Blu-Ray afspiller med Wi-Fi - muligt at leje film osv?

Diverse d.  11. januar. 2013, skrevet af jmose
Vist: 1289 gange.

jmose
 
Moderator
Tilføjet:
11-01-2013 19:57:34
Svar/Indlæg:
3863/538

Er det i det hele taget muligt at fx. leje film på Cdon.com/TV2 Play og ligende tjenester fra en Blu-Ray afspiller som kører på Wi-Fi..? Eller er det kun nogle "få" præ-installerede tjenester ala Youtube osv. som kan gøre det?

Er der nogen der har prøvet her det sidste års tid?

@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
12-01-2013 10:13:23
Svar/Indlæg:
4033/364
jeg har en sony fra 2011

Den kan gå på TV2 play og youtube og enkelte andre ting.

Med US DNS burde kunne gå på US netflix (fik det dog aldrig til at virke), men Amazon , HuluPlus mfl. virkede..

min lillebror har en Samsung 2012 model bluray der kan gå på Wifi og der virker netflix rent faktisk..

men jo, det er præinstalleret og nogle har "apps", men udvalget er lille og kvaliteten er ofte ret dårlig (min youtube er i dårligste kvalitet og det er virkeligt ringe på en 40")

Umiddelbart ville jeg droppe "smartTV" funktioner og købe en multimediaPC og sætte til.. alternativt en Android tablet/telefon eller HDMI stick.. for nogle tjenester virker med det mærke, andre virker med et andet.. og det er ikke ligefrem fordi at de skynder sig til at få lavet det klart.

jeg har pt. (til test) en android HDMI stick som er en android enhed man sætter direkte til TVet og så styrer med trådløs mus. Netflix virker rigtig godt.. Viaplay er lidt noget skod, da indhold og undertekster mangler i androidversionen (dunno med indhold på iOS versionen).. man kan streame video via Splashtop2 (skal lige have testet)

Så Windows PC baseret er nok at foretrække - det virker med stort set alle.

Så kommer

iOS
Linux PC (men da mange bruger silverlight er det lidt øv)
Android
AppleTV mfl bokse - TDC HomeTrio / Stofa SmartTV mfl.
Og så alle mulige smartTV funktioner i Blurays mm.
Samsung, LG er vist dem der er længst fremme..


Hvis jeg ikke havde netflix - så ville jeg nok overveje blockbuster unlimited abonnement (igen) - synes det er alt for dyrt at leje film - tre nyere film koster det samme som unlimited med 2 præmiere film.


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
12-01-2013 11:32:00
Svar/Indlæg:
3863/538
-> #1

Jeg havde måske bare håbet at de snart kom lidt ud af starthullerne..
Sagen er bare at vi næsten kun ser film. Det vil sige egne film og lejefilm. (jeg er forresten enig med dig i at lejefilm koster en "formue") og hvis det kunne løses med en Blu-Ray afspiller, der samtidig kunne bruges til at leje film på nettet - ville det jo bare være fjong!

Jeg tror ikke vi er helt klar til NetFlix og andre abb. endnu. Men jeg kan godt se at 1-2-3 lejefilm pr md, lige så godt kunne erstattes af fx Netflix, ViaPlay osv til omkring en 100-lap.

Jeg synes jeg er lost i det her. Jeg ved ikke lige hvad ben jeg skal stå på. Men der jo ingen tvivl om at ens foretrukne skal have net-adgang - alt andet vil jo være direkte dumt.
Jeg tænker også især på nettet, fordi mange antenneforeninger bare er svinedyre! Vi giver fx. omkring 350 pr mrd for signalet fra vores lokale antenneforening. De penge kunne vi jo lige så godt kaste til en nettjeneste, hvis denne kunne dække vores behov. Men det er som om at markedet i Danmark enten ikke er helt afklaret, eller også er hovedparten af Danmark ikke klar til at give los.

Nå, min HTPC kører da også stadig fint, omend et forbrug på 70-90 Watt under kørsel nok er i den "tunge" ende. (det afholder mig også fra at have den tændt 24/7)

Tak for input.


Funcky
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2013 14:27:38
Svar/Indlæg:
645/33
hvis du har en HTPC, hvorfor så ikke bare købe et BD drev og kaste penge efter TMT, så du kan afspille dine film. alt anden netadgang kan din HTPC jo klare. jeg må indrømme at jeg ikke vil give 5kr for "smarte funktioner" som de nye tv og BD afspillere kan.



jmose
 
Moderator
Tilføjet:
12-01-2013 14:45:59
Svar/Indlæg:
3863/538

hvis du har en HTPC, hvorfor så ikke bare købe et BD drev og kaste penge efter TMT, så du kan afspille dine film. alt anden netadgang kan din HTPC jo klare. jeg må indrømme at jeg ikke vil give 5kr for "smarte funktioner" som de nye tv og BD afspillere kan.

Funcky skrev d. 12-01-2013 14:27:38


TMT??

Min HTPC har BD drev - det var sådan set fordi vi skal bruge noget i et andet rum.