opgradere ITX system (Motherboard)

Bundkort / CPU d.  11. januar. 2013, skrevet af hejsameddig
Vist: 1312 gange.

hejsameddig

Overclocker
Tilføjet:
11-01-2013 07:08:59
Svar/Indlæg:
172/49
De dyre modeller:

EVGA Z77 Stinger
ASUS P8Z77-I DELUXE

De billige modeller:

ASRock Z77E-ITX
MSI Z77IA-E53

har rigtig svært ved at se hvor min sidste 300-400 kr til hvis jeg vælge en af dyre modeller frem for en af de "billige"

er der nogen der har erfaringer med begge dele eller ved noget som jeg ikke ved.

Motherboardet kommer til at køre sammen med 2nd enten en i5 2005k eller i7 26/2700k

og der skal os overclockes så meget som systemet nu tillader. så hvad vil være smartes for mig. er ikkke lavet af penge og hvis jeg kan spare 300-400 så gør jeg det gerne, men hvis det ikke er smart og kan betale sig at betale de ekstra penge gør jeg det os.
Fonneren-

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2013 09:12:04
Svar/Indlæg:
2235/138
Tag og læs denne test 🙂

http://www.tomshardware.com/re...

Om Asus:

Asus unquestionably takes the recommendation as the best board to build a miniaturized gaming platform on, its P8Z77-I Deluxe able to deliver more wattage and accommodate a wider range of coolers. It also comes with a longer list of features, which you do pay for. But there's a lot more cool functionality included than you might expect to find on a mini-ITX motherboard.

Kontra om EVGA:

What about EVGA's Z77 Stinger? It's more limited in features, overclocking on it seemed to be hamstrung, and it's expensive. Those quibbles could be fixed if the company ditched its $20 mail-in-rebate in favor of a lower base price, added the missing Wi-Fi card, and worked on its under-developed firmware. Even then, this is the only board we've seen in many years without a front-panel audio header. That's simply a standard feature that every commercial builder uses, and any commercial builder would have a tough time explaining why a PC's front-panel audio jacks are dead. And as do-it-yourselfers, most of us expect our machines to be more functional than those built commercially.

Jeg kører selv med ASUS P8Z77-I DELUXE (WD udgaven) sammen med min i7-3770k og det er virkelig bare et lækkert bundkort at arbejde med - Har kørt test på 4800 Mhz på luftkøling, så OC mæssigt kan det nemt følge med.

Personligt havde jeg købt et ASUS P8Z77-I DELUXE, og havde pengene været mindre så var valget ASRock Z77E-ITX hvilket bestemt også et et godt bundkort.

CF

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2013 09:40:47
Svar/Indlæg:
4689/105
Hvis du skal overclocke havde jeg bidt i det sure æble og købt det fra Asus selvom det er dyrere.

MSI'et skulle vist kunne overclocke ligeså godt, men den bedre strømstyring på Asus tiltaler mig bare mere hvis man skal lave et 24/7 OC.

Om det reelt har noget at sige ved jeg ikke, men jeg tænker det kun kan forbedre levetiden på bundkortet at det er bygget til at kunne levere mere strøm.

micbanand

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2013 13:23:06
Svar/Indlæg:
713/74
på et itx ville jeg gå efter det fra msi.
sku grænser for hvor meget varme man kan komme af med i et itx system, uden for meget larm.
men vel en smags sag.

Fonneren-

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2013 15:12:45
Svar/Indlæg:
2235/138
#3: Man kan da komme af med rigeligt varme 🙂

Her er mit monteret med en Cooler Master 612 i Push/Pull:

Og med de små kabinetter vil det ofre være plads til noget i stil med Corsair H80 i Push/Pull.

hejsameddig

Overclocker
Tilføjet:
11-01-2013 21:53:18
Svar/Indlæg:
172/49
vil os sige jeg har heller ikke nogen form for varme problemer mit bundkort og cpu ligger ikke en gang over 40 i load lige pt (derfor jeg skal ha nyt mb) så jeg kan få en masse oc igang. tak for svarende masse gode input kigger på det i løbe af næste uge så skal der leges!