OCZ Agility 3 - hvad gør jeg forkert?

HDD/SSD/RAM d.  25. december. 2012, skrevet af Burgurne
Vist: 2034 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
25-12-2012 23:00:29
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hejsa og fornøjelig Jul!! 🙂
Jeg har en Samsung 830 256Gbyte til OS og spil. Virker fint og klippestabil.
Så har jeg en OCZ Agility 3 120Gbyte, som jeg har forsøgt at bruge til "Dokumenter", "Emails" og "Downloads" altså Windows 7's biblioteker.
Denne lo... SSD har nu 2 gange ødelagt alle data efter en restart / Intel Rapid Start. Der sker det, at nogle af mapperne ikke ere er tilgængelige, selvom de kan ses. Jeg kører så en chkdsk på disken, og det ødelægger den helt. Nu kan ALLE filer incl deres størrelse og ALLE mapper ses, men samtlige filer indeholder ... absolut ingenting.
Mens den virker forekommer min PC at være noget hurtigere end da jeg havde filerne på en alm hdd, men når de "hele tiden" ødelægges, så er det jo ikke en skid skægt. Hvad gør jeg forkert?

jeg har prøvet at installere Windows 8 på OCZ'en, og har genstartet (både i 7 og 8), har lukket ned alm., og med Intel Rapid Start, og den virker HVER gang. Hvorfor Knud i himlen kan den så ikke holde på data fra Dokumenter og Emails????
Anonym202158143552

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2012 02:53:48
Svar/Indlæg:
3671/66
opdater firmware eller RMA, basically.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2012 03:27:48
Svar/Indlæg:
5874/1287
Ingen firmware opdatering tilgængelig.
Hvordan forklarer jeg i en RMA, at den ikke kan holde på data når den bruges som "bibliotek" men godt kan holde på Windows 8?

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
26-12-2012 14:03:03
Svar/Indlæg:
4982/47
Prøv engang at oprette dine egne mapper også smid dem ind i oversigten istedet for at flytte de org mapper over på den OCZ.

Dvs du skal tilføje de extra nye mapper istedet for at flytte de org windows mapper over på den anden SSD.

lur mig om ikke det har noget med det rapid start at gøre for det lyder meget mystisk.. men det kan jeg ikke sige noget om nu, har ikke rodet med det selv endnu 🙂

/E

Nok lidt "far fetched" men hvis du har haft Win8 på med GPT partitionering på den OCZ, kan det være at dit Win7 spasser ud pga den er opsat med MBR partitionering og derved automatisk går udfra at OCZ SSD´en også er det, men så er vi ude i noget med at det er de mapper som er del af problemet igen da det normalt ikke burde være et problem, GPT er fint understøttet af Win7.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 26-12-2012 14:09:24.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2012 15:55:16
Svar/Indlæg:
5874/1287
Begge SSD'ere er MBR. Problemet med OCZ'en gælder også de mapper jeg selv har lavet i "Dokumenter". Og jeg har nu prøvet selv at lave nogle mapper (temp, tem, og test) og fylde noget i dem, mens win8 er installeret. De virker hver gang uanset om det er reboot eller Intel Rapid Start.

Den har haft tabt data ved en alm restart i "biblioteks-mode", så det er ikke KUN ved brug af Intel Rapid Start det er gået galt for den.