Enthusiast
Tilføjet:
14-01-2013 18:40:34
Svar/Indlæg:
15/3
Aften folkens.
Står i en lidt peculiar situation, hvor jeg ikke rigtig kan få mit hoved til at se logikken.
Jeg ligger inde med et gigabyte 7970oc, desvære et rev 2.1 - Så møget er volt locked, men det er ikke problemet.
Problemet ligger i, at jeg ikke kan "få" lov til at flashe min bios. Har prøvet en 15, 25 gange og jeg fejler konstant (Thank god for dual bios, og en backup af org, hvilket jeg sjovt nok godt må flashe derpå)
Har brugt atiflash via cmd, atiwinflash, easyboost og vga@bios - lige lidt hjælper det. Har prøvet at starte op i dos via min vista cd, win7. Lavet en boot-pen med 98boot (har ikke floppy mere, så er bound til at bruge en pendrive) Kan snildt komme i en dos, men uden adgang til mine bloody drev, eller mulighed for at flashe.
Skal lige siges jeg prøver at få en ghz bios på kortet, da jeg ikke kan få det over 1050/1500 stabilt og har set flere med samme kort nå over med ghz-bios på - Og så at det larmer af helvedes til, køre alt for høje omdrejninger kontra temp og også her har folk haft bonus med ghz biosen.
Har prøvet via cmd at force også, men failer sigh...
nu til et spørgsmål (about time i reckon)
Andre med samme kort og success med at flashe en ghz bios på ? og hvordan blev dette gjort ? evt. link til guide, da jeg må opgive min "wingit" metode
En der kender til en funktionel "bootdisk" der kan smides på pendrive ? for det virker ikke rigtigt det jeg prøver (mit os er Win8 btw)
Sætter pris på hvad som helst, da jeg for en gang skyld ikke rigtig ved hvor jeg har været, eller hvor jeg er på vej hen. Så kunne godt bruge et hint eller to.
på forhånd tak, meek.
ps, ved godt det er no-no! at flashe i windows, men kan sku ikke få den dos til at funke, så ikke for mange slag over den please 😢 er sku for mange år siden jeg har pillet via bat's sysser og lign. tiol at mine små grå kan huske det.