Inaktive/solgte annoncer i markedet bør fjernes.

Om siden d.  06. januar. 2013, skrevet af Allan. A
Vist: 5848 gange.

Allan.
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2013 20:28:52
Svar/Indlæg:
145/26
Er det kun mig som synes at alle de annoncer som ligger i markedet der enten er solgt eller på anden måde deaktiveret bør slettes?

I mine øjne er det både forvirrende og ulogisk at gamle annoncer skal blive liggende for at andre brugere kan finde priserne. Man lader da heller ikke dba, guloggratis og andre sider flyde med solgte ting og inaktive annoncer hvor vare er solgt for længst.

Der burde være en mulighed for at brugere selv kan slette sin annonce efter salg eller hvis man på anden måde ikke længere ønsker at annoncen skal være på siden ligesom alle andre steder med en online markedsplads.
crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2013 20:34:00
Svar/Indlæg:
7765/230
Ja nu er det jo ikke skide svært, lige at se hvornår der sidst er sket aktivitet på annoncen..
Har den ligger død i 14 dage så send en pm til opretter og forhør om den stadig er aktiv....


Allan.
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2013 20:35:07
Svar/Indlæg:
145/26
Nej det ved jeg godt at det ikke er.

Men hvorfor skal man ikke selv have lov til at slette sin egen annonce når varen er solgt?


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2013 20:38:53
Svar/Indlæg:
7765/230
Fordi der måske er andre der vil henvise til den og hvis ikke du har noget at skjule, kan det jo ikke gøre dig noget at den ligger her...
Så skulle man jo også slette tråde der ikke længere er aktivitet i.... Fanme da et kedeligt forum lige pludselig...imo.


Allan.
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2013 20:40:32
Svar/Indlæg:
145/26
Der er forskel på inaktive forum emner og på solgte vare i annoncer.

Jeg har intet at skjule, men jeg vil da gerne selv kunne bestemme om en vare jeg har solgt skal slettes herindefra eller ej.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Allan. A d. 06-01-2013 20:42:31.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2013 20:46:22
Svar/Indlæg:
7765/230

Der er forskel på inaktive forum emner og på solgte vare i annoncer.

Jeg har intet at skjule, men jeg vil da gerne selv kunne bestemme om en vare jeg har solgt skal slettes herindefra eller ej.

Allan. A skrev d. 06-01-2013 20:40:32

Ja det kan du jo mene, men så er det pt ikke her, du skal sælge noget...


Allan.
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2013 20:47:13
Svar/Indlæg:
145/26
Det er ikke et spørgsmål om jeg mener det eller ej, for der er forskel på et forumemne og en annonce.

Der er vel plads til forbedringer?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Allan. A d. 06-01-2013 20:48:58.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2013 20:48:51
Svar/Indlæg:
7765/230
Altid....

Du lagde mærke til mit.....pt... 😛


Allan.
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2013 20:50:09
Svar/Indlæg:
145/26

Altid....

Du lagde mærke til mit.....pt... 😛

crankyrabbit skrev d. 06-01-2013 20:48:51


Netop, derfor jeg mener at der burde blive lyttet lidt mere til brugerne hvis de har et ønske som ligger sig i nærheden af noget som er ganske normalt alle andre steder med en markedsplads 😳


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2013 21:39:26
Svar/Indlæg:
2845/91
Jeg fulgte med i en salgstråd på et tidspunkt, men ligepludselig var den væk pga. trådmageren var admin og synes det var smart at slette den igen men det var ret irriterende fordi jeg jo var interesseret i produktet.

Så jeg har det fint som det er nu men en solgt knap kunne være ok vel.

Ud over det synes jeg de fleste af de tråde jeg har deltaget i er blevet lukket af sælger bare via en comment. :)


Swayde
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2013 21:39:30
Svar/Indlæg:
2246/14
imho skulle de bare låses så man ikke kan skrive/ændre i dem mere.
Det er rart at have gamle data man kan referere til med priser osv.
Du mener ved ikke at du prøver at bruge søgefunktionen ?
Den er bare håbløst elendig.
Den eneste måde at søge er at være på hwt.dk/Marked.aspx og bruge ctrl+f 😛


KiloDunse
 
Programmør
Tilføjet:
06-01-2013 21:42:55
Svar/Indlæg:
1605/96
#10...

Hvad er det, som du ikke kan finde med søgefunktionen?

Hvilken ændringer havde du gerne set?


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
06-01-2013 22:00:39
Svar/Indlæg:
5258/240
Hele tanken bag ved at man ikke kan slette tråde i køb/salg forummet er at man kan se eventulle priser, som kan bruges til sammenligning i nye salgs/købs tråde frem over


Allan.
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2013 22:08:11
Svar/Indlæg:
145/26
Jo men det er da ikke nødvendigt? Disse priser kan man nemt finde andre steder. Man kan jo eks spørge i et debatindlæg om en prissætning.

Alle solgte vare på dba bliver da heller ikke stående for at folk kan sætte en pris.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2013 22:20:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11

Kan vi ikke få funktionen tilbage, hvor vi kunne søge på en bruger og en tråd samtidig?

I "gamle dage", kunne man skrive både bruger og søgestreng.

Eks.:
Søgestreng: "Awesome"
Bruger: "NoNig"

Så ville alle tråde, hvor jeg havde skrevet ordet "awesome" optræde.

Hvis det er for besværligt at implementere, så kan man gøre det vha. Google, men det kan godt være lidt nørklet, og den rammer ikke altid plet.

-> #13

Omvendt, så får vi bare 1.000 tråde, hvor folk spørger til en vurdering eller en pris, fordi det går for langsomt i køb/salg?

Jeg synes det er fint, at trådene bliver liggende. Det gør det nemmere for os andre lige at tjekke op med, hvad er dagsprisen på en given vare, eller hvad går de forskellige ting for. Det gør det også nemmere at henvise til, og skabe et overblik, andet end 50 forskellige byder ind med forsk. priser. Bliver pågældende tråde liggende i forum, kan man se hvad tingene reelt blev solgt for - såfremt salget forblev offentligt 🙂


Audane
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2013 22:37:23
Svar/Indlæg:
461/31
#0 ja det er bare dig. Ville egentlig tilføje en smiley men nej. Det er bare dig. Generer lugten i bageriet dig? Laters!


Sørensen
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2013 22:42:48
Svar/Indlæg:
95/11

Jeg fulgte med i en salgstråd på et tidspunkt, men ligepludselig var den væk pga. trådmageren var admin og synes det var smart at slette den igen men det var ret irriterende fordi jeg jo var interesseret i produktet.

Så jeg har det fint som det er nu men en solgt knap kunne være ok vel.

Ud over det synes jeg de fleste af de tråde jeg har deltaget i er blevet lukket af sælger bare via en comment. :)

Selas skrev d. 06-01-2013 21:39:26


+1 😲


Allan.
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2013 22:51:17
Svar/Indlæg:
145/26

#0 ja det er bare dig. Ville egentlig tilføje en smiley men nej. Det er bare dig. Generer lugten i bageriet dig? Laters!

Audane skrev d. 06-01-2013 22:37:23


Nej lugten i bageriet genere mig ikke, dog skriver du som om at du ejer siden.

Jeg kom såmænd bare med en forespørgsel om man ikke kunne lave det sådan at brugeren selv kunne slette sin annonce efter end salg.

som tidligere skrevet så lader man jo heller ikke alle annoncer stå inde på dba for at man kan sammenligne priser. Helt fint at den mulighed er her,men det ville være fair nok hvis en brugbar selv kunne slette sin annonce.


Ledet90
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2013 23:07:03
Svar/Indlæg:
600/33

#0 ja det er bare dig. Ville egentlig tilføje en smiley men nej. Det er bare dig. Generer lugten i bageriet dig? Laters!

Audane skrev d. 06-01-2013 22:37:23


Nogle folk kan bare ikke diskutere et topic uden at komme med dumme kommentar. Skriv hvis du har noget konstruktivt at sige.

Som #10 skriver kunne det være fint med en låse knap så man stadig kan se tråden men den ikke kan "bumpe" til toppen hvis varen skulle være solgt. Af og til kommer der nye bruger som spørger til en vare eller en andet som kan være forældet/solgt og kunne derfor være fint at man kunne låse den.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2013 23:29:52
Svar/Indlæg:
7765/230
#14
Den der "Awesome og NoNig" i samme søgetråd, kan da ikke have givet mange hits.. 😛 🤣 🤣


Allan.
 
Overclocker
Tilføjet:
06-01-2013 23:48:59
Svar/Indlæg:
145/26

#0 ja det er bare dig. Ville egentlig tilføje en smiley men nej. Det er bare dig. Generer lugten i bageriet dig? Laters!

Audane skrev d. 06-01-2013 22:37:23


Nogle folk kan bare ikke diskutere et topic uden at komme med dumme kommentar. Skriv hvis du har noget konstruktivt at sige.

Som #10 skriver kunne det være fint med en låse knap så man stadig kan se tråden men den ikke kan "bumpe" til toppen hvis varen skulle være solgt. Af og til kommer der nye bruger som spørger til en vare eller en andet som kan være forældet/solgt og kunne derfor være fint at man kunne låse den.

Ledet90 skrev d. 06-01-2013 23:07:03


Præcis noget af det jeg ville frem til. At man kan låse den og så senere hen slette den hvis man ønsker det.


Ledet90
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2013 23:56:28
Svar/Indlæg:
600/33
Syntes stadig ikke rigtig de skal slettes. Syntes bare ikke de skal komme til toppen og evt skabe noget forvirring om det er solgt eller ej. 😛

Det kan være fint at de stadig kan ses af dig og andre og man kan evt se salgs prisen eller en vurdering af det.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2013 08:24:33
Svar/Indlæg:
1495/69
Jeg synes bestemt de gamle tråde skal blive liggende.
De er en uvurderlig hjælp til nye brugere/købere som ikke er inde i markedet.
Det kan ikke nytte noget at henvise til DBA, for der sætter de priserne tårnhøjt.
Her lærer vi hvad de reelle priser er.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2013 08:37:32
Svar/Indlæg:
5224/222
#22 +1


Blackwater
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2013 09:25:34
Svar/Indlæg:
869/100
Det er muligt at gå ind i salgets tråd og ændre købes,sælges,revurderes, retouchers, etc. til en overskrift det hedder SOLGT.

Eks.:
Søgestreng: "Awesome"
Bruger: "NoNig"

Nej som sur kanin siger giver det næppe mange hits. mm. de er fysiske. muhahahaha


#25
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2013 09:57:05
Svar/Indlæg:
3100/53
#0

Nu har du i alle dine post udelukkende skrevet "jeg syntes man skal kunne lukke dem" som dit eneste argument. Så vi har efterhånden fundet ud af at DU gerne vil have kontrol over hvad du skriver.

HWT lytter skam til brugerne, og den største del af brugerne vil have dem liggende til videre reference som du nok kan læse. Derfor bliver de liggende nu, og forhåbentligt til evig tid.

Dette er internettet, ikke et gammelt skur:) Ting fylder kun hvis man leder efter dem, og det er ganske nemt at fylde mere i arkivet.

Hvis du er nervøs for at folk kan se hvad du har solgt igennem tiderne, eller hvad du har skrevet så er et forum som dette ikke for dig, og du bør benytte DBA til at komme af med dine ting.

Lad dig ikke genere af #15. Han er tydeligvis et fjols.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2013 10:08:13
Svar/Indlæg:
2131/173
Jeg synes trådstarteren har en fin pointe, især set i lyset af at flere brugere skriver; er den solgt? har du den endnu? i tossegamle tråde, jeg hat set eksempler på tråde fra 2005 der pludselig får nyt liv, og man ser ikke at tråden er afsluttet, før man ligesom nærlæser tråden.

Det er lidt en skam at denne tråd mere eller mindre drukner i "det kan vi slet ikke forholde os til-kommentarer" når nu forslaget ikke er så dumt som det bliver antydet længere oppe.

Allan A, jeg vil anbefale dig at væbne dig med en go' portion tålmodighed, såfremt du har tænkt dig at fremstille flere udmærkede forslag til forbedringer.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2013 10:21:42
Svar/Indlæg:
1495/69
#26 Du har en pointe, men det er så nemt at leve med.
Det er ikke meget tid jeg spildt på gamle salgstråde.


Allan.
 
Overclocker
Tilføjet:
07-01-2013 12:33:44
Svar/Indlæg:
145/26

Jeg synes trådstarteren har en fin pointe, især set i lyset af at flere brugere skriver; er den solgt? har du den endnu? i tossegamle tråde, jeg hat set eksempler på tråde fra 2005 der pludselig får nyt liv, og man ser ikke at tråden er afsluttet, før man ligesom nærlæser tråden.

Det er lidt en skam at denne tråd mere eller mindre drukner i "det kan vi slet ikke forholde os til-kommentarer" når nu forslaget ikke er så dumt som det bliver antydet længere oppe.

Allan A, jeg vil anbefale dig at væbne dig med en go' portion tålmodighed, såfremt du har tænkt dig at fremstille flere udmærkede forslag til forbedringer.

comicsdk skrev d. 07-01-2013 10:08:13


Jeg synes også jeg har en god pointe, men det virker lidt som om at man skal holde sine ideer for sig selv herinde og det er lidt indespist herinde for det ender nemlig med at stort set alle bare lukker sig for nye ideer og og kommer med "det kan vi slet ikke forholde os til" kommentare som du også er inde på. Det er lidt til grin.

Så snart man kommer med en ide kommer der dumme bemærkninger som "kan du ikke lide lugten i bageriet??" Jeg synes det er en lidt nedladende måde at behandle nye initiativer på

At man bruger den grund "at man skal kunne sammenligne priser" synes jeg ikke holder i længden

Folk herinde kan da ligeså godt sætte skyhøje priser som folk på dba eller guloggratis de kan??

Det er i bund og grund folk selv som bestemmer deres priser og hvis folk andre synes de er for høje, så kan man komme med et bud til sælgeren og hvis sælgeren ikke acceptere budet så kan man jo diskutere om prisen er for høj eller ej. Jeg mener bare ikke at man kan bruge dette argument for at lade gamle markedsannoncer stå og fylde og ikke mindst skabe forvirring til andre brugere.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2013 12:54:48
Svar/Indlæg:
1495/69
Det passer jo ikke Allan.
Vi er flere der forholder os til dit forslag, nogen for og flest imod.
Det har ikke noget med indspisthed at gøre, eller at du skal holde dine ideer for dig selv.
Denne ide er der bare ikke så mange for som imod, sådan er livet. Græd ikke.

"At man bruger den grund "at man skal kunne sammenligne priser" synes jeg ikke holder i længden."
Hvorfor i al verden dog ikke det?

"Folk herinde kan da ligeså godt sætte skyhøje priser som folk på dba eller guloggratis de kan??"

Det gode ved at handle her er netop at folk ikke sætter skyhøje priser på, for de ved godt den ikke går. 🙂
Jeg så lige igår en som har samme ting her og på DBA. På DBA lægger han lige 200kr mere på. 😉

Dumme bemærkninger får man i alle fora. Glem dem. Vend det blinde øje til.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Villads d. 07-01-2013 12:58:39.


Allan.
 
Overclocker
Tilføjet:
07-01-2013 12:59:55
Svar/Indlæg:
145/26

Det passer jo ikke Allan.
Vi er flere der forholder os til dit forslag, nogen for og flest imod.
Det har ikke noget med indspisthed at gøre, eller at du skal holde dine ideer for dig selv.
Denne ide er der bare ikke så mange for som imod, sådan er livet. Græd ikke.

"At man bruger den grund "at man skal kunne sammenligne priser" synes jeg ikke holder i længden."
Hvorfor i al verden dog ikke det?

"Folk herinde kan da ligeså godt sætte skyhøje priser som folk på dba eller guloggratis de kan??"

Det gode ved at handle her er netop at folk ikke sætter skyhøje priser på, for de ved godt den ikke går. 🙂
Jeg så lige igår en som har samme ting her og på DBA. På DBA lægger han lige 200kr mere på. 😉

Dumme bemærkninger får man i alle fora. Glem dem. Vend det blinde øje til.

Villads skrev d. 07-01-2013 12:54:48


Jeg græder ikke, jeg fortæller bare tingene som de hænger sammen 😀

Nu skal man jo heller ikke forære tingene væk.

Det er sjældent at tingene går til det de står til inde på dba eller guloggratis. Man kan som regel altid handle med tingene og hvis man ikke kan det, så er det jo bare ærgeligt. Det samme gælder da sikkert herinde.

Jeg synes bare en bruger selv skal have lov til at slette sin annonce hvis den er solgt. Jeg har da svært ved at forholde mig til at min AMD annonce stadig står der og jeg ikke kan få lov til at slette den


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2013 13:18:47
Svar/Indlæg:
1495/69
Godt du ikke græder. 🤣

Det er jo netop forskellen på derude og herinde, man har langt større sikkerhed for at få en rimelig pris.

Hvorfor har du det svært med den AMD annonce? Tog du hårdt ved? 😉


Allan.
 
Overclocker
Tilføjet:
07-01-2013 13:25:15
Svar/Indlæg:
145/26

Godt du ikke græder. 🤣

Det er jo netop forskellen på derude og herinde, man har langt større sikkerhed for at få en rimelig pris.

Hvorfor har du det svært med den AMD annonce? Tog du hårdt ved? 😉

Villads skrev d. 07-01-2013 13:18:47


Nej egentlig ikke, jeg fik faktisk en rimelig pris (den blev solgt gennem dba) 😲

Men den er solgt og derfor mener jeg ikke den skal stå herinde.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2013 13:26:42
Svar/Indlæg:
1495/69
OK. 🙂


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
07-01-2013 13:30:42
Svar/Indlæg:
4981/47
Jeg kan anbefale at du læser Forum reglerne engang (eller igen) 😛

Man lukker sine tråde på Hwt via overskriften, man sletter (eller rydder) dem ikke 😉

En af grundende til at brugerne herinde ikke kan få lov at administere sletning af egne tråde er bla for at prevæntivt forhindre svindel. Dette tror jeg faktisk er normal skik på de fleste danske hardware sites med en køb/salgs forum del.

Jeg vil også mene at der stadig er en god del for meget af dem der rydder deres tråde, så at tillade sletning af egne tråde ville effektivt være at skyde sig selv i foden, det ville blot give flere reglebrud, flere sure brugere når jeg basher dem fordi de ikke må, og mere "spildtid" hos mig/andre Mods på den konto som kunne være brugt andetsteds 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 07-01-2013 13:32:40.


Allan.
 
Overclocker
Tilføjet:
07-01-2013 13:34:55
Svar/Indlæg:
145/26

Jeg kan anbefale at du læser Forum reglerne engang (eller igen) 😛

Man lukker sine tråde på Hwt via overskriften, man sletter (eller rydder) dem ikke 😉

En af grundende til at brugerne herinde ikke kan få lov at administere sletning af egne tråde er bla for at prevæntivt forhindre svindel. Dette tror jeg faktisk er normal skik på de fleste danske hardware sites med en køb/salgs forum del.

Jeg vil også mene at der stadig er en god del for meget af dem der rydder deres tråde, så at tillade sletning af egne tråde ville effektivt være at skyde sig selv i foden, det ville blot give flere reglebrud, flere sure brugere når jeg basher dem fordi de ikke må, og mere "spildtid" hos mig/andre Mods på den konto som kunne være brugt andetsteds 🙂

Cocio21 skrev d. 07-01-2013 13:30:42


Jeg har skam læst reglerne, ellers ville jeg jo ikke oprette emnet 😛

Jeg kommer med et forslag til om det er noget der kan laves om?

Så jeg kender udemærket reglerne og mener ikke det er forbudt at komme med forslag til ændringer.

Hvor er det at svindel kommer ind i billedet ved at man kan slette sine egne oprettede annoncer??



Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
07-01-2013 13:47:55
Svar/Indlæg:
4981/47
#35

Hehe det regnede jeg nu også med 😉

Jamen primætr handler det om at svidlere self er noget sværere at opdage hvis de kan rydde op efter sig selv jo.

Der er self meget mere i det end det, men som også sagt så er det rimlig uholdbart at rulle noget ud, som må forventes at blive misbrugt/primært vil blive misbrugt og som ikke realt gavner ret meget.

Beklager hvis det lyder lidt gentagende, men jeg kan sku ikke lige formulere det bedre her på vej ud af døren 😛


Allan.
 
Overclocker
Tilføjet:
07-01-2013 13:50:09
Svar/Indlæg:
145/26

#35

Hehe det regnede jeg nu også med 😉

Jamen primætr handler det om at svidlere self er noget sværere at opdage hvis de kan rydde op efter sig selv jo.

Der er self meget mere i det end det, men som også sagt så er det rimlig uholdbart at rulle noget ud, som må forventes at blive misbrugt/primært vil blive misbrugt og som ikke realt gavner ret meget.

Beklager hvis det lyder lidt gentagende, men jeg kan sku ikke lige formulere det bedre her på vej ud af døren 😛

Cocio21 skrev d. 07-01-2013 13:47:55


Hehe det gør skam ikke noget 🙂

Jeg er ikke nærtagende (synes jeg da selv)

Men jeg har fået mit budskab frem og det var det jeg gerne ville så tror ikke der er grund til at tærkse mere langhalm på dette emne 🙂


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2013 15:03:45
Svar/Indlæg:
979/49
#0 Har ofte selv tænkt på om der kan laves et eller andet, så det er nemmere at danne sig et overblik over om noget er solgt/købt.
Dog som #27 skriver, kan man sagtens leve med det.

Men jeg tænker noget med at man som trådstarter kan sætte hak i "solgt" og der kommer et "solgt" på starten af overskiften, "SOLGTDin overskift" og tråden bliver låst for nye indlæg.


Villads
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2013 15:46:28
Svar/Indlæg:
1495/69
#38 Ja,det ville være skide smart.


aosis
 
Overclocker
Tilføjet:
07-01-2013 23:39:54
Svar/Indlæg:
24/4
Ville være rigtigt fint, hvis sælgere blev bedre til at skrive SOLGT i deres overskrifter, og ikke bare sidst i tråden.(eller slet ikke) Måske man kunne lave et værktøj, der gjorde det nemmere, som #38 foreslår.