Java helvede i firefox og chrome (se7u11)

Software d.  17. januar. 2013, skrevet af sortiarius
Vist: 1606 gange.

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2013 10:06:44
Svar/Indlæg:
353/59
Så opdaterer man sit java til nyeste (SE 7 U11) både 32 og 64 bit og så bryder helvede ellers ud - konen kan ikke spille sit "Picturelogic" flash baserede spil der kræver java og jeg bombarderes dagligt af alle mulige advarsler når jeg bruger netbank på både Firefox og Chrome.

Har vedlagt et billede der pænt illustrerer min problematik - eller paradoks rettere:

Hvad går der galt?!? - jeg har opdateret java til nyeste version og alligevel bedyrer samtlige java sites jeg bruger forældet plugin - helt bizart bliver når jeg via java.com skal tjekke om jeg har seneste version af java - i forbindelse med tjekket kommer chrome med en advarsel om mit plugin er out-dated samtidig med at java.com lykkeønsker mig med min nyeste opdaterede version

al hjælp værdsættes!

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af sortiarius d. 17-01-2013 10:14:54.
Brander9400

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2013 10:54:27
Svar/Indlæg:
2231/97
Prøv at afinstallere alt java og installere igen.

Virkede hos mig. 😲

sortiarius

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2013 11:26:40
Svar/Indlæg:
353/59
Prøvede først med 32 bit og fx installationen alene som prøvet tidligere uden effekt. Herefter at fjerne al java og køre ccleaner med reg clean og prøve igen med genstart ved hver ændring - det virkede!

men lidt skræmmende at der skal en fuldstændig fjernelse til af det gamle software for at komme af med se7u5 plugin-et når java selv bedyrer at den kører det sidste nye, og man har fulgt deres instrukser til punkt og prikke.

En software gigant som Sun/Oracle burde fandme inkludere en uninstall for gamle versioner i deres opgraderingspakke - eller i det mindste advare om at en opdatering ikke nødvendigvis fungerer før ALT af det gamle er MANUELT fjernet.

clokker

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2013 16:14:56
Svar/Indlæg:
755/6
der findes en uninstaller til java som hedder..Java-ra.Prøve den og så windows install clean up. 😐