Jeg har for nylig installeret nyt GFX. Gigabyte HD radeon 7950 windforce 3 GB.
Jeg synes det virker som om min computer har tabt kraft siden da. Tænker selv det er mit bundkort/CPU der trænger til fornyelse. Men ville lige høre meningen herinde, og om nyt GFX virkelig kan tære på min generelle ydelse ?
Setup: Bundkort: MSI P45 Platinum CPU: Intel Duo E6850 3.0 Gz Ram: 4 GB DDR2 800 Mhz PSU: Coolermaster Silent pro m2 520 W.
Jeg oplevede at windows generalt kørte langsommere. længere tid om at åbne programmer,etc. Der er sket en udvikling. Efter genstart får jeg nu sløret blå skærm ved windows login screen. Amd driver probs..... 😢
Den cpu du har er ved at være 6 år gammel, du kan ikke forvente at den er kraftig nok til at trække et moderne gfx, men du kan jo undersøge om der findes en 4 kernet cpu der passer i dit bundkort, de må kunne fås billigt brugt.
Jeg har nu prøvet 4 forskellige drivers. Jeg har Format C: i nat, og intet virker. Hver gang jeg installerer AMD driveren går skærmen i blå ved windows login screen. Win kører dog, kan logge ind, osv.
jeg tænker lidt det måske er din strømforsyning, som er ved at give op. jeg har oplevet at min computer ikke ville noget særligt i windows og lignende. og når jeg spillede / testede computeren. så hylede min psu og brændte af kort tid senere.
det er ikke sikkert din hyler eller brænder af, men at den ikke kan følge med længere.
Så er der installeret ny PSU. Coolermaster 600 W. Problemet opstår stadig. Ligeså snart vi rammer blå windows login er farvene blandede. begynder at mistænke en RMA....
Tror jeg har fundet fejlen. Kortet starter fint op når jeg KUN installerer driveren og INTET andet. Lige så snart AMD control center med disv bliver installeret går kortet helt ned. Nyt problem er så at jeg ikke kan kontrollere diverse settings. Jeg er lidt i vildrede nu.
#10: Jeg mener at AMD Catalyst center bruger noget Microsoft Frame.Net halløjsa for at køre ? vist nok 3.0. Har du evt det installeret f.eks via Windows Update ?
Jeg har Frame.net 4.5 installeret. Så det er ikke det.
Ja men hvilken datafejl ? Jeg har godt nok et lidt gammelt mobo. MSI p45 Platinum 775. Måske mit MOBO simpelthen ikke kan understøtte det. BIOS er self sat til PCI-E.
Mit gamle kort virker upåklageligt. HD 7950 er det seneste tilføjede hardware. Så tror fejlen lægger der. Nu har jeg sat en kammerat til at smide det i hans com her senere. Så må vi se. Tror desværre det er en RMA. Længe siden jeg har været så frustreret 😀
Kortet er defekt. Har haft det i en anden comp. Præcis samme fejl. Når driveren med catalyst bliver installeret går kortet ned. Suk. en tur til Komplett med det. Men tak for jeres forslag 😳