Så er der en ny benchmark på vej der udfordre 3Dmark og Unigine Heaven - CATZILLA ! 😲
"Here you can download Catzilla the BETA version of the benchmark. It's being produced in collaboration with Polish post production company, Plastige, who worked on that Witcher 2 Enhanced Edition intro video. This benchmark is in beta phases. Catzilla is a cross-API benchmark designed for OpenGL 4.0 and DirectX 9 or 11, and the Windows platform (64-bit and 32-bit Windows XP, Vista, 7, 8).
Speed-test your workstation and watch a giant animated cat nuke cities with its laser eyes as you do. The benchmark uses a parallel graphics engine that takes advantage of multi-core CPUs. "
Spændende, men desværre nægter den at køre med mindre man har de nyeste ATi drivere ...hos mig gør de nyeste drivere at min skærm flimrer som en sindsyg, ærgerligt gad ellers godt prøve den ☹
#5 nej den har jeg ikke lige prøvet, men jeg er ærlig talt ved at være ret træt af ATI's efterhånden ret fejlbehæftede drivere, jeg har i mange år kun haft ATI, men jeg tror sgu mit næste kort bliver et af de grønne aka Nvidia :yes:
efter test trykkede jeg på "chek recommendation" hvorefter der stod virtual memery \ >10% eller noget og trykkede fix, og så bad den om en genstart hvorefter jeg kørte den igen og fik: 8885 (tiger)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Trold(DK) d. 20-12-2012 19:27:21.
når jeg ser på de forskellige scores Nvidia vs AMD, så kan jeg ikke lade være med at tro at det er en physX betinget benchmark... især når et 660ti scorer så meget højere?
EDIT: ikke at jeg "spiller" benchmark, men er sgu svært at lave en reel sammenligning hvis det er tilfældet.. eller ?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Chrisp d. 20-12-2012 22:21:05.
#23 Du sammenligner et forholdsvist højt OCet 660 Ti mod 670 med et lille OC - Såh det kan jo godt passe :)
Jeg fik næsten 11500 med et OCet 680 Lightning, som ikke kørte max OC (1385 er ved +50 mV, det kan +100mV som giver mig ~1450), så vil da mene det passer meget fint - 10K burde da være muligt på et 670 ved de 1250-1300 MHz og 1800+ på rammene
#25 Tjoe, men hvis det er 100% stock, er det måske meget normalt. Har ikke prøvet uden OC - Har du nyeste driver? 310.70 WHQL
Men glæder mig sgu lidt mere til den nye 3Dmark :P
På asus rampages extreme III med i7-970 cpu Og 2xHD6950
Lige i starten af testen kommer der en fane op,med en meddelelse om at der er blevet ændret noget med farven så den køre basis eller noget i den stil. Køre med en opløsning på 1920x1080 Nogle der ved hvad det kan være?
Hvordan dælen har i forskellige folk med GTX600 serien kunne clocke jeres kort så meget? Tror max jeg kan 1125MHz på core og så giver det ballade herefter 😕
#50 Vand, msi pe kortet giver mere volt end andre producenter, moddet bios med lidt højere power limit dog kun 5-6%, mere er ikke muligt på dette kort, så det er stadig begræset af dette.
Kortet clocker ned hvis: Det bliver over ~65C. Det bruger for meget strøm(power limit), -volt og mhz reduceres.