Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2013 20:37:48
Svar/Indlæg:
2235/138
Hej
Overvejer lidt at få købt mig en Tablet, dels grundet det skal bruges til et projekt - Så ren fornuft er ikke kun med her 🙂
Har sat mig fast på en 7", eftersom jeg syntes det er en ganske fin størrelse, også når man lige skal have den med osv.
De 2 jeg overvejer er Nexus 7 eller Ipad Mini (Bestemt ikke ude på noget flame war)
Hvis vi lige tager de rå spec:
Google Nexus 7 ~ 2000 kr
7" IPS, 1280 x 800, 1.2 GHz Tetra 3 Quad, 32 GB, 16 Wh
Apple iPad mini Wi-Fi 16GB ~ 2600 kr
7.9 IPS, 1024 x 768, Apple A5 Dual Core, 16 GB, 16.3 Wh
Spec og bruger oplevelse hænger trods alt ikke altid sammen, men syntes stadig det er et rart udgangspunkt.
Jeg skal bruge den til noget let surf fra sengen/sofaen og havde også regnet med at bruge den til bla at styre noget mediecenter, der består af:
- Synology DS413j
- WD TV Live (Håber der kommer ordenlig HTPC engang)
Disse ting tror jeg som sådan begge to kan klare ganske fint.
Kører med Android på min telefon, og benytter mig ikke af nogle Apple tjenester, så det er ikke på denne konto der skal vælges - Må dog indrømme at jeg syntes de kører rigtig godt, og go bruger oplevelse (Ipad).
Nu hvor man alligevel har den, tænkte jeg på om man kan bruge den lidt som en ekstra skærm ved computeren - Ikke det mest normale måske, men er da nysgerrig.
Tænker mig at når man er færdig oppe i sofaen, tager man den med ned til computeren og smider i en dock. Så kan der kører Youtube/film/musik derpå, eller hvis der er pause i spillet lige gå ind og sætte noget download igang.
Nogle erfaringer med at benytte den som en sekundær skærm ? - Mange vil syntes den er for lille, men føler ikke selv størrelsen er et problem.
Stadig igang med at undersøge det hele, fx hvilke muligheder man har for at lade kun med USB osv. Men tænkte jeg lige så godt kunne få input fra starten af min søgning.
Hvis i slet ikke kan se ideen må i sige til, ved det måske ikke er hvad folk normalt vil bruge dem til, men kan ikke slippe tanken helt 😀
/Henrik
Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Fonneren- d. 12-01-2013 20:39:14.