Hjælp til DBA??

Diverse d.  25. december. 2012, skrevet af thias-
Vist: 2130 gange.

thias-
 
Superbruger
Tilføjet:
25-12-2012 15:58:40
Svar/Indlæg:
396/229
Hej Hwt!!!

jeg har fundet et godt tilbud på en lumia 920 som jeg gerne vil købe, men jeg er ikke så kendt i det der med at handle på dba.dk, men tror i at dette tilbud er for godt til at være sandt?? og er der andre ting jeg skal være opmærksom på når jeg handler der med denne sælger??
http://www.dba.dk/nokia-lumia-...

på forhånd tak!!!
Hediki
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2012 16:04:01
Svar/Indlæg:
1726/49
man skal altid passe på, når man handler online, selvom alt bare ser perfekt ud.
tag en snak med ham og hvis du synes hans historie ikke passer / til taler dig / eller ligesom der mangler en del, så skal du sige til dig selv, om du vil handle.

det hele ser dog ud til at være i orden med den sælger på dba. bare det han er NemID verificeret, betyder noget 🙂


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2012 19:32:50
Svar/Indlæg:
3385/80
Følg denne fremgangsmåde:

1) Er sælger Nem ID valideret? Hvis nej, så vær meget påpasselig!

2) Tjek telefonnummeret på krak.dk - får du er resultat med et udenlandsk lydende navn, så vær påpasselig igen (er ikke racist, men de ligger som de har redt).

3) Ring til sælger og spørg f.eks. hvorfor han sælger den osv., for lige at tjekke om historien er vandtæt.

4) Sørg for at få original kvittering på ting som mobiler, bærbare osv. - der er en hel del hælervarer på DBA. Hvis sælger siger at han har bonen og han så ved købet ikke lige kan finde den, men lover at du får den senere, så er der stor risiko for at varen er varm.


I dette tilfælde er sælger Nem ID valideret og han hedder Niels Ole Petersen - så det er et godt tegn :) Men ring til ham og spørg hvorfor han sælger den allerede.

Er du stadig usikker på sælgeren, så betal med paypal hvis muligt - der kan du trække pengene retur hvis det viser sig at være hælervare, forfalskning eller lign.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Die_Happy d. 25-12-2012 19:33:59.


thias-
 
Superbruger
Tilføjet:
25-12-2012 20:42:25
Svar/Indlæg:
396/229
takker for hjælpen men nåede det ikke 😢 gik til anden side..

men takker for forholdsreglerne, dem vil jeg huske!!


Hakankitir
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2012 13:34:22
Svar/Indlæg:
714/95
#2

Så fordi du har haft en dårlig oplevelse eller 2 så skal det gå ud over mig som har en udenlandsk navn som sælger? Det vil sige han skal passe på når han handler med mig. Godt nok en dum kommentar. Så han skal ikke være forsigtig når det er et dansk navn for "de kunne aldrig finde på at snyde"


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2012 17:07:09
Svar/Indlæg:
3385/80
#4 Så længe du er Nem ID valideret og har tingene i orden, så ville jeg ikke være betænkelig ved at handle med dig.

Men hvis du ikke er valideret, snakker gebrokkent dansk, prisen virker lidt for lav, kvitteringen er på mystisk vis væk og du vil handle på en togstation.. så nej :) Det samme gælder for alle navne.