Hvordan vises .ISO filer fra PC til TV via netværk?

Media Center d.  25. december. 2012, skrevet af Burgurne
Vist: 23104 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2012 12:15:14
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hejsa.
Jeg har opgivet DLNA til dette, men findes der ikke en metode til at streame en afspilning af en bluray-ISO fra f.eks PowerDVD til nettet, som min Panasonic Bluray-afspiller kan opfatte? (Den er også på nettet, og DLNA samt youtube virker fint). Jeg troede i min naividitet, at man kunne dette vha DLNA, men det er åbenbart umuligt.

Så kort og godt. Afspiller en film på PC, som skal streames til WiFi modtager i Pana'en. Hvordan?? 😳
Cocio21

Moderator
Tilføjet:
25-12-2012 12:21:12
Svar/Indlæg:
4982/47
Hvis du kan forbinde enheden til windows, kan du nok bruge WMP til streaming 🙂

Tjeck om ikke din blu-ray kan ses som en enhed under Netværk og prøv at tilslut den.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 25-12-2012 12:21:35.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2012 12:32:33
Svar/Indlæg:
5874/1287
WMP kan ikke afspille en .ISO til Bluray 😕
Kan man ikke gøre det med VLC eller PowerDVD? Hvordan ?

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2012 12:47:31
Svar/Indlæg:
10398/435
Iso'en skal vel mountes og det som en "inden i" skal så streames.

funzie

Overclocker
Tilføjet:
25-12-2012 12:59:14
Svar/Indlæg:
110/13
Jeg har selv et panasonic tv og havde også problemer.
Jeg bruger nu et progam der hedder Mezzmo. køre mest avi format. du kan prøve det her,det er gratis i 14 dg.
http://www.conceiva.com/produc...

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
25-12-2012 13:45:19
Svar/Indlæg:
4982/47
Ah nej det er rigtigt nok, det er ikke lige sådan hvis ikke du har Blu-ray codec/software inde på PC´en, som hvis man har et normalt intert blu-ray drev til sin Pc 🙂

Hmm altså jeg holder på du enten mounter eller pakker ISO ud så.

Realt kunne du vel lave en delt mappe hvor du smider indholdet af ISO´en også skulle din Blu-ray afspiller kunne aflæse filerne uden problemer 🙂

Den metode virker ganske fint til for eks afspilning af Dvd film via en USBkey i en afspiller normalt.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2012 14:45:25
Svar/Indlæg:
5874/1287
#4 Jeg vil undgå .avi og .mkv, da jeg gerne vil have den fulde kvalitet fra bluray og DVD, samt jeg gider ikke rigtig pakke alle mine film om ☹

Jeg HAR bluray drev i PC'en, så jeg kan fra den afspille både bluray skiver og bluray-ISO'er.
Hvad jeg IKKE kan få til at virke er andet end .avi, .mkv og andre "pakkede" film-formater, dette gør jeg via DLNA. Men hvad jeg godt vil er, at starte VLC, afspille et bluray image i VLC og streame denne afspilning til bluray-afspilleren. Alternativt, så mounte .ISO'en i Virtuel Clonedrive, og så få pana'en til at afspille "disken" over netværk?

Jeg ved ikke hvordan jeg får pana'en til at lede efter videofiler i mapper på PC'en over netværk? Jeg kan kun finde ud af det som DLNA kan, og dette indebærer IKKE iso'er, mountede eller ej. 😕

Allan.

Overclocker
Tilføjet:
25-12-2012 18:56:14
Svar/Indlæg:
145/26
brug en mediastreamer boks ale AC Ryan HD 2

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
26-12-2012 12:32:54
Svar/Indlæg:
4982/47

Prøv at smid en Bluray i og se om ikke du kan streame den til dit TV via WMP så 🙂

Det andet jeg snakker om, er realt blot at levere data´en i en mappe, som var det en Bluray data-disk (altså ikke en ISO fil) Det kan gøres ved at gemme disken som alm data, eller hente den data ud fra en ISO og smide det i en mappe der er delt på netværket.

Dette er som sagt realt det samme som at gøre det med en USBkey direkte i afspilleren.

Dvddecrypter som jeg selv tidligere har brugt en del, mener jeg faktisk også kan tage Blurays, og smider som standart diskene ud i alm data format som jeg snakker om her (altså i Video_TS/Audio_TS mapper som på DVD´er)

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
26-12-2012 17:47:26
Svar/Indlæg:
4295/306
Har du prøvet med PS3 Media Server software? Du skal ikke regne med at du blot kan have en NAS eller lignende delt drev med ISO filer og så få dit TV til at afspille dem. Du skal have en media server kørende på din PC som der så kan streames fra. Der findes flere forskellige og jeg har hørt godt om Playstation media server.

Jeg har dog ingen erfaring for jeg bruger selv en media streamer boks (AppleTV jailbroken med XBMC og Media Player) eller kører min PC direkte til TV'et og så streamer fra min NAS.

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2012 19:14:56
Svar/Indlæg:
1704/19
Kan din Panasonic afspille MKV ?

Min erfaring er at man skal holde sig langt væk fra medieafspillerene man bruger i windows og istedet lave en mappe med alle film i og så lave deling af den mappe på netværket, så har alle afspillere direkte adgang til den enkelte mappe og det er afspilleren som klare opgaven og ikke windows.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2012 23:30:35
Svar/Indlæg:
5874/1287
Ja, den kan godt afspille mkv, men det har jo ikke noget med .iso at gøre? Jeg HAR alle mine .ISO'er liggende i en mappe, det er dem jeg vil have afspillet.

Den kan desværre IKKE afspille en dvd (kopisikring fjernet med anydvd) kopieret ud på en usb-key (Audio_ts og Video_ts), så det kan den sikkert heller ikke med en bluray :no:

Jeg har prøvet med Powerdvds mediaserver, og enten virker det ikke, eller også ved jeg ikke hvordan jeg skal sætte powerdvd samt Pana'en op til det.

PS3 mediaserver kender jeg ikke, men kan det køre på en PC?

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2012 20:24:04
Svar/Indlæg:
1704/19
Pointen er at nærmest alle medieafspillere i windows kan afspille MKV og kan din Pana afspille det så kan den gå direkte ind på harddisken og afspille filen selv og jo man kan sagtens få en MKV til at afspille samme kvalitet som en ISO uden nogen form for tab inc lyd men det spare dig for tab via forskellige medie programmer som ikke har HD lyd.

Det tager jo ingen tid at konvertere det og hvis det er valget mellem iso over pc og miste HD lyd så er valget da let at tage, valget er selvfølgelig dit eget men iso løsningen er ikke en god løsning medmindre du køber dig en rigtig mediaplayer.

Til at fjerne koder fra en dvd bruger jeg bare dvddecrypter et fin gammelt program som gør det det skal og det virker, imgburn bør gøre det samme (samme mand som har lavet det) til BD bruger jeg AnyHD og ingen problemer der heller.

Jeg har ikke testet om man kan mounte en BD Iso og så give adgang til eksterne enheder men tvivler på det kan lade sig gøre som det kan med en mappe (jeg afspiller selv mine BD direkte fra BDMV mappen og streamer trådløst til min medieplayer så fungere al lyd og tekst også men menuer fungere ikke.

Hvis jeg får brug for at mounte en BD Iso så bruger jeg Slysoft Virtual CloneDrive og den vej kan jeg godt afspille i min PoverDVD 12 Ultimate men skal det streames bliver kvalitet kun dårligere af at skulle igennem så mange instanser.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2012 17:05:21
Svar/Indlæg:
5874/1287
#12, Så ved jeg ikke hvordan du laver MKV'ere. jeg har et par stykker på 25Gbyte pr stk hvor Master-dts mangler, og hvor der er da-subs med som extern fil. De er bestemt ikke på højde med samme film på bluray, hverken billede eller lyd (da Master-dts jo mangler mht lyden).
Jeg har ca 5,5 Tbyte iso-filer, så det vil trods alt vare noget tid at lave dem om (de er alle lavet med AnydvdHD). Jeg har prøvet at bruge programmet MakeMKV, men det er, for mig, ikke et tilfredsstillende resultat.
Tror jeg køber mig et par genskrivbare Bluray-diske i stedet for streaming, for det lyder trods alt noget lettere, og det giver intet tab.

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2012 03:32:12
Svar/Indlæg:
1704/19
MakeMKV er noget skod men en let løsning for den som ønsker en hurtig men dårlig løsning.

Det du skal er at remuxe lyden ind i mkv, her er der et link til forskellige løsninger hvor der også fortælles trin for trin og om kvalitet af opgaven men Clown BD er langt bedre end MakeMkv.

Den perfekte løsning er desværre ikke gratis, så skal der proff produkter til men det skal der også til hvis du skal have din ISO perfekt.

Var jeg dig så ville jeg købe en medieafspiller med en Sigma chip i og du får så mange flere muligheder og dine iso er ikke noget problem at afspille, du spare en masse tid og besvær og får så meget ekstra med i hatten og pris er ret beskeden for en som løser opgaven.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2012 12:34:17
Svar/Indlæg:
5874/1287
Kan du give et link til en sådan afspiller du skriver om indeholdende omtalte chip

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2012 13:01:14
Svar/Indlæg:
7765/230

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2012 06:40:01
Svar/Indlæg:
1704/19
Den billigste som klare opgaven ret godt er WD TV WIFI du har bare ikke menuen med fra din BD ISO men du kan stadig selv vælge subs og lydformat på en knap på remote.

Skal det være den lækreste løsning må det nok være DUNE Smart.

http://www.wdc.com/en/products...

http://dune-hd.com/eng/product...

I mine øjne er Smart serien fra Dune genial da den kan laves lige som man ønsker det men jeg har selv gode erfaringer med WD maskinen, den klare True HD, Dts Master, BD Iso uden problemer også selv om bitrate er på +40.000.

Dune Smart starter i priser omkring 1800kr og WD starter fra ca 650kr.

no1greek

Superbruger
Tilføjet:
31-12-2012 09:50:38
Svar/Indlæg:
37/0
wd live tv lækker lille sag 🙂