Komplett "Superweekend"

Diverse d.  17. december. 2012, skrevet af Zero_x
Vist: 5585 gange.

Zero_x

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 00:37:50
Svar/Indlæg:
306/54
Syntes måske at Komplett's markedsføring er en smule vildledende. 😲

Indledningen lyder: MASSER AF GODBIDER HELE WEEKENDEN. MAKS 5 STYK PER KUNDE 😲

Så kan man så se hvilke produkter de har på "tilbud"

f.eks.: Razer Blackwidow Ultimate 2013 Elite 1.299,- (en hurtig søgning på google viser hurtigt at det dog er den dyreste pris for den vare på EDB-priser) :no:

andet eks.: Kingston HyperX 3K SSD 480GB 2.5 3.799,- umiddelbart 600 kr dyrere end 10 sek søgning på nettet.. Og det hos dem selv? Prisen holder dog ikke når man kommer ind på siden, så man kan mistænke at prisen er blevet sat op til weekendtilbuddet? ellers skal de bede pricerunner rette deres priser. Dog kan man også andre stedet spare godt 350.- på selv samme disk som de har på på deres SUPERPRISER weekendtilbud. :no:

Jeg kan ikke lade være med at være en smule forarget over den slags.. Store ord der lover "SUPERTILBUD" til markedets højeste priser.. Eller ca. der omkring, det er bare ikke godt nok for en forretning af den størrelse.. Jeg vil i hvert fald for eftertiden se mig godt for inden jeg hopper på deres "tilbud" 🤣

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 17-12-2012 10:11:21.
bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 00:45:10
Svar/Indlæg:
2958/84
syns godt om

Tha_noob

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 00:46:37
Svar/Indlæg:
3854/175
Synes nu heller ikke at Komplett er de rigtige prispressere som der var før i tiden, desværre.
Nej, deres service skulle ikke fejle noget men det tror jeg faktisk heller ikke at dem der er billigere gør, mit gæt er at pengene ryger til monsterdyre tv-reklamer som skal få flere kunder i biksen.

Os hardwarefolk var åbenbart ikke nok for dem og deres bundlinie 😉

Zero_x

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 01:19:37
Svar/Indlæg:
306/54
#2 Du har jo nok ret, men der er jo allerede computercity og Elgiganten der sidder godt på Hr og Fru Danmark, jeg kan godt forestille mig at de store ambitioner, vil resultere i omkostninger der tvinger dem til at lukke.. Midtdata prøvede en gange at brede sig, her steg priserne også, hvilket resulterede i at de kunder de havde bygget deres forretning på fandt andre steder at handle og Midtdata lukkede.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 02:23:38
Svar/Indlæg:
5874/1287
TV-reklamer inden for hardware er (næsten) et sikkert tegn på fiasko. TV-reklamer er pi... kedelige. De koster en hulens masse penge. Og så bliver varene dyrere, og vi selvbyggere forsvinder.

Som #3 skriver, så er Midtdata et godt eksempel, SHG redddede den med at komme under Proshop osv osv.
Komplett skal passe meget på ikke at komme i "klasse" med Wupti.com o.lign. Desværre, for Komplett har ellers været et godt sted med god info, rimelig service, og rimelige priser. Dog vil de være større (mere vækst, end deres nuværende), og det går galt, tror jeg. Elgiganten og til dels CC tager "hr og fru Jensen", og vi selvbyggere leder efter det billigste på edbpriser, så hvad skal Komplett leve af?

xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2012 09:09:59
Svar/Indlæg:
739/62
jeg må desværre nok indrømme jeg er på vej retur til proshop, selvom jeg svor jeg aldrig ville handle der igen efter de ( efter min mening) røvrendte alle SHG kunders og deres garanti da de overtog....

men seriøst sparede 500 kr på min nye nas plus 100 kr pr disk totalt besparelse 900 kr, plus den blev leveret dagen efter min. 1 dag før komplett kunne levere den i odense

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 09:46:54
Svar/Indlæg:
7765/230
Komplett får aldrig fat i hr og fru danmark...Ikke med mindre de bygger flere fysiske butikker...Og så bliver deres varer endnu dyere.... Så det er en kamp de ikke kan vinde så glem den...imo..

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 09:51:06
Svar/Indlæg:
5224/222
Komplett er totalt forbi... eller komplet færdig 🙂

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 10:47:16
Svar/Indlæg:
3385/80
Jep, de er ikke til at stole på mere.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 12:14:51
Svar/Indlæg:
4536/104
#5 Det er da godt nok kun ganske få ting det kan svarer sig at købe ved Proshop i disse dage, efter Shg gik neden om og hjem er de blevet blandt de dyere salgs steder online, og oftest ikke det værd.

Bj-trading er oftest et af de billigste steder, ser man bort fra special tilbud og demovarer andre steder.

Men jeg er da enig i at komplett langt fra har de samme gode tilbud de engang havde, Detsværrer. Dog syntes jeg stadig at komplett.dk er nr. 1 med hensyn til suport/kunde service.

Der kan fønix og proshop i vært fald ikke nå dem til sokke holderne.

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 13:36:46
Svar/Indlæg:
743/13
#5: Skal vi ikke lige blive enige om at Proshop ikke røvrendte folk ? http://da.wikipedia.org/wiki/S...
SHG gik konkurs, og Proshop købte "websitet" og deres varelager + kundebase, og gjorde opmærksom på det. Det er da bare smart af Proshop at købe et varelager og de andre ting billigere, end de formentlig ville have kostet fra nye ;) Det kan da kun have betydet billigere priser til os, eller flere penge i egen lomme til dem. Så at sige Proshop har røvrendt kunderne som SHG havde er måske lige stærkt nok.
Jeg handler som regel ikke hos Proshop pga. priserne, her går jeg efter det billigste sted (som jeg stoler på).

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mazlink d. 17-12-2012 13:37:21.

xkalibur

Superbruger
Tilføjet:
17-12-2012 13:44:35
Svar/Indlæg:
739/62
#10 ja netop.. de købte det hele og fortsatte som SHG med hele kundebasen osv... bare lige med undtagelse af alle garantiforpligtelser og lign...

det tog jo lang tid før de lukkede shg brandet ned og kørte ren proshop! hvorfor? fordi de skulle have flest mulige kunder med over !!

yknippen

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 14:23:06
Svar/Indlæg:
248/3
#11 Ja selvfølgelig skulle de da have mest muligt ud af deres investering, de driver jo en forretning.

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 15:45:40
Svar/Indlæg:
2076/119
nu siger du de er ikke til at stole på?

lyver de?
vis ja
om hvad?

yaryar

Overclocker
Tilføjet:
17-12-2012 16:13:48
Svar/Indlæg:
174/16
Ja man skal bare kigge på deres profil for at se deres interesse for at holde deres reklame slogan "trusted by geeks"

Sidst set:
29-05-2012 10:45:18

😕 komplett håbløst 😩

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 16:17:52
Svar/Indlæg:
1495/69
Jeg har altid undret mig over den begejstring der var for komplett her på hwt.dk
Når jeg har surfet rundt efter gode priser på HW har det aldrig eller sjældent været komplett der kom op med de laveste priser, og det er altså første hurdle de skal over for at komme i betragtning. Derefter ser jeg butikken an med hensyn til troværdighed, og så handler jeg.
Komplett har jeg derfor kun handlet med nogle få gange.
Hvad service angår synes jeg det går fint, dog lige med undtagelse af Diamond.dk som snød mig for et 4 cifret beløb. Det var den ene gang jeg glemte at se trustpilot før en handel. Tsk tsk tsk.

Nu er komplett gået "aggressivt" ud med TV reklamer. For mig betyder det at de rykker længere ned på listen over butikker jeg handler med. Så ka' de lær' det. 🤣
Om man kan stole på komplett.dk. Jo mon dog ikke?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Villads d. 17-12-2012 16:19:16.

las

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 17:15:31
Svar/Indlæg:
2151/51
De sidste par gange Komplett har holdt "tilbud" har det været spild af tid. Så magter ikke at bruge mere tid på deres timetilbud og hvad de ellers kommer op med.

Deres wakeup lights, riskogere og popcornmaskiner kan de beholde...

Komplett er oftest dyrere end andre steder. Især på fragten hvis man ikke kan hente fra pickup point.

Men deres service er stadig god :)

Jeg bor i Århus, så det tager 2-3 dage i levering fra Komplett. Dét kombineret med de høje fragtpriser er hvad der holder mig fra at bruge Komplett mere end jeg gør.

Betalte 201,- i fragt for et kabinet og et par andre små t ing sidst, det synes jeg er liige i overkanten.

#10 Proshop er da ofte i den billige ende, det er min erfaring ihvertfald..

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 17:19:37
Svar/Indlæg:
1495/69
#16 Ja proshop er da fint med. 🙂

Zero_x

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2012 20:59:06
Svar/Indlæg:
306/54
Et sted der har overrasket mig positivt, er CDON. Jeg bestilte et kabinet til min stedsøn i julegave (heldigvis i god tid) men da kabinettet ankom, havde det fået en kærlig behandling af Post Danmark og den ene kabinetside var halvt trykket ind i kabinettet. Jeg kontaktede derfor Post DK for at høre, hvad nu? fik besked på at oprette en reklamation på deres hjemmeside, for til sidst at trykke send og få besked om at der kunne gå 14 dage inden jeg fik svar. Så kunne jeg godt se at julen kom til at mangle en gave, derfor kontaktede jeg CDON, som meddelte mig at de ville sende mig en fragtseddel via mail og straks sende mig et nyt kabinet, jeg skulle blot gå på posthuset og sende det gamle tilbage når jeg havde modtaget det nye.

Super service, laveste pris på det kabinet drengen gerne ville have og en flad 50'er for at sende det fra sverige.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Zero_x d. 17-12-2012 21:00:14.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2012 13:49:12
Svar/Indlæg:
4536/104
#18 det må man sige det er sku nice service det der.

#/16/17

jeg forstår jer ikke, proshop er kun meget få gange billigst med noget som helst, oftest overgået af både bj og fønix.

Jeg vil gi jer at få ting muligvis kan være billigst der, men fanme ikke grund delende i ens pc @ mobo/cpu/ram/gfx.

der er proshop som real i den dyere ende, hvis ikke absolut dyrest.

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2012 15:24:02
Svar/Indlæg:
1495/69
Ja BJ handler jeg mere med end Proshop. De kan næsten altid give en god pris. Jeg handlede bl.a ved proshop da jeg købte ny CPU(3770K), simpelthen fordi de kunne levere og så røg MB jo med i købet, til en god pris. Det var i øvrigt defekt i soklen og proshop var lynhurtig til at bytte.
Har endnu ikke haft brugt for RMA hos BJ, men har hørt fra flere at servicen er god.

Jeg ved ikke med Fønix. Har handlet der, men var der ikke et eller andet med dem? Er de helt som de skal være?

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2012 17:13:30
Svar/Indlæg:
1248/70
#20 - har handlet flere gange hos Fønix Computer og har ikke oplevet problemer der. Deres 3 ugers fortrydelsesret overholder de i hverfald uden problemer også selvom der var tale om "over disken" salg. (tilbagebetaling på under 5 dage)

--------CB

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2012 17:34:58
Svar/Indlæg:
1495/69
#21 Nå det er fint. 🙂