Mange af jer har nok prøvet at overclocke jeres CPU, ram og måske endda grafikkort - alt sammen med henblik på at få lidt ekstra kræfter, typisk til spil.. Men, de fleste sidder som mig, med 60Hz skærme, og er med vsync låst til de 60FPS (matchende 60Hz).
Dette kan man dog gøre noget ved! Inde i nVidia driveren kan du under custom resolution lave en ny opløsning med en angivet frekvens, altså kæmpe dig vej mod de 120Hz som de lækre gamer skærme har! http://imageshack.us/f/14/cust... (google, ikke mit billede)
Der er meget stor forskel på hvor meget skærmene kan klare, derfor tænkte jeg, prøv og giv feedback, så HWT kan have en fin forbruger guide til hvilke skærme som er hot til overclocking!
Jeg ligger ud med min: Achieva Shimian QH270 27" 1440p -> 60@67Hz - 11.6% OC BenQ G2420HD 24" 1080p -> 60Hz @
Jeg vil opdatere listen en gnag om ugen hvis i altså er friske på at poste løs :)
If you use CRU, make sure "Include extension block" is not checked, and define the higher refresh rate as the first detailed resolution to make games use the higher refresh rate. Keep 2560x1440 @ 59.950 Hz as a secondary detailed resolution for driver updates, otherwise the unpatched driver won't have any resolutions to use.
If you use the NVIDIA control panel instead of CRU, you will need to install a monitor driver to make games use the higher refresh rate: catleap.zip (Install using the Device Manager -> Monitors -> Right-click "Generic PnP Monitor" -> Update Driver Software... -> Browse my computer for driver software -> Let me pick from a list of device drivers on my computer -> Have Disk... -> Browse for the .inf file -> OK -> Next -> Install this driver software anyway) http://www.monitortests.com/ca...
Using "Automatic - Best for LCD" (CRU) / "CVT reduced blank" (NVIDIA CP) will allow the video card to clock down when idle. If your monitor doesn't support automatic timing at 120 Hz, use manual timing and reduce the vertical total to 1450. If that still doesn't work, try lower refresh rates.
EDIT: Jeg kan ikke opdatere første post, hvorfor listen smides ind her Achieva Shimian QH270 27" 1440p -> 60@67Hz - 11.6% OC BenQ G2420HD 24" 1080p -> 60Hz @ Samsung SyncMaster P2770FH 27" 1080P -> 60@66 Hz - 10% OC
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af M.Beier d. 13-01-2013 18:47:54.
Der er jo ikke ret meget overclock i det. Hvis i overclocker noget er det ikke skærmen men grafikkortet, da der jo praktisk talt intet bliver ændret på skærmen.
Hvordan gøres det når man har et amd grafikkort. For så kunne det da være jeg skulle overclocke mit fladskærms tv lidt.
Fik opdateret med det i #4
Der er jo ikke ret meget overclock i det. Hvis i overclocker noget er det ikke skærmen men grafikkortet, da der jo praktisk talt intet bliver ændret på skærmen.
Hvis din skærm kører 60Hz og du får den til at køre 120Hz, så er det da bestemt skærmen som er overclocket, det er jo dennes frekvens som er forøget.
Rent software mæssigt laver denne custom resolutio nen ny profil til din skærm, som ikke er default... Hvis du vil gøre det uden om OS, skal du åbne skærmen og ændre fysisk, det vil jeg ikke tilråde folk at gøre, særligt eftersom try'n'error ikke er helt så lige til 😲
#5 enig, opdateringstiden er 60hz eller 66 hz ligemeget. det er først ved 75 hz og derover man fornemmer går hurtigere. Jeg har tidligere haft 72/75 hz skærm. Nu køre jeg kun 60 hz. Hvis folk går ned i opløsning, så kan nogle skærme klare flere hz.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 13-01-2013 21:18:18.