FTP - Windows server 2008 R2

Software d.  08. januar. 2013, skrevet af MATHI.B96
Vist: 1685 gange.

MATHI.B96
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
08-01-2013 23:03:02
Svar/Indlæg:
92/14
Hej i alle garvede samt dygtige IT-folk 🙂


Det forholder sig sådan, at jeg pt er ret ny på serveropsætning og i det hele taget FTP.

Problemet ligger i, at jeg har 2 drev på min HDD.

Den ene til mig og den anden til min kammerat.

Det skal være sådan at vi har hver vores konto og derfra logger ind på hver vores "HDD/DREV" og derfra skal vi selvf. ikke kunne se hvad der ellers ligger på drevet i form af, at jeg skal kunne se hans eller omvendt. Nej der skal være lukket helt af.

Har installeret clienten samt management service osv, men kan ikke helt få det til som jeg vil, nogen der kan hjælpe?
martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
08-01-2013 23:27:00
Svar/Indlæg:
2826/100
#0

Kan du komme med en lidt mere detaljeret beskrivelse af hvad du har lavet so far? Så skal jeg gerne hjælpe dig videre det sidste stykke 🙂


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2013 23:43:40
Svar/Indlæg:
979/49
#0 Følg denne video: http://www.youtube.com/watch?v...
Hvis du er så langt at du adgang til serveren med en bruger, sig til igen.

Det meste af det med rettigheder, klarer du igennem serverens lokale bruger database og ellers med sikkerheds rettigheder på de enkelte foldere.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af gammelgaard_mink d. 08-01-2013 23:54:31.


MATHI.B96
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
08-01-2013 23:54:20
Svar/Indlæg:
92/14
#1

Jeg har i (IIS) manager, oprettet en "ftp" side
med navnet ftp.mathiasbrask.dk = (mathiasbrask.dk = mit domæne og det kører helt fint!)

Dernæst har jeg så prøvet at oprette "2" Virtual Directory, hvor jeg så har lavet en med "mig" og en med "ham" som så fører til hvert vores drev, hvor der ligger en mappe med "navnet" på den enkelte bruger.
Det har jeg gjort fordi at i FTP User Isolation har jeg sat den til "User name directory"

det også skide fint og man kan logge ind via Filezilla og det hele. Problemet er at jeg kan "snage" over i min kammerats ting og omvendt, samt se at der er "andre" end mig på drevet. (hvis det gav mening)

#2 Den har jeg været igennem og det er også oprettet ;)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MATHI.B96 d. 09-01-2013 00:04:54.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-01-2013 00:25:41
Svar/Indlæg:
2826/100
#3

Så er du jo allerede rimelig langt, hvis jeg forstod dit indlæg i #3 korrekt så bliver du snydt af NTDS indstillingerne som #2 også kort er inde på.

prøv at åbne en stifinder, find den mappe som din FTP peger på, højreklik og vælg "properties", tjek fanen "security", står i begge til at have adgang?

IIS'en benytter så vidt jeg husker dine lokale brugere samt NTFS rettigeheder, så hvis du fjerner dig fra hans mappe og omvendt så burde det være slut med at snage 🙂


MATHI.B96
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
09-01-2013 02:14:54
Svar/Indlæg:
92/14
Yes det havde jeg sådan set prøvet, men ser ud til at være lykkedes nu.
Der er dog et par småproblemer.

1.
Jeg vil slet ikke have, at man kan se "hans mappe" på listen selvom man ikke kan "hente mappeindholdsliste" - er det muligt at få væk, således at man kun tror der er "en selv" hvis det giver mening? 😲

Derudover, ville jeg gerne gøre således at jeg måske kunne se flere forskellige mapper, kontra min kammerat osv. - men hvordan? :)

og takker lige for de fine svar ;)


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2013 10:50:44
Svar/Indlæg:
979/49
#5 I Det tilfælde, tror jeg du skal arbejde på din mappestruktur og så hvem der har "list folder content" rettigheder hvor.

mappestruktur og security rights er nøglen.

Hvis du slet ikke kan få det til at spille, skriv endelig igen, kan godt tage lang tid 🙂


MATHI.B96
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
18-01-2013 14:07:22
Svar/Indlæg:
92/14
hey igen :)
Sry for det lidt "sene" svar.

Jeg fik det "nogenlunde" til at virke, og tror bare jeg skal eksperimentere med det en smule mere. :)


Men måske i også har forstand på en anden ting?

Ku godt tænke mig at gøre al min musik tilgængelig via en "hjemmeside-ftp" agtigt.

Således at man kan logge ind på siden og streame den valgte musik eller hvad man skal sige?


Mvh.
Mathi