God aften folkens...
Jeg sidder sådan og tænker over hvorfor der er så stor forskel på grafikkort. Hvad jeg har fundet frem til der gør den store forskel er hvor mange cuda kerner der er og hvor mange bit ramene kører. En tredje ting er hvor hurtigt gpuen kører, men har ikke lige så stor en indflydelse som de to andre ting har.
Er der nogle der kan forklare mig hvad disse cuda kerner er?
Hvis vi tager udgangs punkt i disse to kort: http://www.komplett.dk/k/kcp.a... (et msi 660 tf og et msi 660ti tf)
Lad os sige jeg sætte dem begge til at køre samme frekvens på gpuen og TI modellen har 1gb mere ram, så er den store forskel jeg kan se, at 960(660) og 1344(660ti) cuda kerner. En forskel på 384 cuda kerner, hvad end det så er?
Jeg er ude i noget i stil med KerneFrekvens X Antal CudaKerner = Ydelse? Men jeg er sikkert helt ved siden af.
Er det samme chip der sidder i hele deres 600 serie?
Ser frem til jeres svar.
God aften folkens...
Jeg sidder sådan og tænker over hvorfor der er så stor forskel på grafikkort. Hvad jeg har fundet frem til der gør den store forskel er hvor mange cuda kerner der er og hvor mange bit ramene kører. En tredje ting er hvor hurtigt gpuen kører, men har ikke lige så stor en indflydelse som de to andre ting har.
Er der nogle der kan forklare mig hvad disse cuda kerner er?
Hvis vi tager udgangs punkt i disse to kort: http://www.komplett.dk/k/kcp.a... (et msi 660 tf og et msi 660ti tf)
Lad os sige jeg sætte dem begge til at køre samme frekvens på gpuen og TI modellen har 1gb mere ram, så er den store forskel jeg kan se, at 960(660) og 1344(660ti) cuda kerner. En forskel på 384 cuda kerner, hvad end det så er?
Jeg er ude i noget i stil med KerneFrekvens X Antal CudaKerner = Ydelse? Men jeg er sikkert helt ved siden af.
Er det samme chip der sidder i hele deres 600 serie?
Ser frem til jeres svar.
Kom til og tænke den teori, det holder jo ikke helt når vi snakke om gfx med to kerner som 690.
Nogen som ved hvor meget "Bus width" har at sige? Den bliver nemlig mindre med tiden.
GTX 260 = 448 bit
GTX 480 = 384 bit
GTX 680 = 256 bit