GTX 670 chippen kan sagtens håndtere 4GB.
Problemet er bare at folk misforstår med hvad der reelt er nødvendigt og hvad der kan caches i Vram !
Derfor ser man nemt at 3/4GB kort har en memory usage på f.eks 2.500MB i Skyrim når man måler i eVGA precision eller MSI Afterburner.
Det er ikke ensbetydende med at mans SKAL bruge 3/4GB kort, det betyder ganske enkelt at grafikkortet kan cache en højere tekstur mængde til rammene, men det er IKKE og jeg gentager IKKE ensbetydende med at det er hvad der kræves for at køre !
2GB kort der så cacher op 1.7GB ram køre samme rendering med samme FPS og mindst lige så flydende.
Det er derfor uhyggeligt svært at sige hvad der KRÆVES af rammængde i en given situation for der er ingen OSD programmer der viser hvad der kræves for optimal kørsel - de viser kun hvad der allokeres og det er præcis det samme som når man tjekker ens Windows jobliste - den viser hvad der allokeres af ressourcer, ikke hvad der kræves.
Hvis man vil begynde at udregne den anbefalede mængde er man nødt til at kende tekstur opløsningen på spillene og så regne videre herfra. Desværre er det de færreste spil der viser hvad tekstur opløsningen er, eller er så behjælpelig med en oversigt i menuen om hvad der kræves som grundlag på en udregning af grafikmotoren.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 21-12-2012 11:46:27.