Låne en CPU til test

Bundkort / CPU d.  05. januar. 2013, skrevet af Xantor
Vist: 18113 gange.

Xantor

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2013 09:54:10
Svar/Indlæg:
58/5
Hejsa gutter.

Efter at have skiftet køler vil mit bundkort pludselig ikke boote hvis jeg putter en stang ram i en af de 2 pladser tættest på cpu'en på mit maximus v gene. De 2 pladser fjernest virker perfekt og har mine 2 klodser corsair platinum i dem nu, problemet er dog at dual channel ikke virker. Jeg har remonteret det hele 5 gange uden det hjælper.

Ifølge diverse sites er det enten bundkortet eller cpu'en der er kradset af da rammene stadig virker perfekt. Men jeg har ikke nogle løsdele der matcher mit setup og vil nødig til at sende ting til rep osv. uden at vide hvad der fejler.

Så hvis der var nogen i nærheden af Nørre Alslev der har en cpu til 1155 liggende jeg kunne låne et par timer til lige at teste ville det være fantastisk. Jeg ville selvfølgelig afhente og aflevere den igen selv.

MvH Kim

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Xantor d. 05-01-2013 09:54:21.
Cocio21

Moderator
Tilføjet:
05-01-2013 10:19:43
Svar/Indlæg:
4982/47
Du er 100% på at den køler ikke er spændt lidt for stramt på evt ?

Tjeck om mobo flexer kan godt være derfor måske, evt er der for meget tryk på selve Cpu´en (Måske ligefrem most den og IMC lidt ? ☹ )

Hvis du ikke har tabt noget ned i mobo ligefrem og heller haft ikke Cpu´en ude burde det ikke være mobo jo.

Xantor

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2013 10:57:48
Svar/Indlæg:
58/5
Havde cpu'en ude for at rense den med lidt køkkenrulle og alm. sprit som jeg altid gør. Har prøvet uden køleren monteret fast hvor jeg bare holdt den på plads med en finger. Det er en corsair h80i... jeg har kun spændt den på med fingerkraft hver gang.

Jeg forstår heller ikke lige hvorfor det sker men ja 🙂

crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2013 11:00:11
Svar/Indlæg:
7765/230

Havde cpu'en ude for at rense den med lidt køkkenrulle og alm. sprit som jeg altid gør. Har prøvet uden køleren monteret fast hvor jeg bare holdt den på plads med en finger. Det er en corsair h80i... jeg har kun spændt den på med fingerkraft hver gang.

Jeg forstår heller ikke lige hvorfor det sker men ja 🙂

Xantor skrev d. 05-01-2013 10:57:48

Og det gør du fordi??????
Har da aldrig nogensinde haft min cpu ude for at rense den, har mere end almindelig svært ved at se formålet med den handling... :yes:

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
05-01-2013 11:06:13
Svar/Indlæg:
4982/47
Så ville jeg skille den ad igen, og tjekke Cpu socket pins igemmen engang, der kunne godt være bukket nogen af dem evt.

Xantor

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2013 11:59:24
Svar/Indlæg:
58/5
#3, jeg gør det hver gang jeg skifter køler, fjerner gammel pasta, renser og remonterer med noget frisk pasta 🙂

Jeg vil lige prøve at se om jeg kan låne en lup eller sådan noget så 🙂

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
05-01-2013 15:08:58
Svar/Indlæg:
6368/477
Har du prøvet blot at reseat CPU'en? Altså tage den op og sætte den ned igen.. Jeg har før haft et par problemer med en computer der ikke vil starte hvor det hjalp.

Jeg har også prøvet før hvor jeg var kommet en meget lille ting ned i soklen som jeg fiskede op med en nål, og så ville den køre..

Xantor

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2013 16:33:44
Svar/Indlæg:
58/5
Jeg har nu lånt et andet motherboard og der virker det hele perfekt med min egen cpu, ram, gfx osv.

Så prøvede jeg at sætte det hele over i det gamle bundkort igen uden for kabinet og se om det så ville boote, uden held. Jeg har siddet med en lup i 10 minutter og undersøgt cpu soklen. Der er ikke så meget som den mindste afvigelse at se på nogen ben overhovedet eller noget der ikke burde være der.

Tror nok det ender med jeg at sender skidtet til rep og så nøjes med et skrivebords setup indtil jeg kan få et nyt board.