Kabinettet gør rigtigt meget mht støj. Jeg havde et Corasir Cosmos S kabinet før jeg skiftede til et Fractal Design Define R4.
Mit gamle kabinet var designet til airflow hvilket gjorde at det ikke kunne holde på støjen således at støjen kunne passere næsten uhindret.
Mit nuværende kabinet er designet til at være lydløst, det holder bedre på støjen så en mindre del af den slipper ud uden at blive reflekteret på en flade og da kabinettet er foret med støjabsorberende materiale er det en meget lille del af støjen der undslipper.
Så mit råd til dig er følgende. Få styr på dine blæsere. Dvs at alle kabinetblæsere skal være samme model således at de larmer lige meget (det er jo lidt surt at have en blæser der larmer lidt mere end de andre så du bliver nød til at regulere de andre blæsere længere ned end nødvendigt), få dig en fancontroller som kan trække flere blæsere på hver kanal (Jeg har fx fået en aquaero til at trække 9 low noise blæsere på en kanal med påmonteret køleprofil) og du har sikkert gættet rigtigt hvis du tror at jeg anbefaler en aquaero, kør dine blæsere i grupper således at du regulere flere blæsere på en gang i grupper såsom kabinet indsugning, kabinet udsugning, cpu mm...
Og så anbefaler jeg at du får et kabinet der er optimeret til at være lydisoleret men samtidig har gode køleegenskaber, her er et Fractal Design Define R4 et godt valg.
Og til sidst hvis du har en mekanisk lager harddisk kan du ændre tiden hvorefter den skal gå i standby til en lavere tid således at din harddisk ikke larmer unødvendigt og så er et antivibrations beslag altid en god ide med mekaniske harddiske.
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af E2X d. 03-01-2013 23:41:30.