problemer til følge (ikke de syges skyld, selvom det er dem der laver problemerne). Vi har en hel del ballade med "de fremmede", sandsynligvis fordi de ikke er integreret godt nok fra start af (nu er det for sent for mange af dem). Hospitaler, politi, brandvæsen mangler også penge, det eneste der er rigeligt af er penge til motorveje i Jylland samt div ministres store frokoster, ulandshjælp, ministerpension, støtte til det kgl. teater og andet der (næsten) kun er for de rige. Så længe vi har så store problemer selv, så kan jeg heller ikke rigtig se, hvorfor vi skal sende penge ud af landet.

Meget kynisk kan man jo spørge sig selv:
Var man brutal, da man i 1971 gav mad til en sulten kvinde i Afrika, så hun overlevede? Havde hun "fået lov" at dø, så var der kun et dødsfald på samvittigheden.
Men nu fik hun hjælp, hun fødte 4 børn, hvoraf de 2 døde af sult, og de 2 andre voksede op, og fik hver 4 børn hvoraf de 4 af disse 8 døde. Nu er der så sket 6 dødsfald i stedet for 1, og de resterende overlevende sidder STADIG og sulter. 6 dødsfald, og endnu flere sultne, bare fordi man hjalp een, og de der overlevede har sikkert ikke haft et godt liv.

Ovenstående er et tænkt eksempel, men er nok ikke langt fra virkeligheden. Afrika slipper aldrig af med sult og borgerkrig, og det kan vi i lille Danmark ikke gøre en skid ved.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2012 23:20:24
Svar/Indlæg:
10398/435
#7 oddly entertaining 😀

Frankness

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2012 23:25:06
Svar/Indlæg:
214/13
DK giver 4-5 milliarder om året i u-lands støtte. Så personligt selv vi skar de beløb ned til en milliard. og så brugte de sidste 3-4 milliarder til at få DK på rette fod igen, skabe flere arbejds pladser. osv. Men nej vi i DK skal støtte afrika, og som jeg mindes at huske i 20 år ikke som sådan har hjulpet. Så hvorfor blive ved med at støtte steder der er fuldt med koruption og borgerkrige? Når vi i DK rent faktisk ikke engang nu kan tage vare for de svageste i vores samfund

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2012 08:57:11
Svar/Indlæg:
5474/39
Ikke enig,med motorvejene.
Fermerbroen er en Køberhavner hjerneblødning.
De vil bygge en Bro til Tyskland, som tyskerne ikke vil være en del af. Lad KBH bygge den bro, så kan vi trods alt holde folk igang. Kan jeg også køre til Sjælland uden om Fyn. 🙂 Fyn er bare en traffikfælde, sker altid ulykker på Fyn.

Nogle af Motorvejen er Privatbetalte af Sønderjyderne.
så var aftalen, at Staten skulle betale tilbage, når var færdig bygget. Jeg ved ikke hvordan, det er gået. Det var samarbejde med tyskerne.

Det er skørt, da også fjerner trafikken fra trekantsområdet væk.

Diverse banker, som nogle gange er lige lovlig smarte.
Jeg er lykkelig for, at hende på kontor stolen nede i banken ikke bestemer over min Økonomi.
Jeg tror hende og jeg kunne godt blive meget uenig.

kort og lange er, at vi er nødt til holde folk igang.
Folk bare der hjemme og laver WTTMeren.
Så for de ikke lavet Damen osv.
mon ikke jeg skal igang med lavet nogle penge i dag.

Svaret blev redigeret 6 gange, sidst af Shadowhunter d. 10-12-2012 09:11:24.

Ubehage

Superbruger
Tilføjet:
10-12-2012 13:36:49
Svar/Indlæg:
905/100

Det får vi ikke noget konstruktivt ud af.. Nogle fintfølende mennesker vil måske få det dårligt, af at tænke på alle dem der sulter.
Der er ingen grund til at give disse mennesker flere kvaler, end de allerede har 🤣

Så er der alle dem som mig selv; der vil skide på afrikanere og alle andre. Hvis de ikke har mad, så må de lade være med at få flere børn.
Det er den allersimpleste matematik, kogt i en suppe af simpel logik og tænken fremad.

Og det sidste argument: Vi er alt for mange mennesker som det er nu. Hvem har dog interesse i at lade endnu flere overleve ?