Så smed jeg mit nye 7850 i og den ville ikke vise billede. der bip lyd der kommer ved normal opstart, kommer heller ikke. Og ja har husket 6 pins strømstik.
Skal alligevel skifte resten, men vil lige tjekker gfx hos en ven der har socket 1366, lige for at være sikker på at gfx ikke er en DOA.
Tænkte på om det kunne være fordi mit gamle bundkort er pci-e 16x og ikke 2.0 eller 3 gen., kan det være det? Håber der er nogle kloge hoveder derude:)
På forhånd tak 🙂
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af hot_fifty d. 15-12-2012 12:27:31.
Som udgangspunkt skulle PCIe 3.0 være bagudkompatibel med 1.0. Det kan være (og det vil jeg nok sætte mine penge på) dit bundkort der ikke vil acceptere grafikkortet. Så din plan om at udskifte resten er ikke så dum 🙂
Andet skud i bøssen ville være din PSU, der muligvis ikke er stabil nok til at grafikkortet vil boote. Nogle af de nye kort er enormt kritiske mht niveauer, så hvis ikke PSU'en er hurtig nok til at levere strømmen så lukker kortet bare ned.
har prøvet at et skifte fra Nvidia til AMD ikke gik før BIOS var blevet "resettet".. ikke om jeg den dag i dag forstår hvorfor, men det var hvad der skulle til da en kammerat skulle skifte til mit gamle HD5870...