Appstore vs Google Play Skrevet af en bitter plante

Software d.  14. december. 2012, skrevet af Potteplante
Vist: 2930 gange.

Potteplante

Superbruger
Tilføjet:
14-12-2012 09:31:35
Svar/Indlæg:
872/67
Hvorfor er der altid den krig mellem app store og google play?(udover penge og størst E-P***s) "Vi har flest app på apple's app store.", og "Apple bruger skal have apple til at bestemme de ikke må have voldlige spil og +18 ting"

Personligt ville jeg ikke købe en apple ting, da jeg ikke kan lide deres politik om hvad man må og ikke må på deres produkter, kald mig bare android fanboi 😲
selv om deres produkter også er ret fede, og deres system også er okay.

men tilbage fra side springet, jeg kan ikke se hvorfor at apples appstore er bedre end andoids, lige pt har
app store 650,000 app og google play har 450,000

Appstore har nogen bedre tables app,
hvor at google har masser emulator, som muligvis kan udligne de 200,000 der er i forskel mellem de to, en anden fordel er at man ikke skal installere gennem google play, på android, og de ikke har samme restriktioner som apple har.

Håber det giver mening 😳
og lad debatten køre !

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Potteplante d. 14-12-2012 09:34:46.
gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
14-12-2012 12:51:58
Svar/Indlæg:
1001/5
Må jeg starte med at spørge hvordan dælen man overhovedet kan udtale sig omkring sådanne ting, når man slet ikke arbejder/ejer et iOS produkt??

App Store har klart mest kvalitets indhold. 90% af programmerne jeg hente på Google Play stinker seriøst. Det virker som om det er en flok kinesere der har lavet det uden at tjekke for fejl og brugervenlighed.

Det virker mere som om, at folk der udvikler til App Store er uddannet til det (altså ikke kode uddannet, men brugervenlighed, kommunikation og alt det der reelt tæller noget). Hvor imod at det på Google Play er en flok kodere der har lavet det, uden at have nogle tanker omkring kommunikation og brugervenlighed. (No hate til koderne - uden dem ville der jo ikke være nogle programmer!)

Der er skam også masser af dårlige apps på App Store, men det er kun ca. hver 10. jeg henter som jeg må slette igen, da det er noget bras (altså ca. 10%).

Så det har intet med hvor mange apps der er (kvantitativ), men derimod noget at gøre med, at det er kvalitets apps.

Derfor er jeg glad for de restriktioner der er i Apples politik. Det holder de useriøse væk.

Jeg er ikke Apple fan boy, jeg ejer kun en iPhone, men bruger generelt PC og ejer ingen Mac's da jeg ikke kan se nogen fordel i den professionelle verden for dem. Jeg ejer en ASUS/Google Nexus 7, så kender begge verdner.

Jeg er selv udannet inden for feltet og vej også at det er klart nemmest at lave en App til iOS produkter, så derfor bliver der næsten også altid lanceret til iOS først. Det har bl.a. noget at gøre med, at til Android findes der et hav af forskellige enheder som alle skal understøttes. Ved Apple er det nemt, da produkterne bruger "restriktive" styresystem og hardware.

_______

Så vidt jeg ved, så er det også altid Android nørderne der skal køre hate på Apple og ikke omvendt. Så det er Apple haters der ødelægger det for alle andre - altså er det ikke Apple ejerne der ødelægger det.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gaming-king d. 14-12-2012 12:52:57.

las

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2012 13:49:01
Svar/Indlæg:
2151/51
#1 Sjovt du mener Apple folket ikke kører hate på Android.. Det ser jeg nærmest oftere end omvendt på div. forums :)

Men det er jo osse tydeligt at du foretrækker Apple 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af las d. 14-12-2012 13:58:33.

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
14-12-2012 14:29:46
Svar/Indlæg:
1001/5

Jeg fortrækker bestemt ikke Apple, men jeg fortrækker iOS over Android (som situationen er lige nu).

Men jeg fortrækker iOS, fordi jeg mener, at det er det bedste system til mobile enheder, lige nu.. Det er der vel ikke noget galt i? Jeg må vel godt have en mening? Eller det må jeg måske ikke, bare fordi jeg selv mener iOS er bedre end Android?

Det er jo os ret tydeligt, at du fortrækker Android fremfor Apple (generelt). Men det siger jeg jo ikke er forkert.

Og så synes jeg det er ret sjovt du lige fokusere på den sidste del af mit indlæg.. Det som reelt er off topic.

Potteplante

Superbruger
Tilføjet:
14-12-2012 14:39:41
Svar/Indlæg:
872/67
Kan utale mig fordi at jeg har en Iphone 4 og må ærligtalt sige jeg ikke ville betale for den(arbejds telefon, deres produkter er heller ikke så fejl fri, som alle går og mener. ejer også en HTC Desire og den nye i familien bliver en ASUS Nexus 7 :)

Har bruger der bruger mac's i lange baner iphones, ipads osv. der skal have hjælp til deres Mac OS og IOS, Syntes enlig de fine nok, men kan bare ikke se hvergang at man prøver at sælge, så er det pga mægden af apps. de har. eller de bedre end android og windows. Forstår bare ikke de folk der køber det fordi der står apple på.

--
Men de apps der er gode til Iphone kommer som regl også til Android, så kan ikke se problemet? så kan de godt være at der er 200,000 flere app til iphone men 95% af alle de apps er "ens"(ligner hinanden) eller noget crap. både android og iso.

Men fx. da jeg ville hente en Lyssværds app til min iphone kunne jeg ikke finde nogen der var i nærhden af ligeså god som den jeg kunne få til min android skal lige siges at jeg kun kigger efter de gratis af dem.
Et andet sted så angry bird space skulle jeg betale 1$ så jeg kunne få den til Ios men til android var den gratis?

Stor respect til steve jobs og det han lavet at være inovativ og lave de første produkter der tager fat i market, men vil sige de må nok se sig overhælet snart
hvis de ikke kommer med noget nyt.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Potteplante d. 14-12-2012 14:42:27.

Sheik3n^

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2012 15:30:59
Svar/Indlæg:
359/63
Jeg foretrækker Android over iOS. Jeg foretrækker dog OS X over Windows.

Men er det ikke fuldstændig ligegyldigt at diskutere app stores?

NEJ, der er ikke lige mange apps.

NEJ, det er ikke altid de samme apps.

En app store er blot et katalog over de apps, der er til gengælige. Det er kun et katalog! Det gør, for mig, hverken til eller fra. Jeg beskæftigere mig hellere med de konkrete apps som jeg nu engang selv bruger. Det andet er nytteløst at diskutere.

Zooy

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2012 15:43:20
Svar/Indlæg:
88/5
Kan kun tilslutte mig #1

Jeg synes man skal bruge det produkt man personligt synes bedst om. Om det så er design, funktionalitet, "frihed" eller pris er jo individuelt.

Jeg har selv iPhone på 5. år, og jeg synes da også at den er langt fra fejlfri, men hvad er fejlfri idag ?

Jeg synes tilgengæld oplevelsen af at bruge den er god, den har de fleste af de funktioner jeg har behov for som standard (samling af flere mail konti, hurtig og overskuelig browser, lækker skærm, pænt design). Jeg synes også at udvalget af kvalitets apps er stort. Som #3 nævner koster de fleste penge, i forhold til Android, men tilgengæld slipper man for reklamer og det er prisen for at have det mere kontrollerede appstore.

Jeg vil så også sige at jeg er skuffet over deres udvikling. Jeg synes ikke der er kommet meget nyt på bordet ved de seneste iPhones, hvilket giver andre mobil producenter en fordel.

Jeg synes også software segmenteringen i forbindelse med opdateringer for Android telefoner er en stor ulempe. Ved iPhones er der et mere fast opdaterings mønster, og de leverer stadig opdateringer til 3år gamle telefoner.

Nogen der ved om der findes en top android telefon i lign kvalitets design med stål/alu/glas ?

-Zooy

las

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2012 16:05:45
Svar/Indlæg:
2151/51
#3 Fint du foretrækker iOS over Android. Det gør jeg bestemt ikke. iOS virker ufatteligt forældet og keder mig efter 1 minut på en iPhone/iPad. Ingen mulighed for at sætte det op som man gerne vil og mulighederne er få. At kunne skifte baggrund er bare ikke nok til mig...

Selv Windows Phone er federe end iOS og det ender garanteret med at overhale iOS indenom på sigt, præcis som Android gjorde (for laaang tid siden)

#5 Har fat i noget. Det kan da være fløjtende ligemeget hvor mange apps der er, når bare dem man skal bruge er der. Har endnu ikke oplevet en app der manglede i Play Store som jeg lige manglede.

ThomasH

Nørd
Tilføjet:
14-12-2012 16:24:13
Svar/Indlæg:
178/11
Android er fremtiden :)

Det går KUN fremad for Android. Mens iOS holder deres forholdsvis lave markedsandel, med en lille stigning omkring release af ny iPhone el. iPad, men falder hurtigt tilbage til den gamle % ;)

WP8 er en stor konkurrent til Apple, som de garanteret får at føle med tiden. Android henvender sig især til nørder der kan li det er teknisk, men WP8 er meget lig iOS, simpelt men LANGT mere uptodate. iOS er ganske enkelt forældet på nærmest alle punkter.

LlamaAgenten

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2012 17:42:26
Svar/Indlæg:
1129/113
Debatten omkring apps er latterlig, IMO. Den anden dag var jeg med min søster ude at kigge på mobiler. Hun ville gerne skifte hendes iPhone 4 ud med en Nokia Lumia 920. Det frarådede sælgeren fra Telenor - da der ikke var nok apps til Windows Phone 8. Det sagde jeg da også til sælgeren, at det var noget fis, for hvem fanden bruger mere end 10 apps alligevel?

Potteplante

Superbruger
Tilføjet:
14-12-2012 17:46:22
Svar/Indlæg:
872/67
#9 +1

las

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2012 18:02:49
Svar/Indlæg:
2151/51
#9 Haha, helt enig. De apps jeg bruger kan tælles på to hænder.