Gigabyte 7970oc flash, win8 og for mange issues

Grafikkort d.  14. januar. 2013, skrevet af Meekx
Vist: 1956 gange.

Meekx

Enthusiast
Tilføjet:
14-01-2013 18:40:34
Svar/Indlæg:
15/3
Aften folkens.

Står i en lidt peculiar situation, hvor jeg ikke rigtig kan få mit hoved til at se logikken.

Jeg ligger inde med et gigabyte 7970oc, desvære et rev 2.1 - Så møget er volt locked, men det er ikke problemet.

Problemet ligger i, at jeg ikke kan "få" lov til at flashe min bios. Har prøvet en 15, 25 gange og jeg fejler konstant (Thank god for dual bios, og en backup af org, hvilket jeg sjovt nok godt må flashe derpå)

Har brugt atiflash via cmd, atiwinflash, easyboost og vga@bios - lige lidt hjælper det. Har prøvet at starte op i dos via min vista cd, win7. Lavet en boot-pen med 98boot (har ikke floppy mere, så er bound til at bruge en pendrive) Kan snildt komme i en dos, men uden adgang til mine bloody drev, eller mulighed for at flashe.

Skal lige siges jeg prøver at få en ghz bios på kortet, da jeg ikke kan få det over 1050/1500 stabilt og har set flere med samme kort nå over med ghz-bios på - Og så at det larmer af helvedes til, køre alt for høje omdrejninger kontra temp og også her har folk haft bonus med ghz biosen.

Har prøvet via cmd at force også, men failer sigh...

nu til et spørgsmål (about time i reckon)

Andre med samme kort og success med at flashe en ghz bios på ? og hvordan blev dette gjort ? evt. link til guide, da jeg må opgive min "wingit" metode

En der kender til en funktionel "bootdisk" der kan smides på pendrive ? for det virker ikke rigtigt det jeg prøver (mit os er Win8 btw)

Sætter pris på hvad som helst, da jeg for en gang skyld ikke rigtig ved hvor jeg har været, eller hvor jeg er på vej hen. Så kunne godt bruge et hint eller to.

på forhånd tak, meek.

ps, ved godt det er no-no! at flashe i windows, men kan sku ikke få den dos til at funke, så ikke for mange slag over den please 😢 er sku for mange år siden jeg har pillet via bat's sysser og lign. tiol at mine små grå kan huske det.
Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2013 19:37:11
Svar/Indlæg:
10398/435
Boot DOS med denne: http://www.ultimatebootcd.com/

Mener den virkede sidst jeg rodede med gfx flash (dog nvflash).

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Illuminati d. 14-01-2013 19:38:11.

Meekx

Enthusiast
Tilføjet:
14-01-2013 20:44:20
Svar/Indlæg:
15/3
Illuminati... hvis jeg kendte dig rl, så havde jeg sku givet dig et møs og en pils!

Men ak.. du må nøjes med et online smiley 😀 min taknemmelighed og helt igennem superkæmpe TAK!

lige nøjagtig dit værktøj (som ligner gode gamle norton commander! øj nostalgi!) gjorde det muligt at komme i kontakt på den helt rigtige måde og jeg kan nu flashe det kort som jeg pleaser.. tak tak tak!

Dog ville det ikke æde den ghz bios jeg havde, men fik da smidt en nyere vbios på (F72, fra F1 for Gigabyte brugere)Så jeg ikke har de ulidelige blæsere på fuldt knald idle - Det er sku en start! 😳

igen TAK! skal du havde :)

Meekx

Enthusiast
Tilføjet:
14-01-2013 21:40:43
Svar/Indlæg:
15/3
success! Så ville lige lave en sidste update, hvis der er andre der ligger inde med dette kort og gerne vil havde en ghz vbios på af x grund.

Fandt en vbios der virker på et Gigabyte rev 2.1 7970oc windforce.

Med illuminatis værktøj og denne vbios i post #1 http://lnk.nu/overclock.net/2a...

Ja så køre det 😲

Mange tak for den hurtige hjælp! Er 100% på at jeg ikke ville havde kommet videre uden det tool.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2013 21:42:03
Svar/Indlæg:
10398/435
Np, det er jo hvad forum er til for 😉

Kan vel også bare være bios'en den var gal med? Må indrømme jeg selv er gået over til "nvflash for windows" (dog stadig GUI-løst).

Meekx

Enthusiast
Tilføjet:
14-01-2013 22:05:42
Svar/Indlæg:
15/3
Måske var det en bad bios, perhaps not, aner det ikke 😛

Måske er der noget nyt på den front og win8, dunno tbh, stadigt for nyt et OS for mig.

Ved bare jeg har svedt tran, og smidt den switch frem og tilbage som et joystick under en omgang summergames! Men nu spiller det max 😀

Hakan1986

Overclocker
Tilføjet:
14-01-2013 23:28:58
Svar/Indlæg:
424/11
Kunne du få den clocket højere end de 1050/1500 🙂

Meekx

Enthusiast
Tilføjet:
15-01-2013 16:41:26
Svar/Indlæg:
15/3
Yepper Hakan1986 😀

Den var ikke stabil før ved blot omkring de 1050/1500, så gik mod reglerne og smed den på 1200/1650 med det samme fans på 75% for at være sikker (cocky med en snert af tøssedreng haha) stabilt ridt gennem 3dmark11 🙂

Så når jeg har lidt tid tilovers (er lige blevet far)
ja så skal der sku leges 5mhz op af gangen med fans@stock kan du tro 😀

spuZ

Ny Bruger
Tilføjet:
14-02-2013 23:34:45
Svar/Indlæg:
10/2
Hey dude! Jeg har gjort nøjagtig det samme som dig, jeg downloadede dog bare den nyeste BIOS fra Gigabyte.com, og flashede med den, det virkede perfekt første gang, og problemfrit med ATIFLASH + DOS 🙂 - Kan dog ikke få lov til at overclocke OVERHOVEDET, + jeg får nogle grafikfejl af og til, har du de samme probs?????

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2013 03:04:51
Svar/Indlæg:
4536/104
#7 vær lige sikker på at køre en gang GPU-Z i baggrunden med log på dine temps, så du kan se gpu/vram/osv temps efter du har kørt nogle stress test.

Lyder som et voldsomt oc med en alm luft køler.

Meekx

Enthusiast
Tilføjet:
01-06-2013 20:30:59
Svar/Indlæg:
15/3
Sorry har ikke kigget i denne tråd noget tid.

med den ghz bios jeg har smidt på mit kort - Der har jeg ikke artifacts eller større larm end før ved 1200@1650. Dog grundet vejret har jeg smidt den på standard clocks (1050@1200)da jeg ikke har det bedste airflow pt.

Bruger ccc til oc - og har ingen problemer.

Ved ikke lige hvad site man skal bruge - Men smider gerne min bios op hvis der er andre der har en gigabyte kort.

#9 Har ikke nogle screenies af det - Så kan ikke backe mine ord op med facts. Windforce køleren holder kortet på ca 82grader load når jeg spiller stalker moddet legendary, med alt på high. lægger ikke mærke til larmen, da jeg bruger headset og fansne er sat til 44%. dette er dog ved std settings - da jeg ikke fik mærkbar bedre fps ved højere oc.