Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2012 02:11:23
Svar/Indlæg:
5874/1287
Davs.
Gammel PC-gamer søger lidt info om det hersens nye DLNA-noget.
Forstået på den måde, at jeg nok snart skal købe mig en ny blueray-afspiller, og jeg har kig på en Panasonic. Den understøtter DLNA, så den burde kunne vise film fra min PC (som jeg har forstået det) på mit LAN. Jeg har en router, 3 PC'ere og fibernet. Men eh ... hvordan skal det forbindes, og skal der købes noget software til PC'en for det vil virke?
Jeg kunne tænke mig et netkabel fra afspilleren til routeren, så kan den og PC'en da "se" hinanden (tror jeg). Men hvad program skal køre på PC'en for det vil virke? 😳
Jeg er helt grøn på dette område, da bluray-film, surround og TV er i en kategori, og PC'ere, spil, routere og harddiske er i en anden kategori. Den lor.. blurayafspiller jeg har nu, understøtter fint filmafspilning via USB ... hvis USBkey/USBharddisk er FAT32 formatteret! :no:
Så en Panasonic der både kan læse en NTFS USB-key, og som (måske) kan vise film direkte fra min PC i DLNA, det må lige være sagen for mig.
Er her en flink person, som vil skrive en newbie-guide til hvordan man får det op at køre, og hvad der evt skal købes af ekstra ting (software, dingenoter mv.), så vil jeg være meget taknemmelig 🙂