Det er til noget undervisning i et praktikforløb til efteråret '13.
Har en idé til at lave noget online undervisning (det kræver nok en længere forklaring), så vil gerne i gang med at prøve tingene af nu og se om det overhovedet fungerer.
Måske, jeg endda lokker nogle af jer til at kigge forbi 🙂
husk "ø" kan give problemer for nogle hosting sider.. undersøg det før du købe webhotellet.. DK Hostmaster er dog ligeglade, så du kan sagtens købe domænet 😉
Ville høre, om jeg kunne lokke nogle af jer, til lige at kaste et blik på den og smide et par ord om layoutet: http://test.prak10k.dk/
Det er ikke noget prangende, og langt fra færdigt. Men jeg ville høre, om man forstår den overordnede idé?
Dernæst: Kan man, på en eller anden måde, gøre sådan, at siden kun kan tilgås med et password? Jeg fandt et par plugins der lovede at kunne gøre netop dét, men det ene virkede kun på forsiden (altså test.prak10k.dk) og den anden fungerede slet ikke.
På forhånd tusind tak for jeres hjælp 🙂
EDIT: Nåja. Og bonusspørgsmål:
Hvordan kan man hoste og integrere en Wiki på en Wordpress-blog?
Lad os sige, at jeg laver en side (det kunne være et emne i matematik: analytisk geometri), hvor ordet "algebra" indgår. Dette kunne man så linke til eks. en Wiki, hvor ordet forklares. Denne Wiki kan så, løbende, opdateres og gøres bedre med tiden.
Som udgangspunkt, er det nok mig selv der er redaktør på siden, men idéen er, at den - bl.a. vha. elevproduktioner og indspark fra andre lærere - skal blive bedre og mere "jordnær"/hverdagsnær for eleverne.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 19-12-2012 13:34:12.
#12 Lidt forsinket, men har lige kigget den lidt igennem 🙂
Umiddelbart synes jeg meget godt om layoutet, nemt, overskueligt og godt farvevalg.
Ang. Wiki'en synes jeg måske det er bedst at linke til den "rigtige" wiki, som formentlig er meget mere udfærdig og holdt up to date af en masse mennesker og ikke bare dig selv...
Idéen er, at den pågældende wiki bliver elev- og lærerdrevet. Dvs. at sproget holdes i et niveau, der giver mening for eleverne.
Tror du ikke, at nogle elever, kunne synes at det var sjovt at lave den slags? 🙂 Selvfølgelig, vil nogle ord/emner være for komplekse, men i så fald, ville man kunne linke til en "rigtig" wiki.
(Og, tak mht. layout - det er en wordpress-template som, synes jeg, var ok overskuelig)
Hvis I kan holde gang i en wiki og få tilføjet tilstrækkeligt er det selvfølgelig fint, det siger min (lidt pessimistiske) erfaring mig bare at det kan man ikke...