Test: Antec H2O 620V4

Litteratur d.  17. januar. 2013, skrevet af freak_master
Vist: 12602 gange.

freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
17-01-2013 00:00:00
Svar/Indlæg:
6367/477
Antec har opdateret deres 620 vandkøler, vi ser om det har ændret noget.

Læs mere her: http://hwt.dk/LiteratureDetail...


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af freak_master d. 17-01-2013 10:44:22.
HardstylerDK
 
Superbruger
Tilføjet:
17-01-2013 12:33:33
Svar/Indlæg:
274/24
Hvad er grunden til at i vælger at smide popups på billederne, når billederne alligevel har samme størrelse eller mindre end popup'en ? 😳


PCDania
 
Superbruger
Tilføjet:
17-01-2013 20:02:12
Svar/Indlæg:
598/0
Fin artikel selv om billede popups ikke gør nogen brugbar forskel.

Lidt pernittengrynet indrømmer jeg, men måske noXpert skulle læse korrektur på artiklen en gang mere? 🙂 (med mindre hans brugernavn skal tages for pålydende selvfølgelig 😛 )


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2013 20:03:58
Svar/Indlæg:
20170/383
#2

Det kniber desværre lidt med HWTs korrekturlæsere. Men hvis du finder fejl, så send en PM til vedkommende der har skrevet artiklen. Det plejer de at blive glade for 🙂


balder
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2013 07:40:31
Svar/Indlæg:
367/3
Det ikke er en enkelt fejl hist og her der er problemet, men artiklen som helhed.
Dårligt sprog garneret med så mange stavefejl at man bliver helt trist til mode.


noXpert
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2013 09:26:10
Svar/Indlæg:
32/2
#4
Det ville være til stor hjælp for både forfatteren og korrekturlæser, hvis du kunne gøre din kritik lidt mere specifik - evt, i en PM til freak_master og mig. Sproget er nok i et vist omfang forfatterens personlige stil, og det er i så fald så taget til efterretning at den bryder du dig ikke om.

Eventuelle stavefejl som ikke er blevet rettet tager jeg selvfølgelig ansvaret for.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af noXpert d. 20-01-2013 10:39:09.


0raxter
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2013 11:06:14
Svar/Indlæg:
301/10
Synes nu artiklen er ganske fin...


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
20-01-2013 15:38:03
Svar/Indlæg:
6367/477

Det ikke er en enkelt fejl hist og her der er problemet, men artiklen som helhed.
Dårligt sprog garneret med så mange stavefejl at man bliver helt trist til mode.

balder skrev d. 20-01-2013 07:40:31


Jeg har skrevet i flere år her inde efterhånden, og der er endnu ikke en der har skrevet at de ikke kan lide den måde jeg udtrykker mig på. Måske du bare har set dig sur på artiklen fordi du mener der er for mange stavefejl?


E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2013 06:55:14
Svar/Indlæg:
4018/217
Kunne være fedt hvis de lavede en version der er har en 140mm blæser. Det er efterhånden en del kabinetter der bruger 140mm blæsere istedet for 120mm.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2013 13:53:05
Svar/Indlæg:
20170/383

#7
Jeg synes ikke sproget i dine artikler fejler noget. Men der vil jo altid være nogen der ikke bryder sig om det.

Men ja, den korrekturlæsning er til stadighed ikke i orden. Jeg tror personligt problemet er at den kun får en gennemlæsning af en korrekturlæser. Der skal flere korrekturlæsere på hver artikel for at fange alle fejl.


balder
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2013 02:42:10
Svar/Indlæg:
367/3
#7 Nu udfører jeg ikke frivilligt arbejde for hwt.dk, og hvis ikke I selv er istand til at spotte de dårlige passager så fred være med det.

Men lad mig da bare for en gangs skyld give et eksempel: Her går det ikke ret godt for alle kølerne.

Det er der altså ikke noget der hedder.


noXpert
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2013 08:50:01
Svar/Indlæg:
32/2
#10

#7 Nu udfører jeg ikke frivilligt arbejde for hwt.dk, og hvis ikke I selv er istand til at spotte de dårlige passager så fred være med det.

Men lad mig da bare for en gangs skyld give et eksempel: Her går det ikke ret godt for alle kølerne.

Det er der altså ikke noget der hedder.

balder skrev d. 23-01-2013 02:42:10


Tak for dit indlæg med et konkret eksempel. Det giver anledning til en god og konstruktiv dialog.

Du har selvfølgelig ret i, at eksemplet formelt set ikke er korrekt dansk. Jeg kan ikke huske, om jeg under korrekturlæsningen stoppede op og overvejede at korrigere, men faktum er, at jeg ikke gjorde det - og det både kan og vil jeg gerne forsvare. Det danske sprog er under konstant udvikling, og skriftsproget flytter sig løbende i retning af det talte sprog. Jeg er overbevist om, at da jeg skrev min sidste danske stil i skolen for 48 år siden, ville ovennævnte formulering have givet en påtale fra læreren. Jeg ved ikke, hvor graverende det vil blive anset for at være i dag, men når man med Dansk Sprognævns velsignelse kan skrive uhyrligheder som f.eks. majonæse, så tror jeg ikke, at det er så slemt endda. Jeg er sikker på, at alle der har læst artiklen har forstået meningen, og jeg kunne også godt forestille mig, at der er en del som har læst sætningen uden at studse over formuleringen.

Under mit arbejde som korrekturlæser bestræber jeg mig på i rimeligt omfang at give rum for forfatternes personlige sproglige stil og ikke virke alt for oldnordisk og "skolemesteragtig". Jeg finder nemlig - og her udtaler jeg mig personligt og på ingen måde som repræsentant for HWT - at artiklerne ikke absolut skal være sprogligt ensrettede og akademisk korrekte. Så kan det godt være, at der ryger en lille finke som ovennævnte af fadet en gang imellem. Det finder jeg, er OK, men der er naturligvis tale om en balancegang. En artikel for nylig fandt jeg således en noget for talesprogspræget og "friskfyragtig". Jeg besluttede mig alligevel til at lade artiklen passere nogenlunde uændret, og den fik efterfølgende denne karakteristik fra en læser: "Lækker artikel! Få/ingen grammatiske fejl, legende og humoristisk sprog. Opkvikkende".

Under alle omstændigheder kan jeg forsikre, at din kritik er taget ad notam og at dine indvendinger vil ligge i baghovedet, når jeg læser korrektur fremover.

Venlig hilsen noXpert

NB: En tilføjelse: Jeg har gennemgået historikken bag artiklen og kan se, at den blev trukket tilbage fra korrektur for at få foretaget nogle design/layout ændringer inden jeg var færdig med korrekturlæsningen. Ved en fejl fik jeg den ikke til korrektur igen, inden den blev publiceret.

Det ændrer dog ikke ved, at jeg gerne vil stå på mål for det diskuterede sproglige eksempel.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af noXpert d. 23-01-2013 11:44:36.


#12
Volo
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2013 11:30:40
Svar/Indlæg:
109/0
#11 Tommelfinger op til dig noXpert for at tage kritikken til dig.


KeeZor
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2013 14:24:33
Svar/Indlæg:
1063/54
Jeg vil prøve at lukke diskussionen om korrekturen en gang for alle.

Som noXpert fremhæver i #11 er det korrekt at artiklen efter korrekturlæsning, kom under nogle lettere redigeringer.

Atiklen er derefter ved en fejl blevet godkendt hele vejen gennem systemet, uden at noXpert fik en chance for at lave afsluttende korrektur.

Årsagen til omtalte fejl er fundet, og vi på HwT vil være ekstra opmærksomme på at dette ikke gentager sig for fremtiden.

Og så kan der forhåbentlig blive plads til kommentarer omkring produktet nu når vi har lukket den 🙂

-Kenneth