Jeg er nu blevet rigtig godt dus med mit nye Intel setup, men der er en ting jeg ikke kan få til at virke.
På mit gamle AMD setup kunne jeg vække computeren med musen fra dvale eller slumre tilstand, men det kan jeg ikke rigtig få til at virke her. Synes jeg har prøvet alt, og det burde vel kunne lade sig gøre.
Gå til kontrolpanel Klik derefter på "Hardware og lyd " klik på Mus vælge "Hardware" i fanebladene klik på musen vælg egenskaber Klik på "Strømstyring" Sæt flueben i "Tillad, at denne enhed vækker computeren"
Ja det vil jeg osse mene. Der kommer en kammerat nu som har mere forstand på bios end mig, så kigger han lige på det, kan være jeg har sat noget forkert derinde 😕
Moderator
Tilføjet: 03-01-2013 15:20:33
Svar/Indlæg:
4983/48
Beklager self på forhånd hvis jeg er helt gal på den, men de settings i bios har da ikke rigtigt noget at gøre med hvilket enheder du kan bruge til at tænde op fra standbymode igen 🙂
Eneste bios setting som rent faktisk berør windows, er den som tillade at der kan bruges standby mode S3/S5 eller lign.
Resten skulle meget gerne istedet henvende sig til at tænde Pc´en via WOL, keyboard eller Mus, altså hvor den blot er slukket normalt, og altså ikke er i standby mode 🙂
Jeg har altid haft modtageren til musen til at sidde i usb porten på tastaturet, og på dette her bundkort skal den åbenbart sidde i en port bagpå pc´en for at det virker 🙂
Men nu virker det og jeg kan tænde min pc nu ved at trykke på "enter" på tastaturet 🙂
I windows 7 kan man under advancerede indstillinger for strømstyring vælge om usb-enheder skal sættes i dvale også. Kan være det er her problemet ligger?