Nørd
Tilføjet:
02-01-2013 20:46:36
Svar/Indlæg:
31/5
Hejsa, jeg har været så heldig at få mig en Vertex 4 til min gamle spand (specs kommer længere nede), sata kabel og strømkabel er sat til, den gamle HDD er koblet fra under installering af den lille ny, før jeg smed svinet i læste jeg en artikel på tweak.dk omkring ahci og korrekt instilling af dette mens man har installere windows og også hvordan man satte det til før installation af windows, det blev gjort efter regedit metoden, og derefter i bios og så et par genstarte senere virkede alt som det skulle være, bum bum bum, væk med HDD og i med SSD, så smider jeg windows dvd'en i maskinen og ændre boot rækkefølgen til dvd først og ssd bagefter, så starter installationen op (windows indlæser filer...) og så sker der bare ikke mere, ud over dette fenomen har jeg også oplevet at når jeg er inde i bios'en så hakker den eller dvs, den responder MEGET langsomt når jeg trykker frem og tilbage i menuen, (i kender det sikkert fra en old gammel arbejds computer der aldrig makker ret) =), anyways jeg vil gerne køre med AHCI nu hvor jeg har fået mig en lille SSD, men hvordan løser jeg dette problem :) på forhånd tusinde tak, til sidst vil jeg lige sige at nu har jeg sat alt til default i bios'en og nu vil den pludselig godt installere windows uden at den fryser fast hele tiden... someone tell a noob what to do :O)
Spec:
Corsair Carbide 500R
AMD phenom II x4 955 @ 3.2ghz
Asus M4A77TD
Kingston value ram 4 Gig
AMD Radeon 5770
X-fi extreme music
Noctua NH-u9B SE2 (køler)
Cooler master Silent pro gold 600W
Vertex 4 256 GB
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af gert450 d. 02-01-2013 20:48:31.