CRT skærm rødlig

Diverse d.  15. december. 2012, skrevet af Pazzer
Vist: 1899 gange.

Pazzer
 
Overclocker
Tilføjet:
15-12-2012 14:28:12
Svar/Indlæg:
66/21
Hej!

Jeg har nu igennem 5-6 år brugt en Viewsonic G90FB CRT skærm.
Og som sagt, er den jo så ikke ny længere. Og jeg er nu begyndt og ligge mærke til at rent faktisk har et rødligt skær overalt på dens billede :P altså en hvid baggrund har rødligt over sig.

Så jeg ville hører, om der er noget man kan gøre for den, for at oppe den lidt igen? eller jeg enten må overleve med det, eller burde finde mig en ny skærm.

Hvis I er nogle derude, der absolut ikke forstår hvorfor jeg har en CRT skærm. og kun har dumme kommentarer som "Køb dog en fladskærm i stedet". så overvej lige at smut et andet sted hen, tak :D

Mvh Rasmus!


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Pazzer d. 15-12-2012 14:29:04.
freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
15-12-2012 15:08:28
Svar/Indlæg:
6368/477
Den er ikke til at reparer sådan en, medmindre du kender en TV tekniker, og disse er der ikke mange af tilbage, ihvertfald ikke dem der ved noget om CRT skærme, det er mere fladskærme.

Men prøv lige at vær sikker på det er din skærm og ikke dit grafikkort. Jeg har før prøvet at mit grafikkort gav et rødligt skær i alt der blev vist på skærmen, som et resultat af en oc aften.


CreepyShit
 
Superbruger
Tilføjet:
15-12-2012 15:26:29
Svar/Indlæg:
346/9
Kan også være en ide lige at kigget vga stikket efter for bøjede ben, prøv evt et andet kabel...hvis kablet er smådefekt kan det give nogle "sjove" farver :yes:
Umiddelbart synes jeg nok det lyder som om du skal til at kigge dig om efter en anden CRT skærm, men det er da værd lige at kontrollere de to ting 🙂


xponic
 
Overclocker
Tilføjet:
15-12-2012 17:43:58
Svar/Indlæg:
107/0
Har du prøvet at degauss på skærmen(den indbyggede menu / OSD etc..).
Vigtigt skærmen skal mindst havde været tændt en time før du activere degauss og den skal bruges med måde.

http://www.wikihow.com/Degauss...

Nu står din skærm vel ikke op ad en højtaler, da alle passive magneter som står for tæt på din crt virker forstyrrende.


Pazzer
 
Overclocker
Tilføjet:
15-12-2012 17:48:55
Svar/Indlæg:
66/21
Tak for svarende :D

Altså jeg har jo to computer højtalere som har stået lige ved siden af skærmen igennem flere år. måske det har noget at have sagt? :P

Jeg har prøvet at degauss. og gør det en gang i mellem efter nogle måneders tid.

Men jeg vil i hvert fald lige prøve en anden skærm, og tjekke benene.


Pazzer
 
Overclocker
Tilføjet:
15-12-2012 17:51:08
Svar/Indlæg:
66/21
Hvis jeg nu skulle ud og kigge efter en ny fladskærm. og tager det store skridt videre i livet, og får sagt farvel til min elskede CRT skærm

Er det så ikke sådan noget her jeg skal kigge efter: http://www.edbpriser.dk/skaerm...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pazzer d. 15-12-2012 17:51:22.