WD live tv, skift mellem AV og HMDi

Media Center d.  27. december. 2012, skrevet af MadsLH
Vist: 18543 gange.

MadsLH

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2012 18:09:19
Svar/Indlæg:
47/13
Hej

Jeg overvejer meget at købe en WD live tv boks, da den er faldet i pris her efter jul, men ville lige sikre mig en ting først.

Jeg har en forstærker og et tv, jeg ville sætte HDMI stikket til mit tv og AV(jack) til min forstærker, da jeg gerne vil kunne hører musik uden at mit tv er tændt.

Jeg vil derfor hører om der er en som har denne boks, der kan svare på om det er muligt at skifte mellem hvilken lydudgang der skal bruges.

På forhånd tak for hjælpen 🙂
MadsLH

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2012 18:10:58
Svar/Indlæg:
47/13
og når ja, også om man kan overføre filer fra sin computer til en harddisk der er sat til boksen?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsLH d. 27-12-2012 18:11:18.

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2012 19:30:25
Svar/Indlæg:
1704/19
Hvorfor ikke bruge optisk kabel til din musik eller sætte HDMI til forstærker og så fra forstærker til tv, så har du ordentlig lyd i begge situationer.

Du kan vælge i opsætnings menuen om det skal være via Pcm, Optisk eller HDMI din lyd skal komme så kan ikke se du skulle komme ind i et problem der.

Hvis det er WD TV Live HUB du vælger så kan du overføre filer med okay speed men er det WD TV Wifi du vælger så bliver speed mere begrænset da harddiske så er monteret med usb2 og så kender du problemet.

Skal du overføre vil jeg anbefale du har dual band netværk hvis alt skal ske trådløst men sætter du boksen kablet til router og trådløst derfra så kan det klares okay med et alm 2.4Ghz netværk hvis du sætter din windows rigtigt op, køre du kablet hele vejen så får du ganske høj speed særlig WD TV Hub da usb igen ikke er det svage led og husker jeg ret så har den også usb3 så en ekstern harddisk på den også kan modtage med ordentlig speed.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 27-12-2012 19:33:42.

MadsLH

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2012 21:02:42
Svar/Indlæg:
47/13
mange tak for dit svar.

grunden til jeg ikke gør som dit forslag med lyd er at min forstærker er en NAD 315 som ikke har andet end av indgange, har allerede en optisk converter fra mit fjernsyn, og gider ikke til at have en mere, men overvejer meget at sælge forstærkere og få den opgraderet lidt til en mere hjemmebiograf venlig en.

det ikke en HUB jeg har kigget på, men den ser da interessant ud. 🙂
Hastighed syntes jeg ikke har så stor betydning, har i forvejen alt mit medie på en ekstern harddisk, da min bærbar kører med ssd, så jeg har ikke rigtig plads til det.

håber min router kan klare det, men ellers så står den alligevel snart til en udskiftning, da jeg har lidt problemer med stabiliteten på den.

igen mange tak for hjælpen :)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsLH d. 27-12-2012 21:03:30.

Gylle

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2012 02:27:17
Svar/Indlæg:
1704/19
Hvis lyden skal køre i stereo som din forstærker kan så skal du bare sætte WD på auto i setup, så får dit tv lyd via hdmi (stereo) og din forstærker vil få samme lyd igennem dit jack stik.

WD konvertere så evt DD og DTS lyd om til en brugbar kilde for tv og forstærker, når du så en dag skal opgradere forstærker så husk at vælge en med flere HDMI indgange da det er den vej du får den bedste løsning uden at skulle i nogen form for setup i boksen samt du kan høre HD lyd som du ikke kan via optisk.

Hvis du alligevel har alle dine mediefiler liggende på ekstern så ville jeg selv vælge at tilslutte den direkte pc (hvis du har usb3 eller e-sata tilslutning, har pc eller er eksterne kun usb2 så kør det bare via netværk, tager ca samme tid som ved direkte tilslutning af usb2 til pc.

Jeg bruger selv en WD TV Wifi men har så mit bibliotek tilsluttet min pc (e-sata) da den alligevel køre 24/7 og streamer så derfra og så tager det så heller ingen tid at overføre mine bluray film.

Man skal dog sætte windows rigtigt op hvis man skal kunne afspille 1080p uden lag osv men det er let nok man skal bare ikke bruge windows network share (homegroupe) da man så går igennem wmp, hvis man i stedet går direkte ind i den enkelte mappe hvor alle film og andre data ligger så er det WD som er afspiller og så er der ingen problemer.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 28-12-2012 02:29:16.