Asus Zenbook UX31

Software d.  12. januar. 2013, skrevet af hjemloes
Vist: 1781 gange.

hjemloes

Superbruger
Tilføjet:
12-01-2013 23:21:20
Svar/Indlæg:
25/9
Min kæreste har været så uheldig at købe sig en zenbook, den har allerede været til reperation en gang, og nu er den så gal igen.

Når man starter op fryser den ved windows logoet, og prøver man safe-start fryser den under den der liste af files den tonser igennem (mangler den korrekte lingua, sorry:P)
hvis man venter bluescreener den engang i mellem, men ikke hver gang.

Jeg har forsøgt at geninstallere windows, men den stopper midt under installationen og rapporterer en fejlkode, som jeg har forsøgt at google, men kan ikke finde noget

Går jeg under valg af drev under intallations processen, kan jeg se at hele harddisken, bortset fra backup delen burde have fuld plads (ergo at den er blevet formateret, uden der er nogen der har bedt den om det).

Derudover synes det ene usbport at være død (bemærk, den har kun to), når jeg sætter harddisken i den kan den ikke findes, men skifter jeg over til den anden port kan den godt, problemet er så bare at jeg både skal bruge harddisk og eksternt diskdrev.

Der er nogle filer på harddisken der helst ikke skal gå tabt, tror det er muligt at finde dem hvis jeg går via et windows installeret på en eksternharddisk?

eller er det virkeligt ssd'en der er død?

på forhånd tak for hjælpen

Simon
Anonym2021811221730

Superbruger
Tilføjet:
13-01-2013 02:52:24
Svar/Indlæg:
210/3
Hej, det lyder til at du bruger den en for gammel version af Windows til at installere. Havde selv samme problem, så følg denne guide her : http://forum.notebookreview.co...

Hvis du vil have noget ud af harddisken, så brug noget linux boot cd. Evt bare ubuntu eller hirens boot cd. 🙂

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2013 11:56:10
Svar/Indlæg:
2343/272
Prop harddisken fra zenbooken i en ekstern og red filerne med en anden computer, så er de sikret i hvert fald.
Jeg har set et par computere hvor det var en ramklods der fik den til at crashe under boot, prøv at tjekke det.

bauner

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
13-01-2013 12:37:48
Svar/Indlæg:
853/71

Prop harddisken fra zenbooken i en ekstern og red filerne med en anden computer, så er de sikret i hvert fald.
Jeg har set et par computere hvor det var en ramklods der fik den til at crashe under boot, prøv at tjekke det.

Anzelz skrev d. 13-01-2013 11:56:10

Jeg ved ikke om der er forskel på modellerne, men på min datters UX31E er SSD´en sådan en flash-ting, der ikke lige kan smides i en ekstern boks.

hjemloes

Superbruger
Tilføjet:
13-01-2013 13:06:58
Svar/Indlæg:
25/9
de guides jeg har set på nettet, er der papirlås på harddiskene. Ødelægger man garantien ved at åbne computeren?

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2013 19:24:56
Svar/Indlæg:
2343/272
#3 - Den burde kun have cache filer liggende, vil ikke tro at den gemmer bruger dokumenter osv. Men det kan jo tjekkes :)

#4 - Det er let at se om der er. Jeg ved ikke om garantien ryger, men prøv at skriv eller ring til asus. I hvert fald er det umuligt at ødelægge noget ved at tage harddisken ud, så skal man tabe den ud af vinduet.

hjemloes

Superbruger
Tilføjet:
13-01-2013 20:21:08
Svar/Indlæg:
25/9
hmm, er kommet frem til installationen og en ny fejlmeddelelse, 0X80070057 Error, når jeg kigger på nettet synes jeg ikke rigtigt at jeg ser det gyldne svar på en løsning, nogen forslag?

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2013 00:23:08
Svar/Indlæg:
2343/272
#6 - Tjek stadig ram. Hvis der er to ramstænger i så prøv at hive den ene ud