Hej folkens Jeg skal have nyt bundkort og processor jeg tager sindsygt mange billeder og redigere dem med Photoshop cs6 samt laver noget video i Premier. Det ud over skal jeg spille en hel del. Jeg vil høre om det er for dumt at købe en i7 3770K til dette formål.? Jeg har i sinde at købe et ASRock B75 Pro3 - Bundkort - ATX - LGA1155 Socket er det helt skævt??? Mvh Lebeck
Enten det du har fundet der eller også AMD bundkort og en AMD FX 8350 CPU for den er stærkt til Photoshop og videoredigering. Du kan se lidt mere her ml. de to CPU'er og danne dit eget indtryk af hvad du har brug for. http://www.legitreviews.com/ar...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 08-01-2013 12:33:47.
Har overvejet AMD men tror ikke den er så stabil og sådan som i7 menj jeg tænkte mere mellem i5 og i7. Jeg har i5 750 nu (1.Gen) og den har egentlig kørt udemærket..
Jeg ville vælge Z77 Extreme 4 fra ASRock, læs evt. testen herinde 🙂
Jeg har selv bundkortet og jeg har aldrig haft bedre bundkort.
Jeg har også Intel i7 3770K og den arbejder geniat, men den bliver lidt lun, så hvis du vil overclokce højt, kan det ikke anbefales at anvende stock-køleren
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Allan. A d. 08-01-2013 13:08:11.
OC Formula er bestemt et lækkert kort, men synes ikke det er den store merpris værd. Jeg mener heller ikke at det er Z77 chipset. Z77 er det nyeste og bedste Intel 1155 chipset der er på markedet.
Extreme 4 fra ASRock er et rigtig fint board pris kontra ydelse.
oc formula er da også et slf et z77 chipset mobo . og ja det er lidt dyere men er jo så også toppen af poppen i deres serie . om det så er de kr mere værd tja det vil jeg så ikke lave en stor debat om . men køber man en 3770k til oc ville jeg da helt sikkert tage formulaet frem for xtreme 4 . så vidt jeg husker har formulaet flere volt instillinger end xtreme 4 . bare lige mine 25 cent :yes: