Sorry for hijack af tråden, men ville lige have det emne ud af verdenen
Så har de netop ikke ændret det 😉
SE har ikke blokeret noget, de natter din IP.. dvs. du sidder måske på en offentlig IP, lad os sige den hedder 8.8.8.8, hvis du sad der alene kunne du derfor lave en DNS record eller andet til den adresse og portforwarde evt. porte videre til en server internt. Men fordi de natter, så sidder der måske 4-5000 brugere på den ene public IP, alle disse brugere får så en "local" 172.16.x.x i stedet for en public IP.
Det er i princippet det samme du gør i din router, du har ikke adgang til nogle af dine pcer udefra medmindre du forwarder bestemte porte i routeren, det samme her, du har ikke adgang til din router udefra medmindre SE valgte at forwarde alle porte på den delte public IP til dig (hvilket de jo ikke gør, for hvem af de 4-5000 brugere skulle have lov til at natte til den ene ip?)
Samme problem jeg blev ramt af, dog kan du se det i din router, der står hvilken public IP du har fået, står der så enten 172.16.x.x eller 192.168.x.x så ved du at du bliver nattet, jeg valgte at få en fast IP i stedet.
Og så lige en sidste kommentar til det emne.
Et eller andet sted giver det jo rigtig god mening, der er mangel på IPv4 adresser, og når nu noget der minder om 90% af Danmarks befolkning ikke har behov for deres egen public IP, hvorfor så ikke bare natte sig ud af det? 🙂
EDIT:
og ups, så læste jeg lige #0 igen og kom til at se hvad han egentlig skrev 🙂
Det du beskriver havde jeg også lige da jeg fik SE, jeg brugte rigtig mange timer i deres support fordi de ikke kunne se hvad der gik galt.
Præcis hvad forklaringen var husker jeg ikke, men der hjalp det at skifte routeren ud (cisco overholdt åbenbart ikke standarden på deres linksys topmodel) skiftet til ASUS routeren løste problemet. Så det er meget muligt du har noget i samme stil.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af martinta d. 09-01-2013 17:47:43.